جریان اصولگرایی به ذات‌الریه مبتلا شده است

به گزارش افکارنیوز، یحیی آل اسحاق که در جمع دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت اظهار داشت: خدا را شاکریم که در میان ملتی عمر می گذرانیم که یک تاریخ بسیار گرانقدر داشته و مسئولیتی بزرگ در مسیر الهیون دارد. این ملت در خود احساس وظیفه می کند که بر مبنای آرمانهای الهی در خط پیامبران و امامان و با اعتقاد به اینکه قطعا آتیه جهان از آن اعتقادات ما خواهد بود و منتظر ظهور منجی است، ایستادگی خواهد کرد.

آل اسحاق با بیان اینکه این خط همان است که شهدای تاریخ موتلفه به دنبال آن بودند و تجسم مجموعه آرزوهای الهیون عالم است افزود: شهدای حزب موتلفه اسلامی یکی از این شاخص ها هستند و ما به دنبال همین راه خواهیم بود و باید بستر مناسب را جهت شکل گیری حکومت مهدوی آماده سازیم.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه از جدیت در رقابت انتخاباتی حزب موتلفه سخن به میان آورد و اعلام کرد: ما آمده ایم تا در مدیریت این نظام حضور داشته و موثر باشیم. آمده ایم تا آنجا که ممکن است حضور عملیاتی و مسئولیت معنا دار داشته باشیم و در این راه نقش آفرینی کرده و جدی هستیم.

وی با تاکید بر ظرفیت اصولگرایان برای اداره کشور بیان داشت: ما معتقدیم مجموعه ما برای مدیریت نظام توانایی های لازم را دارد. معتقدیم که اصولگرایان به حق کسانی هستند که با توجه به آرمان ها، اعتقادات و رابطه با ولایت می توانند این مسئولیت را قبول کنند.

آل اسحاق ادامه داد: اصولگرایان با همدلی، هم افزایی و در محوریت خدا، دین، پیامبر(ص) و ولایت که در روحانیت مجسم شده است، علی رغم همه فشارهای تحمیل شده و سوء مدیریت ها و سوء تدبیر ها، توانایی مدیریت کشور را دارند.

وی در ادامه با تشبیه جریان اصولگرایی به ورزشکاری که ذات الریه گرفته است گفت: اگر این آسیب معالجه شود، مناسب ترین و موفق ترین گروه برای اداره نظام این جریان می تواند باشد و این شعار نیست.

وی با تاکید بر اصالت جریان اصولگرایی گفت: اصالت جریان اصولگرایی در رابطه با روحانیت و ولایت معنا پیدا می کند.

حزب موتلفه اسلامی گروه خالص اسلامی است

آل اسحاق یکی از گروه های خالص اصولگرایی را حزب موتلفه اسلامی دانست و عنوان کرد: حق نداریم از بار مسئولیت شانه خالی کنیم و باید جدی ر صحنه باشیم و به وظیفه عمل نماییم. زیرا عزت دست خداوند متعال است و این وعده الهی است.

وی با بیان اینکه برای ورود به صحنه انتخابات در این مقطع تاریخی باید از صحنه کشور، منطقه و جهان شناخت داشته باشیم اظهار داشت: باید بدانیم امروز در ایران با چه چالش های داخلی و خارجی روبرو هستیم، باید فرصت ها و تهدید ها را بشناسیم، قوت و ضعف ها را درک کنیم و بدانیم قدرتهای جهانی با چه راهبردی با ایران روبرو می شوند و ایران چگونه با آنها برخورد خواهد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید بدانیم آسیب های داخلی کشور چیست؟ باید بدانیم گره ها را چگونه می توان گشود، دوستان و دشمنان چه کسانی هستند؟ آیا مقبولیت مردمی داریم؟ آیا برای اداره جامعه و دغدغه های مردم راهکار داریم؟ چگونه می توان جامعه را اداره کرد؟ در جمهوری اسلامی ایران مقبولیت مردمی بسیار مهم است. مردم هستند که پای صندوق های رای آمده و انتخاب می کند. ساختار جمهوری اسلامی بر اصل رای مردم استوار است.

