به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: در حالي كه روز گذشته معاون وزير خارجه انگليس نسبت به بازداشت هاي شماري از عناصر فعال در فعاليت هاي ضدامنيتي ابراز نگراني مي كرد، شهابي از روزنامه نگاران فراري همكار شبكه هاي رسانه اي ضدانقلاب نيز موضع مشابهي اتخاذ كردند.
الستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در واکنش به بازداشت چند تن از همکاران نشریات زنجیره ای مرتبط گفت: از دریافت گزارش هایی درباره بازداشت شمار زیادی از روزنامه نگاران در ایران به صرف اتهام داشتن ارتباط با روزنامه نگاران خارجی به شدت نگران شدم. این بازداشت های هدفمند بخشی از تلاش مقامات ایران برای محدود کردن آزادی بیان و خاموش کردن صداهای مستقل در این کشور است.
این مقام انگلیسی افزود: «من مکررا نگرانی های خود را از رفتار رژیم ایران با روزنامه نگاران و رسانه های مستقل ابراز کرده ام. بریتانیا همچنین درباره روند قضایی، بازداشت ها، و استفاده رژیم ایران از اتهامات بی اساس علیه شهروندان خود نگرانی های متمادی داشته و دارد. از حکومت ایران می خواهم تمام روزنامه نگارانی را که به ناحق بازداشت کرده آزاد کند و به اقدامات خود در جهت ایجاد رعب و وحشت و آزار صداهای مستقل در ایران خاتمه دهد.»
برخی از همکاران روزنامه های زنجیره ای که حدفاصل سال های ۷۸ تا ۸۸ با سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در عرصه ایجاد آشوب و فتنه انگیزی فعالیت می کردند، طی چند سال اخیر به استخدام شبکه دولتی انگلیس(وابسته به سرویس جاسوسی MI۶ و وزارت خارجه انگلیس) درآمده اند. اسم رمز کودتا در مرداد ۳۲ را رادیو دولتی انگلیس اعلام کرده بود.
همزمان با دستپاچگی و آفتابی شدن معاون وزیر خارجه انگلیس، طیفی از عناصر شبه روزنامه نگار فراری نیز نسبت به بازداشت همکاران زنجیره ای خود ابراز نگرانی کردند. این گروه که شماری از روزنامه نگاران سلطنت طلب، وابسته به حزب مشارکت و برخی گرایش های مارکسیستی را شامل می شوند، هم اکنون در خارج کشور با رادیو فردا، صدای آمریکا، بی بی سی، گویانیوز، جرس، رادیو زمانه و برخی سایت ها و رسانه های مشابه همکاری می کنند. این عده نیز در نوشته ای مدعی شده اند قوه قضاییه و دادستانی بی طرف نیستند و دارای انگیزه های سیاسی بوده اند.





حلقه لندن حکم به خیانت فتنه گران داد(خبر ویژه)

«درباره رابطه ایران و آمریکا نباید سوءتفاهم داشت. آمریکا و غرب، ایدئولوژی ایران را رقیب و دشمن می دانند».
این مطلب را محمد برقعی از عناصر نزدیک به گروهک نهضت آزادی عنوان کرد. وی با بیان اینکه اپوزیسیون دچار کج فهمی هایی درباره آمریکاست و از جمله این ادعا که «ایران از مذاکره سرباز می زند وگرنه آمریکا خواستار مذاکره و راه حل سیاسی است اما ایران فرصت سوزی می کند» نوشت: ایران نظامی ایدئولوژیک است که از نگاه غرب باید به زانو درآید تا به همگان معلوم شود که این ایدئولوژی هم مثل دیگر ایدئولوژی هایی که در مقابل غرب سر برداشتند محکوم به شکست است و جهان، به ویژه کشورهای اسلامی بدانند که تنها راه رشد آنان پیروی و درست تر سرسپردگی غرب است. خطر این ایدئولوژی که توسط آقای خمینی به عمل در آمد و در صحنه قدرت جهانی عینیت یافت چنین است. ایجاد جنبش ها و حکومت هایی که نه تنها خواستار اجرای احکام اسلام هستند بلکه وجودشان در ستیز با غرب معنی پیدا می کند. ایدئولوژیی که معتقد است زمان سیطره غرب به پایان رسیده و جهان تشنه پیام استقلال طلبانه و دین مدارانه است. این ایدئولوژی مردم محور، و از همین نظر خودکفا است و برای حرکت نیازی به یاری کشورهای قدرتمند ندارد. این ایدئولوژی به سرعت فراگیر شد و حتی فرزندانی آورد.
وی می افزاید: گاه برخی از سیاسیون می گویند آمریکا و غرب بدنبال سرکوب ایران نیستند زیرا اینان با بسیاری از کشورها که کاملاً نظامشان با ارزش های غرب در تضاد است رابطه برقرار می کنند زیرا غرب منافع دارد نه ایدئولوژی. خطای این افراد در آن است که توجه ندارند که غرب هم یک نظام ارزشی دارد و تلاش فراوانی دارد که جهان را تابع آن ارزش ها کند و از این طریق هژمونی خود را گسترش دهد ضمن آن که شدیداً هم معتقد است که این تنها راه درست است و هر راه دیگری به جز لیبرال دموکراسی و مالکیت خصوصی راه به ناکجا آباد می برد. بله غرب با حکومت های دیکتاتور و فاسد برای منافعش کنار می آید ولی نه با ایدئولوژی که با آن رقیب و دشمن است.
با اين اوصاف گردانندگان سايت جرس (ارگان حلقه لندن) بايد توضيح دهند كه اگر آمريكا و غرب دنبال به زانو در آوردن ملت ايران و سرسپرده كردن آنها- به تعبير نويسنده اين سايت- هستند، پس چرا گردانندگان حلقه لندن در جبهه غرب ايستاده اند و با سياست هاي آنها همكاري مي كنند و در عين حال مدعي وطن دوستي و مسلماني هستند؟! همچنين مي توان سؤال كرد كه اگر غرب با ديكتاتورها و فاسدان كنار مي آيد اما با جمهوري اسلامي نه، جريان فتنه گر حاوي كدام مشخصه هاست كه مورد حمايت غرب قرار دارد؟