وقایع اخیر قم محکوم است
افکار -

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و نماینده مردم تهران با اشاره به حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار داشت: در این راهپیمایی مردم با وحدت و یکپارچگی در صحنه حضور یافتند و مشت محکمی به دهان استکبار جهانی زدند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با تاکید بر اینکه ‌باید از این مردم تشکر کرد و نعمت حضور مردمی را در این نظام پاسداشت، به حادثه قم اشاره کرد و افزود: حادثه‌ای که در قم اتفاق افتاد به برخی افراد متدین و حزب‌اللهی نسبت داده می‌شود در حالی که برای این طیف نظرات مقام ولایت بسیار مهم است.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: آقا گفتند نباید بین مسئولان برخورد صورت گیرد تا آرامش کشور حفظ شود لذا نمی‌توان از آن گذشت و این نکته را نادیده گرفت چراکه این از نکات بسیار جدی است.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه هر شخصی از هر حزبی این آرامش را برهم بزند امری محکوم و غلط است و به هیچ وجه قابل حمایت نیست، یادآور شد: به‌ویژه در کشوری که نیاز به آرامش و وحدت دارد همه باید طبق بیانات و اصول نظام همدلی کنیم و نباید مسائل اشتباه گرفته شود.

وی درباره ضرورت رعایت اخلاق سیاسی به لزوم رعایت اعتقادات و اخلاق در سیاست اشاره و تصریح کرد: نمی‌توان توقع داشت جامعه اسلامی با بداخلاقی رشد کند و این شدنی نیست؛ البته برخی می‌گویند هدف وسیله را توجیه می‌کند و می‌توان برای هدف مقدس از ابزار غیر شرعی و غیر اعتقادی و غیر اخلاقی استفاده کرد که این ‌غلط است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی درباره راه‌های پیشگیری از بد اخلاقی سیاسی یادآور شد: باید اخلاق‌اسلامی را بدانیم تا بتوانیم به آن عمل کنیم؛ خیلی چیزها را بلدیم اما در عمل ضعیف هستیم لذا باید دانست و درست عمل کرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ممکن است حرف ما حرف درستی باشد اما شکل کارمان غلط و خلاف اخلاق باشد و اگر ندانیم ممکن در این صورت حقمان تضییع شود لذا باید حرف و اقدام خود را در کادر اعتقاد و فکر اسلامی درست انجام دهیم و از این رو در هر حیطهای که کار میکنیم محتاج اخلاق هستیم.