آل اسحاق با طرح این سوال که آیا مشکلات کشور بدون تدبیر امکان پذیر است و آیا هر تدبیری جوابگوی مشکلات است، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند تدبیر باید مبتنی بر علم و دانش و شناخت صحیح باشد بنابراین قدم اول کار ما این است که حالا که با این آرمانها به میدان آمده ایم، تدابیرمان را محک بزنیم که آیا متناسب با زمان و مکان انتخاب، تدبیر کرده ایم و آیا برنامه، اولویت بندی حل مشکلات و تیم اجرایی آن را داریم؟

در آستانه رقابت بزرگ تاریخی هستیم که نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

وی افزود: هر کسی نمی تواند با صرف این آرزو کاری کند بلکه بدون برنامه ریزی نمی توان پیش رفت. در آستانه رقابت بزرگ تاریخی هستیم که نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و همگان به دنبال یک تغییر جدید هستند. در این مقطع سکوت معنایی ندارد و بی برنامگی راه به جایی نمی برد.

این کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص جایگاه بین المللی ایران گفت: بودجه دفاعی ۱۸۰ صفحه ای آمریکا حدود ۲۵ صفحه آن مربوط به ایران است و در مقدمه آن آمده تهدید اول آمریکا، ایران است. معنای این سخن این است که ایران به اقتدار و توانایی رسیده است که برای آن لازم است آمریکا آنچنان هزینه کند و آمریکایی ها لازم دانسته اند برای این تهدید برنامه و بودجه بگذارد.

جزئیات چهار محور تحریم ایران توسط غرب

وی افزود: تحریم های ایران نیز جزو بودجه آمریکایی ها است. اولین محور این تحریم ها محدود کردن روابط دریایی ایران و جلوگیری از کشتی سازی و کشتیرانی ایران با رویکرد محاصره کامل حرکت انرژی، نفت، گاز و فعالیت های اقتصادی ایران است.

وی ادامه داد: دومین محور تحریم ها، تحریم کامل تجارت ایران با این هدف است که در برابر نفت ایران، غذا و کالا بگیریم و محور سوم تحریم کامل رسانه ای جمهوری اسلامی ایران است. محور دیگر تحریم ها حرکتی از هر بندر ایران به بنادر غیر ایرانی و هر پروازی از ایران به دیگر کشورها است.

آل اسحاق تاکید کرد: مجموعه مطالعاتی که به صورت محرمانه و رسمی منتشر شده نشان می دهد مصلحت آمریکایی ها نیست که با ایران وارد درگیری نظامی شوند. به نظر آنها بهترین راهکار کنار آمدن و تعامل با ایران است زیرا جنگ نظامی مهندسی جهان را به هم می ریزد.

وی در ادامه به سه حوزه چالشی - امنیتی ایران و جهان اشاره کرد و گفت: امنیت هسته ای، امنیت منطقه ای و امنیت انرژی سه حوزه امنیتی در دنیا است. غربی ها به این نتیجه رسیده اند که اگر ایران به انرژی هسته ای دستیابی پیدا کند مدیریت آنها به هم می ریزد و به همین دلیل می خواهند به هر قیمتی جلوی ایران را بگیرند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، خاورمینه را قلب کره زمین دانست که جمهوری اسلامی مرکز آن و خواستگاه شیعه است و افزود: لذا برای سلطه گران که حیاتشان به این منطقه بستگی دارد اگر این منطقه را از دست دهند حیاتشان ضربه می بیند. انقلاب اسلامی باعثشد ایران از مدار آنها خارج شود و تمام معادلات آن ها به هم بریزد و تمام سعی خود را می کنند که ایران را به وضعیت قبلی برگردانند که موفق نشدند. در مهار ایران نیز شکست خوردند و الان قانع شدند به اینکه جلوی آسیب های ایران را بگیرند و به جای درگیری کنار بیایند.

آل اسحاق تصریح کرد: آمریکایی ها می گویند بیایید تعامل کنیم اما در خط ما باشید و توجه ندارند که مبنای تعیین کردن دیگر آنها نیستند.

وی در خصوص امنیت انرژی اظهار داشت: با وجود اینکه دنیا به دنبال انرژی نو است اما هنوز جهان نیازمند نفت و گاز است که عمدتا در این منطقه وجود دارد و ایران نقش کلیدی در کمیت و کیفیت تامین و نقل و انتقال آن دارا است. یعنی اگر نظامهای جهانی استراتژی بلند، کوتاه و یا میان مدتی در این باره دارند بدون هماهنگی با ایران نمی توانند آن را ترسیم کنند و این یعنی باید با ایران کنار بیایند و تعامل کنند.

موتلفه معتقد است با حفظ اعتقادات و آرمان ها با جهان تعامل کرد

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا می توان با حفظ اعتقادات و آرمان ها به جای تعارض با استراتژی تعامل در جهت حفظ منافع وارد شویم بیان داشت: عده ای معتقدند شدنی نیست و باید تعارض داشت و برخی نیز اعتقاد دارند با حفظ همه اصول با تدبیر و عاقلانه و بدون وادادگی ممکن است تعامل برقرار شود که ما در دسته دوم هستیم و معتقدیم در تمامی حوزه های چالشی می توان برخورد منطقی داشت.

