افکار

- محمدرضا باهنر در نشست خبری که صبح امروز در محل جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، اظهارداشت: علیرغم فشارهای خارجی به تعبیر خودشان می‌خواستند فلج کننده باشد اما مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند که به اصل نظام اعتقاد دارند و مسئولان نیز وظیفه‌ای جز تلاش بی‌وقفه به حد رفع مشکلات مردم نباید داشته باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره جبهه متحد اصولگرایانی که اخیراً آقای عسگراولادی از تشکیل آن برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، چیست، افزود: سیاست راهبردی ما در انتخابات تغییر نکرده و نمی‌کند و تلاش می‌کنیم اصولگرایان با یکدیگر به یک ائتلاف برسند.

وی با بیان اینکه شکل جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات‌های مختلف متفاوت بوده است، گفت: تلاش ما برای جبهه متحد اصولگرایی است اما دو حاشیه در این بحثوجود دارد؛ انتخابات سال ۹۲ سه قطبی است که یک قطب آن را اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند؛ این گروه گرایشات متفاوتی دارند و تلاش می‌کنند به نقطه ثابت برسند.

باهنر از طرف دیگر به مجموعه انحراف اشاره و تصریح کرد: آنها تلاش می‌کنند تا از این فرصت استفاده کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گروه سوم را اصولگرایان دانست و گفت: در انتخابات مجلس نهم جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری شکل گرفت که این دو جبهه در جریان اصولگرایی فعال هستند؛ البته برخی تحلیل‌ها می‌گویند این جبهه به دولت نزدیک شده و شاید با یکدیگر یک جبهه را تشکیل دهند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تشکیل ائتلاف سه گانه اصولگرایان اظهار داشت: این ائتلاف بخشی از ظرفیت اصولگرایی است اما همه آن نیست و همه اصولگرایان باید تلاش کنند تا دور یکدیگر جمع شوند و به جای ۳ نفر ۷ الی ۸ نفر باشند و آنجا با یک فرایند طراحی شده به کاندیدای مورد نظر دست یافت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: ما با کاندیداها و تشکل‌ها و گروه‌های مختلف با هدف دست یافتن به وحدت صد در صدی در حال مذاکره هستیم.

باهنر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی از اعضای جبهه پیروان شما را به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و مدنظرشان مطرح می‌کنند، آیا شما تصمیم جدی برای حضور دارید، گفت: هماهنگی و همکاری ما با جبهه پیروان خط امام و رهبری بیش از ۱۰ سال است؛ مکانیزمی که در درون جبهه تعریف شد این است که از تشکل‌های عضو درخواست کردیم نامزدهای مورد نظر خود را بررسی و اعلام کنند.

باهنر اضافه کرد: بعد از اعلام نامزدها ۷ الی ۸ اسم به دست ما رسید و تلاش کردیم در غربالگری اولیه این تعداد را به ۳ نفر تقلیل دهیم و این ۳ نفر کاندیداهایی باشند که در جبهه بزرگتر اصولگرایی روی آنها بحثشود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه برخی از تشکل‌های جبهه پیروان مانند جامعه اسلامی مهندسین و نمایندگان ادوار و برخی دیگر نام بنده را در دوره کاندیداها اعلام کردند، افزود: اما این یک تفاهم متقابل نبوده و بنده فعلاً قصدی برای حضور ندارم؛ باید فضا را پیش ببریم و همه ما تلاش می‌کنیم که به کاندیدای مقبول، مدیر و مدبر برسیم.

وی با بیان اینکه فضای آینده امیدبخش و روشن است، اما مشکلات زیادی نیز در زمینه بین‌المللی و اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: تلاش ما این است که کاندیدای نهایی‌مان با تیم معرفی شود.