رأی‌گیری به صورت رایانه‌ای انجام نمی‌شود
به گزارش افکارنیوز

، مصطفی محمدنجار در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه جامع انتخاباتی برای اجرای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طراحی شده است.

۲۳ فرآیند از مجموع ۲۴ فرآیند برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود



وی بیان کرد: ۲۳ فرآیند از مجموع ۲۴ فرآیند برگزاری انتخابات در کشور به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود، اما رای‌گیری رایانه‌ای صورت نمی‌گیرد که این امر درصدی از فرآیند را به خود اختصاص داده است.

محمدنجار با بیان اینکه فعالیت‌های مناسبی برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات انجام شده و تمهیدات لازم در این زمینه در دست انجام است، ابراز داشت: آموزش‌های مرتبط برای برگزاری انتخابات، همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی انتخابات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه امانت‌داری، عدالت‌محوری و رای مردم شعار اصلی انتخابات آینده است، افزود: زمینه مناسب برای حضور هر چه پرشورتر و با نشاط‌تر مردم در انتخابات باید فراهم شود.

این مسئول در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد چگونگی تامین اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام دولت تصریح کرد: مسئولان اجرایی برای اتمام این طرح‌ها بسیج شده‌اند و دولت هم اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها را با اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی در حال انجام تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها با اقداماتی مانند فروش اوراق مشارکت و همکاری استانداری‌ها انجام می‌شود.

محمدنجار از وجود کالاهای لازم مردم به میزان بیشتر از نیاز خبر داد و اذعان داشت: دولت برای نظارت بر قیمت کالاها به استانداران تاکید کرده است و استانداران علاوه بر نظارت بر بازار باید به امر تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای مسافران نوروزی نیز توجه کنند.

وزیر کشور همدلی و وحدت مسئولان استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: این وحدت زمینه بسیار خوبی را برای پیشرفت کرمان ایجاد کرده است.

محمدنجار اجرای طرح‌های بزرگ عمران شهری از جمله ایجاد رینگ بزرگراهی، ساماندهی قلعه‌های دختر و اردشیر و جذب سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریالی در گودال خشت‌مال‌ها را موجب شور فعالیت و سازندگی در استان کرمان دانست.

وزیر کشور افزود: استانداری کرمان در زمینه طرح‌های مبارزه با موادمخدر جزو استان‌های پیگیر و فعال است و توانسته برنامه‌های خوبی را در این زمینه در جنوب شرق ایران پیگیری کند.

به‌کارگیری امکانات مدرنیزه مانند هواپیماهای پیشرفته برای انسداد مرزها

وی با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون دلار برای انسداد مرزهای شرقی کشور هزینه می‌شود، ابراز داشت: به‌کارگیری امکاناتی مانند هواپیماهای پیشرفته و موانع فیزیکی برای انسداد مرزها از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای مدرنیزه‌کردن مرزها انجام می‌شود.

محمدنجار عنوان کرد: براساس آمار سازمان ملل متحد ۸۷.۵ درصد کشفیات موادمخدر جهان در ایران انجام می‌شود و کشف شش محموله بزرگ موادمخدر شامل ۳۲ تن مواد در مرزهای شرقی طی روزهای گذشته بیانگر تلاش‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در حوزه جلوگیری از ورود موادمخدر به کشور است.

وی اذعان داشت: نیروی انتظامی برای جلوگیری از ورود موادمخدر فعالیت گسترده‌ای را انجام می‌دهد تا اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در معرض استفاده از این مواد قرار نگیرند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: راه‌اندازی مرکز مجهز و پیشرفته درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ قانون در کرمان یکی از اقدامات خوب انجام شده در استان کرمان در حوزه مقابله با موادمخدر است.

محمدنجار خاطرنشان کرد: اقدامات حوزه مقابله با موادمخدر در سه بخش پیشگیری، مقابله و درمان انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان در حوزه پیشگیری مدنظر است که آموزش و پرورش، رسانه‌ها و اندیشمندان نقش مهمی را در این زمینه بر عهده دارند.

وی ابراز داشت: برخورد با سران باندهای قاچاق و انسداد مرزها در بخش مقابله و راهاندازی مراکز درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ قانون در بخش درمان انجام میشود.