چه زمانی می‌توان با آمریکا مذاکره کرد؟
افکار

- آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جامعه، گفت که وحدت اگر به معنای این است که باید با گفتگو به نکات مثبت رسید این امری بدیهی است که مسئولین باید برای حفظ نظام و خدمت به مردم نظرهای مختلفی ارائه کرده و به یک ائتلاف و نقطه نظر مشترک برسند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پیروی از دستورات مقام معظم رهبری در کنار گذاشتن اختلافات واجب است، تاکید کرد: وحدت از ضروری‌ترین مسئولیت‌های کارگزاران نظام است، زیرا وحدت و حفظ انسجام از اجزای اساسی یک نظام اسلامی است.

آیت‌الله مهدوی کنی در خصوص خط سازش و مذاکره با آمریکا گفت که ما همان راهی را که امام دنبال کردند از همان پیروی می کنیم یعنی تا وقتی آمریکا آدم نشود نمی‌توان مذاکره‌ای کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در خصوص انتخابات آتی و حضور گسترده مردم، خاطر نشان کرد که مردم در صحنه انتخابات حضوری با شکوه خواهند داشت و حضور حداکثری آنها دو خاصیت به همراه دارد اول اینکه فردی که در داخل انتخاب شده با قدرت می تواند به کار بپردازد و از سوی دیگر در مقابل خارجی‌ها می‌تواند بگوید منتخب ملت هستم و کارش را انجام دهد، از این جهت حضور مردمی لازم است.

وی در خصوص رعایت اخلاقیات در جامعه، گفت که روشهای غیراخلاقی قطعاً مضر به انقلاب است، همه باید پشت سر رهبر معظم انقلاب باشیم و همه مانند ایشان در مسیر وحدت گام بردارند.