افزایش حقوق باید از روز اول فروردین اجرا شود

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با تشریح بخش‌های مختلف پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای تعیین تکلیف تنخواه‌گردان دولت در سه ماه اول سال آینده، ‌گفت: نکاتی که در پیشنهاد ما وجود دارد در برگیرنده لایحه بودجه سه دوازدهم سال آینده می‌باشد که مبنای این پیشنهاد، بودجه مصوب سال ۱۳۹۱ است.

نماینده مردم تهران، بودجه عمرانی پیشنهادی را ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و از افزایش ۲۲ درصدی حقوق و مزایای مستمر کارکنان شاغل، بازنشسته و مستمری‌بگیر لشگری و کشوری سخن گفت.

وی افزود: تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی ۳۱.۵ درصد است. افزایش ۲۲ درصدی حقوق در سال آینده باید از روز اول فروردین ماه سال ۱۳۹۲ اجرا شود چون تورم سه ماهه سال آینده آثار این افزایش را از بین می‌برد. هر چه بیشتر بتوان حقوق‌ها را به نرخ تورم نزدیک‌تر کرد مطابق با برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه هدفمندسازی یارانه‌ها در پیشنهاد کمیسیون متبوعش، گفت: برای تداوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیز مصوبه سه ماهه ۱۳۹۱ به همان ترتیب در سه ماهه ۱۳۹۲ اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی این پیشنهاد در خصوص درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها، گفت: اجازه دهیم تا حداقل ۵۰ هزار میلیارد ریال از درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها در سه ماهه ابتدایی سال آینده پرداخت شود تا این مبلغ به جای دیگری منتقل نشود.

وی از مکلف شدن بانک مرکزی برای اختصاص سه درصد بودجه عمومی به عنوان تنخواه که در اختیار خزانه‌داری کل کشور قرار خواهد گرفت، سخن گفت.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: در این پیشنهاد محکم‌کاری کردیم و جلوی جابجایی وجوه از ردیف‌های مختلف برای پرداخت با عناوین مختلف را گرفتیم. همچنین دو تبصره به بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی دولت و تعریف رابطه نفت و بودجه پرداخته شده است.

وی افزود: پیوند بین قانون یک ساله و سه ماهه از طریق این پیشنهاد برقرار شده است.