افکار

- رسانه های امروز جهان به موضوع نصب سانتریفیوژهای جدید توسط ایران، اطمینان دولت هند به وارد کننده های نفت ایران و ناکارامدی تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران پرداختند.

شبکه تلوزیونی " فاکس نیوز " آمریکا در خبری به اظهارات فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر در تاسیسات غنی سازی پرداخت و اعلام کرد: نصب سانتریفیوژهای پیشرفته می تواند سرعت غنی سازی اورانیم توسط ایران را افزایش دهد.

خبرگزاری انگلیسی " رویترز " نیز با اشاره به نصب سانتریفیوژهای جدید در تاسیسات غنی سازی نطنز مدعی شد که چنین اقدامی همزمان با آغاز مذاکرات ایران و آژانس می تواند حل مسئله هسته ای ایران را پیچیده تر کند، این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران پیشتر نصب این سانتریفیوژها را بر اساس قوانین و مقررات به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است.

سایت صهیونیستی " ینت " در خبری از رسوایی جدید رژیم صهیونیستی خبر داد. بر اساس این گزارش، موضوع زندانی بودن " بن زاینیگر " خبرنگار رسانه " فرفاکس " استرالیا و خودکشی وی در زندان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی مخفی نگه داشته شده است.

در این گزارش ادعا شده است این خبرنگار استرالیایی برای رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای خاورمیانه جاسوسی می کرده است.

خبرگزاری آمریکایی " آسوشیتدپرس " درخبری به نقل از " لیبرمن " وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی و متحد نزدیک " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر این رژیم اعلام کرد: هر کسی که فکر می کند تحریمها و مذاکرات می توانند برنامه هسته ای ایران را متوقف کنند، در اشتباه است.

روزنامه " تایمز اقتصادی " در خبری به رفع نگرانی صاحبان پالایشگاه‌های هند توسط دولت پرداخت و نوشت: دولت هند به آن دسته از پالایشگاه هایی که نفت مورد نیازشان را از ایران وارد می کنند، تضمین داد که دولت تاسیسات آنها را بیمه خواهد کرد.

گفتنی است درپی تحریمهای نفتی ایران برخی پالایشگاه های هند در خصوص بیمه نشدن تاسیساتشان توسط شرکتهای بیمه گر به خاطر تحریمهای غرب ابراز نگرانی کرده بودند.

در خبری دیگر روزنامه " بوینس آیرس هرالد " چاپ آرژانتین از درخواست لابی صهیونیست این کشور برای ابطال توافقنامه ایران و آرژانتین درباره انفجار مرکز تجاری یهودیان پایتخت این کشور خبر داد.

گفتنی است طبق توافق ایران و آرژانتین قراراست یک کمیته حقیقت یاب برای تحقیق درباره انفجار مرکز تجاری "آمیا" تشکیل شود.