به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان عصر امروز شنبه طی سخنانی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاهی با بیان اینکه ۳۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، گفت: چند هزار سال تاریخ داریم و ۱۴۰۰ سال است که کاملترین دین را با اشتیاق انتخاب کرده‌ و فراز و نشیب‌هایی را از سرمان عبور داده‌ایم و در طول تاریخ پرچمدار توحید و یگانه‌پرستی بودیم اما امروز کجا هستیم؟
وی با طرح سؤالی مبنی براینکه امروز دنیا در چه وضعی است و ما کجای دنیا و تاریخ قرار داریم و مسئولیت‌مان چیست، تصریح کرد: اینکه می‌گویند انسان زمان خود را بشناسد یعنی بداند کجای تاریخ هست و مسئولیت او چیست.
رئیس جمهور ادامه داد: کاروان بشریت برای رسیدن به قله کمال در مراحل پایانی است و چند هزار سال تاریخ بشر در حال رسیدن به ثمرات موعود می‌باشد.
احمدی‌نژاد با تأکید براینکه بزرگترین مانع تحقق آن ثمرات، نظام استکباری موجود است، خاطرنشان کرد: شما تاریخ انبیا را می‌شناسید، در کدام دوره مستکبرین این قدر قدرتمند، صاحب‌نفوذ و جهانی بوده‌اند. آمریکایی‌ها به لحاظ علمی دهها سال از کل جهان جلوترند و بنابه گفته خودشان ۵ هزار و خرده‌ای بمب اتمی دارند؛ بنابراین کدام فرعون تاریخ به این اندازه قدرت تخریب و یا قدرت اثرگذاری بر روی افکار عمومی داشته است.
وی افزود: کدام فرعون تاریخ توانسته جنایات جلادانی همچون رژیم غاصب صهیونیستی را اینگونه در افکار عمومی مظلوم جلوه دهد و یا جایزه صلح نوبل را به آنها اعطا کند و عده‌ای برای آنها کف بزنند بنابراین همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است که این تعبیر بسیار درستی می‌باشد؛ چرا که شیطان می‌خواهد انسان به قله کمال نرسد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مستکبرین امروز گسترده‌ترین صف‌آرایی را مقابل جبهه حق به وجود آورده‌اند، گفت: اگر این صف‌آرایی درهم شکند انسان در سرازیری قرار می‌گیرد و دیگر مانعی در برابر انسان نیست.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: بیداری، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی بشر هیچگاه در حد امروز شکوفا نشده است و ما شاهدیم بعد از پیروزی انقلاب زمانی که امام(ره) بحثصدور انقلاب را مطرح کردند برخی‌ها گفتند ایران می‌خواهد لشگرکشی کند در حالی امام راحل فرمودند اندیشه انقلاب صادر می‌شود. از همین‌رو امروز هرجای دنیا که می‌رویم، پاکی، عدالت، دوستی، ظلم‌ستیزی و تبعیض‌ستیزی از مطالباتشان است.
وی با بیان اینکه نقش ایران و انقلاب اسلامی در این جابجایی و تغییر اساسی تاریخی نقشی کلیدی می‌باشد که همین موضوع موجب دشمنی آنها با کشورمان شده است، بیان داشت: امروز در چه مرحله‌ای هستیم؟ بنا است خودمان برویم و الگو شویم، مرزها را شکسته و راه را برای رفتن دیگران باز کنیم و امروز ملت ایران دوره نرمش و گرم شدن را پشت‌سر گذاشته و الان آماده‌ایم و می‌توانیم به سرعت در همه بخش‌ها حرکت کنیم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: ۲۵ سال پیش وقتی قرار بود رشته‌های کارشناسی ارشد راه‌اندازی شود چقدر تحت فشار بودیم در حالی که الان اینگونه نیست و بحثرشته و پایان‌نامه مطرح نبوده و بحثهدایت به سمت نیازهای کشور مطرح است و در بحثفناوری هم همینگونه است.
رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های فضایی کشورمان یادآور شد: قرار است در بحثفضایی ظرف ۳ سال آینده یک ماهواره به مدار ۳۵ هزار کیلومتری زمین بفرستیم مداری که همراه زمین می‌چرخد.
احمدی‌نژاد افزود: سال گذشته ماهواره‌ای را به ۲۵۰ کلیومتری زمین فرستادیم و به زودی ماهواره‌ای را خواهیم فرستاد که یک سال در فضا خواهد ماند و کار بعدی ما فرستادن ماهواره به فاصله ۷۰۰ کیلومتری و سپس هزار کیلومتری است.
وی با بیان اینکه الان در آستان شکوفایی عظیم قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: کار دوم ما در بحثفضایی اعزام انسان به فضا است براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود این کار در سال ۱۴۰۴ اتفاق بیفتد که امیدواریم به فضل الهی و کمک دانشگاهیان تا قبل از سال ۱۴۰۴ اولین انسان ایرانی به فضا برود.
رئیس‌جمهور در خصوص دلیل دشمنی مستکبرین با کشورمان نیز گفت: حجم دشمنی‌ها بسیار زیاد است و آنها از شکوفا شدن شما در هراسند و می‌گویند اگر ایران در فرستادن ماهواره به فاصله هزار کیلومتر موفق شود دیگر جایی برای آنها در دنیا باقی نمی‌ماند.
احمدی‌نژاد به صدور قطعنامه اخیر علیه ایران اشاره کرد و گفت: اخیراً‌ قطعنامه‌ای را صادر کردند و برخی در داخل بحثحمله آنها را مطرح می‌کنند که همه اینها جنگ روانی است و احمق‌ترین سیاستمداران آنها هم می‌دانند تعرض به ایران یعنی خودکشی.
وی ادامه داد: آنها می‌‌دانند اگر این‌بار کسی بخواهد تعرضی بکند دایره عکس‌العمل‌ ما محدود به جای خاصی نیست و همه جای دنیا عرصه نبرد است و اگر می‌خواهند گفت‌وگو کنند این گفت‌وگو باید با رعایت ادب بوده و آنها قیافه ابرقدرتی خود را کنار بگذارند و هدفی از قبل برای این گفت‌وگو تعیین نکنند مبنی براینکه می‌بایست چیزی که آنها می‌خواهند ما آن را بگوییم که این اتفاق نخواهد افتاد.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به ادعای جنگ تمدن‌ها از سوی غربی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آنها خیال می‌کنند اینکه در کاخ نشسته‌اند متمدنند در حالی که تمدن برآمده از ارزشهای انسانی است.
احمدی‌نژاد افزود: یک مشت وحشی آمده و به جان تمدن‌ها افتادند بعد می‌گویند جنگ تمدن‌ها است در حالی که توحش در برابر تمدن است و باید بدانند که توحش در برابر تمدن شکست خورده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله اصلی کشور را علم، فناوری، پژوهش، کار، تولید، همبستگی ملی، بیداری، آمادگی و احساس مسئولیت دانست.