آغاز رزمایش فتح ۹۱ سپاه در خلیج‌فارس

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، رزمایش منطقهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام فتح ۹۱ از امروز با هدف اجرای طرحهای عملیاتی و دفاعی نیروی دریایی و دفاع بر اساس جنگ ناهمتراز و متناسب با زمان بحران و به انگیزه هماهنگی بین یگانهای عمل کننده در محورهای عملیاتی پشتیبانی و همچنین انتقال تجارب نسل جبهه و جنگ به نیروهای جدیدالورود به مدت سه روز در منطقه سوم دریایی سپاه در خلیجفارس آغاز شد.

مقابله با دشمن فرضی و اجرای تاکتیک‌های دریایی توسط شناورهای تندرو جهت انهدام اهداف فرضی و محاصره نیروهای دشمن متجاوز به آب‌های سرزمینی در منطقه عمومی آبادان، ماهشهر و بندر امام حسن(ع) در حال برگزاری است.

دریادار دوم پاسدار بختیاروند، فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه ضمن برشمردن ابعاد منطقه‌ای این رزمایش اظهار کرد: این تمرین تاکتیکی بنا به روش جاری ندسا در قالب نیروهای آبی و نارنجی در دو بخش شرقی و غربی محدوده شمالی خلیج فارس پیگیری می‌شود.

فرمانده قرارگاه امام حسین(ع) ندسا با توجه به توانمندی نظامی کشور گفت: سپاه پس از جنگ، بر اساس دفاعی همه‌جانبه که در آن فرض بر یک جنگ بزرگ با یک ائتلاف جهانی به رهبری قدرت‌های فرامنطقه‌ای خود را تقویت نموده و مبنای طرح‌های دفاعی خود را بر اساس بدبینانه‌ترین و خطرناک‌ترین احتمالات ممکن طرح‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات آفندی و پدافندی به شیوه ناهمتراز دریایی با بکارگیری یگانهای موشکی شناوری و تفنگداری به منظور تامین خطوط مواصلاتی و پدافندی از جزایر و آبهای سرزمینی با بهرهگیری از گشتهای دریایی عملیات تفنگداری و پدافند هوایی نقطهای از مقرها و تیمهای خوداتکا در جهت آمادگی رزمی از گفتمان جمهوری اسلامی ایران، از دیگر سریالهای عملیاتی تمرین منطقهای فتح ۹۱ است.