ورود مجلس به موضوع تخلفات بانک پارسیان
افکار -

ابراهیم نکو نایب عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی در مورد برخورد با بانک پارسیان اظهار داشت: زمانی که تخلفی صورت می‌گیرد باید باید با همه به یک نحو برخورد صورت بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر در جامعه این ذهنیت به وجود آمده که مجموعه بانک پارسیان در عدم اجرای قوانین و مجازات در نظر گرفته شده توسط شورای عالی مبارزه با پولشویی مؤثر هستند.

نکو ادامه داد: باید مقداری صبر کرد و دید که دفاعیات آنها چیست و آیا آنها می‌توانند خود را تبرئه کنند یا نه؛ باید دفاعیات آنها را شنید و بعد به طور قطعی اظهار نظر کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: باید به جامعه این حق را داد که عضویت مدیرعامل بانک پارسیان در شورای انتظامی در نقض مجازات بانک پارسیان مؤثر بوده است.

وی گفت: می‌طلبد که گروهی از نمایندگان و دستگاه‌های دیگر به این موضوع ورود پیدا کنند تا شفاف‌سازی صورت بگیرد و جامعه اتفاقات رخ داده را پیگیری کند.

نکو اظهار داشت: اگر بانک پارسیان این شایستگی را دارد که از این مجازات یا شائبه‌ها بیرون آید باید این موضوع را به قضاوت مردم گذاشت.

این نماینده مجلس تأکید کرد: نمایندگان مجلس منتظرند که مقداری جلوتر رویم تا مجلس به این موضوع ورود پیدا کند تا شائبههای به وجود آمده برطرف شود.