کسی که شئونات اخلاقی را رعایت نکند، لیاقت رئیس‌جمهور شدن ندارد

به گزارش افکارنیوز، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رعایت اخلاق سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: مردم ایران قرار است که رئیس ‌جمهور کشور را انتخاب کنند و شخص رئیس‌ جمهور هم عالی‌ترین مقام، بعد از مقام معظم رهبری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی که عضو جبهه پایداری نیز هست، افزود: وقتی از کلمات جمهوری اسلامی ایران سخن به میان می‌آید، ایران، جمهوریت و اسلام حاوی بار و جایگاهی است و این کلمات نیاز به رعایت شئوناتی دارند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: سابقه تاریخی ملت بزرگ ایران همواره همراه با فکر، تمدن، اخلاق و دارای یک نظام مردم‌سالاری دینی بوده است و آحاد مردم در اداره امور کشور بر مبنای ارزش‌های اسلام نقش‌آفرینی می‌کنند.

قاضی‌زاده تصریح کرد: اگر قرار باشد افرادی که مدعی کاندیدای ریاست جمهوری هستند در ابتدایی‌ترین مسائل برای ورود به صحنه انتخابات که رعایت شئونات و ارزش‌های اسلامی است را رعایت نکنند، به هیچ عنوان لیاقت این مقام را در کشور ندارند.

وی با بیان اینکه دعوت از کاندیدای ریاست جمهوری برای رعایت ارزشهای اسلامی معنایی ندارد، ادامه داد: رعایت شئونات از مقدمات ورود برای کسب دومین مقام کشور است و فردی که نمیتواند در این سطح مسائل را رعایت کند، نمیتواند ادعای این را داشته باشد که به عنوان رئیس جمهور خود را معرفی کند.