متهم فراری اختلاس ۳هزار میلیاردی، عضو هیئت مدیره شد!
افکار گروه سیاسی:

مردآویج امیرخسروی به همراه مهرگان و برادر دیگرش مسعود امیرخسروی از سهامداران اولیه و از تصمیم گیران اقتصادی جریان اختلاس بوده اند.

از سویی دیگر بانک مرکزی در مهر ماه ۹۰ پس از افشای اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی طی اطلاعیه ای نام و مشخصات ۴۶ شخصیت حقیقی و حقوقی وابسته به اختلاس گر بزرگ را در اختیار بانک های دولتی و خصوصی کشور قرار دهد که نام مردآویج امیرخسروی، مهرگان امیرخسرویفسارا خسروی و طوبی عبدالله زاده سیاهکلی در بین این ۴۶شخصیت حقیقی و حقوقی به چشم می خورد.

به گزارش افکار نیوز، با وجود اینکه برادر کوچک تر امیرخسروی ها در زندان به سر می برد که سه برادر دیگر وی طبق اسناد ثبت شده در روزنامه رسمی کشور به فعالیت اقتصادی در شرکت های ایجاد شده به دست برادر زندانی خود مشغول هستند؛ شرکت آهن و فولاد لوشان و شرکت گروه صنعتی نمونه منصور گیلان. نام این دو شرکت در فهرست ۴۶نفری بانک مرکزی به عنوان شرکت های زیرمجموعه شرکت های مه آفرید امیرخسروی دیده می شود.

شرکت آهن و فولاد لوشان درسال ۱۳۸۶ با هدف اجرای پروژه های عظیم سازه ای و تولید و ساخت سوله و سازه های فلزی سنگین راه اندازی شد و دفتر آن در تهران است.

بر اساس آنچه در سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، آگهی تاسیس شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیر منصور آریا سهامی خاص با شماره نامه ۱۶۴۰۲ / ث۳۲/۸۵ در تاریخ ۲۸ خرداد سال ۱۳۸۵ به ثبت رسیده‌ است. این در حالی است که اقدام به سوء استفاده این شرکت از بانک صادرات به‌گفته مدیر عامل این بانک از سال ۸۶ آغاز شده است. بر اساس متن اعلامیه ثبت این شرکت، برخلاف آنچه گفته می‌شود، نام امیر منصور خسروی یا امیر منصور آریا در اعضای هیات مدیره وجود ندارد و مدیرعامل این شرکت فردی به نام " مرداویج امیر خسروی " است.

طبق سایت روزنامه رسمی کشور، در روزنامه چاپ شده ۲۲آبان سال جاری، دو برادر امیرخسروی یعنی مردآویج و مسعود، به سمت نایب رییس و همچنین از اعضای هیئت مدیره یکی از شرکت های زیرمجموعه امیرمنصور آریا منصوب شدند. این شرکت یک شرکت فعال در صنعت فولاد است. گفته می شد مه آفرید امیرخسروی با زد و بند و همچنین سفارشات افراد خاص، توانسته بود در صنعت فولاد کشور نیز نفوذ خاصی داشته باشد.



برادر فراری عضو هیئت مدیره شد!

نکته جالب تر در مورد برادر دیگر امیرخسروی هاست؛ برادری فراری آنها یعنی مهرگان امیر خسروی. وی که بعد از خاوری به کانادا فرار کرد در تاریخ تیر ماه سال جاری به مدت دو سال به عنوان عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های تاسیس شده به دست مه آفرید منصوب شده است! این انتصاب در حالی رخ داده است که وی در آبان سال ۹۰ و دو ماه پس از افشای اختلاس ۳هزار میلیاردی به کانادا گریخت و به همسر و فرزندانش پیوست!



از راست به چپ: مهرگان امیرخسروی، طوبی عبدالله‌زاده سیاهکلی و وکیل مهاجرت خانواده امیرخسروی، هنگام خروج از ساختمان اداره مهاجرت کبک در ۳۶۰ سن‌ژاک غربی، در مونترال


در روزنامه رسمی چاپ شده در تاریخ ۲شهریو ۹۱، نام وی در تعییرات شرکت گروه صنعتی نمونه منصور گیلان به عنوان عضو هیئت مدیره آورده شده که امضای وی در کلیه اسناد و اوراق بهادار در کنار امضای مدیرعامل ضروری است!