واکنش ذوالنور به شعار انتخاباتی احمدی نژاد
افکار -

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت و گویی در خصوص شعار " زنده باد بهار " چگونگی ورود آیت الله هاشمی به انتخابات و تعدد کاندیداها در جبهه اصولگرایی پاسخ داد.

ذوالنوری در خصوص بیان کردن شعار " زنده باد بهار " که از پیش به عنوان شعار انتخاباتی حامیان دولت در محافل رسانه ای از آن یاد می شد، گفت: نظر کارشناسان سیاسی در خصوص شعار جریان انحرافی برای عرصه رقابت های انتخابات ۹۲ همین شعار زنده باد بهار است و به کاربردن این شعار توسط احمدی نژاد از تریبون عمومی ۲۲ بهمن یک اقدام نادرست بود.

* مطرح کردن یک شعار انتخاباتی توسط رئیس جمهور، بی طرفی دولت را زیر سوال می‌برد

وی در ادامه گفت: وقتی در عرصه سیاسی کشور شعار «زنده باد بهار» به عنوان شعار انتخاباتی جریان دولت مطرح می شود و حامیان این جریان از این شعار برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ استفاده می کنند، طبیعی است که بیان کردن این شعار توسط رئیس جمهور بی طرفی دولت را زیر سوال خواهد برد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین در خصوص این شعار اظهار داشت: گاهی سیاسیون برای جریان سازی در آستانه انتخابات از نمادها و رنگ های معنادار استفاده می کنند، البته من نمی توانم کسی را متهم کنم ولی اینگونه بیان می کنم که شاید کسانی که در آستانه این انتخابات از چنین شعاری استفاده می کنند، در نظر دارند به جامعه القا کنند که در جامعه بهار، طراوت، نشاط و شادابی حاکم نیست و ما می خواهیم شادابی و بهار را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

* هاشمی دقیقه ۹۰ برای ورود به انتخابات تصمیم می‌گیرد

ذوالنوری درپاسخ به این سوال که تحلیل شما از عملکرد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی چیست و آیا آقای هاشمی رفسنجانی خود به عنوان کاندیدای طرح دولت وحدت ملی به عرصه انتخابات ورود پیدا می کند یا خیر، عنوان کرد: نوع رفتار آقای هاشمی و رایزنی های اطرافیان ایشان که بدون اطلاع آقای هاشمی هم نیست حاکی از این است که آقای هاشمی یکی از این دو موضع را در انتخابات اتخاذ می کند. ۱ - اگر احساس کنند وضعیت مناسب است خودشان به این عرصه ورود پیدا می کنند. ۲ - اگر چنین شرایط مطلوبی برای ایشان فراهم نشود از کاندیدای مورد نظر خودشان حمایت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای هاشمی تصمیم گیری در این مورد را به دقیقه ۹۰ موکول می کند، زیرا اگر اکنون نفی و یا اثبات ورود وی به عرصه رقابت های انتخاباتی معلوم شود، طبیعتا تاثیرگذاری او در فضای عمومی و رسانه ها کم خواهد شد.

* هاشمی قطعا آراء اصولگرایان را نخواهد داشت / او چشم به آراء خاکستری دارد

وی با بیان اینکه " هنوز به طور قطعی نمی توان در مورد انتخاب آقای هاشمی حرف زد " گفت: آقای هاشمی برای انتخاب قطعی خود نیاز به دو مولفه دارد، تا توان تصمیم گیری در خصوص " آمدن و یا نیامدن " را بگیرد. محور اول: کاندیدای اصلاح طلبان چه کسی باشد، چون آقای هاشمی قطعا آراء جریان اصولگرایی را نخواهد داشت و چشم به آراء خاکستری دارد. با این حال اگر اصلاح طلبان با کاندیدای مطرحی به انتخابات بیاییند، ایشان کاندیدا نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه محور دوم " وضعیت جبهه اصولگرایان " است، گفت: آقای هاشمی تا حریفان خود را در انتخابات نشناسد، پا به این عرصه نخواهد گذاشت.

ذوالنوری محور سوم را نیز میزان اقبال عمومی مردم به هاشمی، معرفی کرد و در خصوص میزان اقبال مردم در انتخابات به هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: تلقی بنده این است که آقای هاشمی در مقطع کنونی اقبال عمومی در جامعه ندارد.

حجت الاسلام ذوالنوری در خصوص تعدد کاندیداهای اصولگرایان، گفت: این موضوع شامل دو حالت می باشد. ۱ - یک زمان ممکن است جریانات معارض مانند جریان فتنه و انحراف کاندیدای مطرح نداشته باشد و جبهه مقابل اصولگرایان ضعیف باشد، که طبیعتا رقابت به داخل جریان اصولگرایی ایجاد می شود. ۲ - جبهه مقابل با کاندیدای مطرح به عرصه بیاید و شانس رای آوری بالایی را داشته باشد.

*عرصه انتخابات جای ریسک کردن نیست / ائتلاف ۳ گانه الگوی خوبی برای اصولگرایان است

وی با تاکید بر اینکه عرصه انتخابات جای ریسک کردن نیست، گفت: اصولگرایان باید برای انتخابات هم افزایی داشته باشند و تشتت در جریان اصولگرایی سم مهلک است و اصولگرایان به هیچ وجه نباید اجازه بدهند که چنین اتفاقی در عرصه انتخابات ۹۲ رخ دهد.

ذوالنوری در ادامه ائتلاف را به جریانات اصولگرایی پیشنهاد داد و افزود: ائتلاف ۳ گانه الگوی خوبی برای اصولگرایان است و من پیشنهاد می کنم اصولگرایان یا به این ائتلاف بپیوندند و یا از چنین الگویی برای انتخابات ۹۲ استفاده کنند.