افکار -

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در چهل و چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در جریان رسیدگی به پرونده بزرگ فساد مالی تعدادی از احکام متهمانی که محاکمه شده بودند برای تجدید‌نظر خواهی به دیوان عالی رفت و روز گذشته رأی دیوان عالی کشور در این خصوص صادر شد.

وی با تأکید بر اینکه دیوان عالی کشور حکم اعدام ۴ متهم اصلی پرونده فساد بانکی را تایید کرده است اظهار داشت: پرونده برای اجرای حکم به شعبه اصلی باز می‌گردد.

اژه‌ای با تاکید بر اینکه دیگر محدودیت و معذوریت قانونی برای ذکر نام متهمان وجود ندارد گفت: متهم ردیف اول مه‌آفرید خسروی فرزند منصور و رئیس گروه امیرمنصور آریا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و به عنوان مفسد‌فی‌الارض به اعدام محکوم شده و حکم وی تایید شده است.

وی افزود: خسروی همچنین به اتهام پولشویی محکوم به رد اموال و یک چهارم وجوهی است که به عنوان پولشویی بوده و مبلغ آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

همچنین چون وجوهی را به عنوان رشوه به افراد مختلف داده است کل وجوهی که در اختیار دیگران قرار داده ضبط می‌شود.

وی در معرفی متهم بعدی گفت: بهداد بهزادی فرزند ناصر و معاون حقوقی گروه امیر منصور آریا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده و باید یک چهارم مبلغ پولشویی را نیز پرداخت کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: ایرج شجاعی فرزند عنایت معاون مالی گروه امیرمنصور آریا نیز به عنوان مفسد فی‌الارض و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به اعدام محکوم شده و باید یک چهارم وجوه پولشویی را پرداخت کند.

وی افزود: همچنین سعید کیانی رضازاده فرزند عیسی رئیس بانک صادرات شعبه اهواز هم به اتهام فساد‌فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی به اعدام محکوم شده و باید وجوهی را که به عنوان رشوه دریافت کرده پرداخت کند و به دلیل ال‌سی‌هایی که خلاف قانون باز کرده نیز به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شده است.

محسنیاژهای تاکید کرد: سعید رضا محمدی فرزند محمدحسین، رئیس بانک ملی کیش به حبس ابد و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده همچنین به پرداخت جزای نقدی یک چهارم مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال نیز محکوم شده است.