آل اسحاق لازمه تعامل را تدبیر و تدبر دانست و افزود: این مساله الزاماتی دارد که در راس آن تبعیت کامل از ولایت فقیه و فرماندهی نظام است. ما در جنگ بزرگ با دشمنان بدون فرماندهی واحد که فرماندهی دینی، نظامی و بین‌المللی ما است نمی توانیم پیش برویم. اگر تدابیر ناشایستی داشته باشیم ممکن است خسارتهایی متحمل شویم که خیلی بیشتر از زمان حال باشد.

می خواهیم مدیریت جامعه را قبول کنیم

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص مسائل داخلی کشور نیز گفت: ما می خواهیم مدیریت جامعه را قبول کنیم و به همین دلیل باید در همه حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، بین المللی و … را بررسی کنیم زیرا در همه حوزه ها چالش داریم.

وی یادآور شد: امروز با وجود همه منابع و امکانات در کشور با چالش معیشت مردم، اشتغال و تولید و … روبرو هستیم. این درحالی بوده است که بالاترین منابع مالی درآمد ارزی را نسبت به گذشته داریم و امکانات عظیم نفت و گاز را داریم اما هنوز بر اساس آمار، شاخص خالص اشتغال ایجاد شده منفی است و این در شرایطی است که بر اساس گزارش های رسمی بین المللی از لحاظ رشد نیروی انسانی بارور شده و توان توسعه نیروی انسانی ایران در منطقه اول است.

وی بیان داشت: حدود ۵ میلیون دانشجوی فارغ التحصیل داریم و چند میلیون بیکار داریم که وحشتناک است.

وزیر اسبق بازرگانی در خصوص بودجه سال ۹۲ ایران که تجسم وضعیت کشور در درآمدها و هزینه‌ها است اظهار داشت: بودجه ۹۱ کشور حدود ۱۴۵ هزار میلیارد بوده و الان که انتخاباتی تر شده به ۱۲۰ هزار میلیارد کاهش یافته است. بالای ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد کسر بودجه داریم. این در حالی است که از بودجه عمرانی هم حدود ۲۰ درصد امسال تخصیص یافته و بقیه هزینه جاری کشور شده است.

معیشت مردم مشکل اساسی دولت آینده است

وی با بیان اینکه اگر بگوییم تحریم ها اثر نداشته، کم توجهی است اعلام کرد: معیشت مردم مشکل اساسی دولت آینده است و این فضای انتظاری از دولت بعدی کار را سخت کرده است. شرایط دولت آتی بسیار دشوار است و کسی که وارد صحنه انتخابات می شود نباید چشم بسته وارد شود و اگر کسی به شرایط اشراف ندارد حتی با حسن نیت نباید به صحنه وارد شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عرصه مدیریت اجرایی کشور شوخی نیست خطاب به دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی اذعان کرد: ما و شما باید بدانیم که کار بزرگی داریم، باید برنامه ریزی کنیم، همت بزرگ می خواهد و باید هزینه کرد و ما آمده ایم که قبول کنیم. اصولگرایان بهترین هستند اما به شرط انسجام و تبعیت از مقام معظم رهبری، وحدت و کنار گذاشتن منیت ها و داشتن سعه صدر.

وی در ادامه تاکید کرد: باید با سعه صدر به افرادی که اصولگرایی را قبول دارند میدان داد و تعامل کرد و تنها راه نجات کشور به جای تعارض تعامل است و معتقد به تعامل هستیم با حفظ اصول.

آل اسحاق تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید با رهبری بیعت داشته باشد و اگر بیعت نکند موفق نخواهد بود. اگر باور دینی، اعتقادی نداشته باشد موفق نمی شود.

رئیس جمهوری که علم اقتصادی نداشته باشد نمی تواند مشکلات را حل کند

وی با بیان اینکه اولویت اول رئیس جمهور آینده باید اقتصادی باشد اظهار داشت: چالش اول کشور مسائل اقتصادی است و امنیت و فرهنگ و … در سایه اقتصاد است و رئیس جمهوری که علم اقتصادی نداشته باشد نمی تواند مشکلات را حل کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه مردم باید به فردی که نامزد ریاست جمهوری می شود اعتقاد داشته باشند تا به او رای دهند افزود: مجموعه اصولگرایان باید دست در دست هم دهند و با سعه صدر و حرکت در زیر چتر روحانیت و پا گذاشتن بر روی منیت ها وارد مرحله انتخابات شوند.