به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابو محمد العدنانی سخنگوی دولت اسلامی عراق، اهل تسنن این کشور را به ادامه تجمعهایی که از اواخر دسامبر در این کشور آغاز شده است، تشویق کرد.

عدنانی در پیامی که در پایگاه اینترنتی جهادیون منتشر شد، اعلام کرد: شما دو گزینه دارید و گزینه سومی وجود ندارد یا در برابر دولت سر فرود آورید که این غیر ممکن است و یا مسلح و بر آنها چیره شوید و به برتری دست یابید و اگر دست به سلاح نشوید مصیبت‌های سنگینی از سوی کسانی که شما را فریب می‌دهند بر شما وارد می‌آید.

وی گفت: ‌ برای به دست آوردن کرامت، آزادی و نفی ظلم و ستمگری و حقارت باید از آسمان گلوله ببارد و بر زمین خون جاری شود، از تاریخ این را بپرسید در همه ملت‌ها این تنها بهایی است که برای یافتن هویت باید بپردازید.

وی با استقبال از تحصن و تظاهرات معترضان دولت مالکی در برخی شهرهای عراق گفت: خروج شما علیه دولت آغاز راه پایان مشکلاتی است که با آن روبه رو هستید، آغاز راه درست برای دستیابی به شرافت، حقوق و حاکمیت خود است به کار خود ادامه بدهید.

اعتراضات در عراق از بیستم دسامبر گذشته با دستگیری ۹ تن از محافظان رافع العیساوی وزیر دارایی عراق به اتهام همکاری با تروریستها آغاز شد.