افکارنیوز

_ در میان استقبال‌کنندگان عباسی رییس سازمان انرژی اتمی، نیکزاد وزیر راه، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامجو وزیر نیرو و سعیدلو معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور حضور دارند.

محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه به مصر سفر کرد و در جریان سفر چهار روزه خود به این کشور علاوه بر حضور در دوازدهمین اجلاس سران توسعه همکاری‌های اسلامی و سخنرانی در این اجلاس با تعدادی از مسوولان شرکت‌کننده در این اجلاس نیز دیدار وگفت‌وگو کرد و در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، مصر و ترکیه که در مورد مسائل سوریه بود، شرکت کرد.

احمدی‌نژاد در جریان این سفر به مسجد راس‌الحسین، مسجد زینبیه و همچنین سیده نفیسه رفت و مورد استقبال مردم حاضر در آن منطقه قرار گرفت.

احمدی‌نژاد همچنین در جریان این سفر در یک مصاحبه مطبوعاتی نیز حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

براساس این گزارش رییس‌جمهور در جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور ایرانیان مقیم مصر و تعدادی از مصری‌ها برگزار شده بود حضور پیدا کرد و همچنین با تعدادی از نخبگان مصری نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

از دیدارهای مهم سفر رییس‌جمهور به مصر حضور در الازهر و دیدار با رییس الازهر و تعدادی از اساتید جامعه‌الازهر بود که هدف از این دیدار ایجاد وحدت هرچه بیشتر بین مسلمین اعلام شد.

از دیگر نکات برجسته این سفر دیدار احمدی‌نژاد با رییس‌جمهور سنگال بود که در پی این دیدار یادداشت تفاهمی بین وزیر خارجه ایران و وزیر خارجه سنگال جهت از سرگیری مجدد روابط دیپلماتیک میان ایران و سنگال بعد از وقفه‌ای کوتاه مدت، امضا شد.

رییسجمهور را در این سفر مشایی ، ثمره هاشمی، بقایی، مصلحی ، شیخالاسلامی ، حسینی وزیر اقتصاد و دارایی ، قاسمی وزیر نفت ، فروزنده معاون پارلمانی رییسجمهور و ... همراهی کردند.