احمدی‌نژاد: قطع صادرات نفت از خواسته‌های امام بود

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود احمدینژاد در مراسم افتتاح مرحله تکمیلی طرح بنزینسازی شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه تقارن میلاد پیامبر با دهه فجر انقلاب اسلامی را لطف ویژهای از طرف خداوند به خدمتگزار کوچک و همکارانم میدانم اظهار کرد: روزها میگذرد و تاریخ ورق میخورد اما کسانی که تاریخ خارج از دایره زمان به جامعه انسانی مینگرند، نقاط برجسته و مقاطع تاریخ را مشاهده میکنند.

وی با اشاره به تعبیر امام(ره) برای برخی روزها با عنوان یوم‌الله گفت: همه روز یوم‌الله است و همه لحظات و هستی متعلق به خداست اما برخی مقاطع به دلیل لبیک مردم به پیام‌های رحمت الهی آن‌چنان روزی در عالم هستی می‌شود که همه عالم را روشن می‌کند و آن روز برجسته می‌شود.

وی با بیان این‌که «در تاریخ بشریت لحظاتی هست که مسیر تاریخ را تغییر می‌دهد و آینده را رقم می‌زند» اظهار کرد: ۱۲ فروردین و دهه فجر از جنس این روزها بود و در فضایی که همه دشمنان برای حفظ حاکمان جدا از مردم و ناشایست بسیج شده بودند، امام در شرایطی به ایران آمدند که کسی باور نمی‌کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که «وقتی امام وارد ایران شد، مسیر حرکت تاریخی ملت ایران تغییر کرد» گفت: همه جریانات سیاسی و تبلیغاتی با ورود امام به ایران دگرگون شد. مثل آبی که بر آتش بریزند و طی ۷ روز نظامی که اربابان آن، آن را پولادین می‌دانستند، آن‌چنان محو شد که گویی از اول نبود.

وی با بیان این‌که «۱۲ بهمن از روزهای زیبا و شیرین و ماندگار برای ملت ایران است» تصریح کرد: کسانی این شیرینی را بیشتر قدر می‌دانند که سختی دوران فشار را بیشتر تحمل کرده‌اند و مردم آبادان و خوزستان از این دسته هستند.

وی با بیان این‌که «از علت‌های اصلی جنگ تحمیلی و بیشترین تخریب‌ها در آبادان و خوزستان، انتقام‌کشی مستکبران از ایمان مردم خوزستان و آبادان بود» خاطرنشان کرد: هر جنگی یک قانونی دارد، پس این‌که همه قوانین را در هجمه به ایران زیرپا گذاشتند، به این معنی بود که به دنبال انتقام‌گیری بودند.

رییس‌جمهور با اشاره به روز تولد رسول اکرم(ص) و معبوثشدن پیامبر(ص) گفت: نمی‌گویم مثل و مانند اما شباهت‌هایی وجود دارد و آن‌هایی که از آفاق بالاتر تاریخ را می‌بینند، همان‌ها ۱۲ بهمن را روزی می‌دانند که مسیر حرکت همه بشریت تغییر کرد و انفجار نور در عالم بشریت بود.

وی با اشاره به دستور امام در ایام جنگ مبنی بر عدم صادرات نفت و تامین نیاز داخلی گفت: همه متخصصان در این مسیر تلاش کردند و آفرین به مردم خوزستان و آبادان که ۱۴۰۰ سال پای پرچم علوی، حسینی، نبوی و امروز پای پرچم مهدوی ایستاده‌اند.

وی با اشاره به افتتاح مرحله تکمیلی پروژه تولید بنزین گفت: ۶ میلیون لیتر بنزین کیفیت بالا تولید می‌شوند و از گذشته نیز ۸ میلیون تولید می‌شد که مجموع آن به ۱۴ میلیون می‌رسد و البته فاز بعدی نیز ۴ میلیون دیگر خواهد داشت که هزینه آن به علاوه کارهای جانبی حدود ۱ میلیارد دلار بوده است و جناب آقای وزیر نفت نیز قول فاز دوم آن را داده‌اند که در دولت دهم فاز دوم آن اجرایی شده و هزینه‌های آن بالغ بر ۲/۶ دهم میلیارد یورو است.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به استاندار و مسوولان شهر آبادان تاکید کرد که بیشتر به سر و وضع آبادان رسیدگی شود و گفت: آبادان شهر شیکی بوده است و مردم آن شیک‌پوش بوده‌اند و قرار است آقای وزیر ۲۰ میلیارد تومان به عنوان کمک به مسوولان شهرداری بدهد و این ۲۰ میلیارد تومان را به حساب سال ۹۱ بگیرید.

وی با اشاره به فشارهایی که وجود دارد گفت: به فضل الهی، دشمنان ما همه در برابر ملت ایران زمین خواهند خورد و تاریخ به خود ندیده است کسی را که از فشار به ملت ایران افتخار پیدا کند و همه کسانی که به ملت ایران فشار آورده‌اند با ننگ به تاریخ پیوسته‌اند.

وی همچنین به اهمیت بحثاشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های پالایشگاه نفت تا چند سال اشتغال درست می‌کند و بعد از آن نیز اشتغال ثابت ایجاد می‌شود و همانطور که در سفرهای استانی گفتم، این موضوع تصویب شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که «آبادان چندین امکان ویژه دارد» توضیح داد: یک امکان در آبادان بحثکشاورزی است و بحثدیگر بنادر و دریاست و امکان سوم، پایین دستی‌های نفت و پتروشیمی هستند و بهترین جا برای توسعه پایین دستی پتروشیمی و نفت خوزستان است که سرمایه کمتر می‌خواهد، اما اشتغال بیشتر، سود بیشتر دارد و در این زمینه دولت پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به محرومیت تاریخی خوزستان و آبادان گفت: در زمان جنگ نیز مشکلاتی پیش آمد و بعد از جنگ نیز رسیدگی به این منطقه از کشور با فاصله اتفاق افتاد اما سرعت پیشرفت خوب است و مردم و خادمان مردم تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند و حجم کارها در مقایسه با مقاطع زمانی بسیار خوب بوده است، اما آن‌طور نیست که دل آدم راضی شود با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که وجود دارد.

وی با بیان این‌که «مقاومت برای خدا می‌تواند در یک سرزمین کوچک سرنوشت کل جامعه بشر را دگرگون کند»، اظهار کرد: مقاومت افتخارآمیز آن روزها، شرایط امروز جهان را رقم زده است و امروز نیز ملت‌ها در حال بیدار شدن هستند. البته نظر من چند اتفاق اطراف خودمان نیست بلکه عمیق‌تر می‌بینم؛ چراکه همه ملت‌ها در حال بیدار شدن هستند.

رییسجمهور افزود: همانطور که انقلاب ما پیروز شد و گرایش جهانی به سمت بیداری در دنیا به وجود آمد، امروز موج دوم در دنیا در حال راه افتادن است و نیاز به حاکمیت عدالت در دنیا بیشتر میشود تا تمام طاغوت زیر سوال بروند و امروز موج حقیقتخواهی دوباره دنیا را میگیرد که حاصل مقاومتهای مظلومانه و مخلصانه است.