رئیس روس اتم راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را افتخاری مهم دانست

افكار نيوز - سرگئي كرينكو رئيس آژانس انرژي اتمي روسيه (روس اتم) كه شب گذشته (جمعه) بهمنظور شركت در مراسم شروع عمليات انتقال سوخت هستهاي به ساختمان رآكتور بوشهر به كشورمان سفر كرد، صبح امروز (شنبه) با علياكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در محل نيروگاه بوشهر ديدار و مذاكره كرد.

به گزارش افکار، فارس نوشت، علی‌اکبر صالحی در این نشست ۳۰ مرداد ماه را روزی به یاد ماندنی در تاریخ پر فراز و نشیب نیروگاه بوشهر عنوان و از ملت و دولت روسیه برای همکاری با ملت ایران قدردانی کرد.

وی افزود: روسیه با همکاری در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر نام خود را در تاریخ ایران جاودانه کرد؛ چرا که راه‌اندازی این نیروگاه ورود به عرصه جدیدی از تکنولوژی و فناوری‌های نوین است که به‌دست کشور دوست و همسایه روسیه انجام شد.

کرینکو نیز در این نشست امروز را روز بزرگی خواند و گفت: امروز شاهد مرحله راه‌اندازی فیزیکی نیروگاه بوشهر هستیم و از این جهت به کارشناسان ایرانی و روسی تبریک می‌گویم؛ چرا که نیروگاه بوشهر نیروگاه ویژ‌ه‌ای است که مشابه آن در دنیا وجود ندارد.
وی با بیان اینکه از شروع ساخت نیروگاه بوشهر ۳۶ سال می‌گذرد، اظهار داشت: در راه‌اندازی این نیروگاه تکنولوژی غربی و شرقی تداخل پیدا کرده و نیروگاه کنونی روی قطعات و تجهیزاتی نصب شده که آلمان‌ها آن را نصب کرده بودند و این ویژگی منحصر به فرد است.
رئیس روس اتم در پایان راه‌اندازی نیروگاه بوشهر پس از ۳۶ سال را افتخاری مهم خواند و ابراز خرسندی کرد که روسیه توانست به تعهداتش در راه‌اندازی این نیروگاه عمل کند.
/ ب.