ناوشکن جماران ۲ به زودی در دریای خزر

به گزارش افکارنیوز، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره جوان سرباز که قرار است مرحله نهایی آن در خرداد سال ۹۲ برگزار و در آن، برگزیدگان جوان سرباز نیروهای مسلح معرفی شوند، تأکید کرد: طراحی و ساخت انواع ماهواره و ماهواره‌بر، موشک، هواپیما، بالگرد، تانک، نفربر، مهمات، سامانه الکترونیکی، اپتیکی، مخابراتی و صدها محصول و دستاورد ارزشمند دیگر در مجموعه عظیم صنعتی وزارت دفاع مرهون روحیه بالا، نشاط، شادابی، نبوغ، خلاقیت و پشتکار سربازان نخبه، جوانان متخصص و برومندی است که درس خدمت، کار مولد و تلاش خستگی‌ناپذیر، وفاداری و دفاع از دین و میهن را در دوران پرافتخار سربازی آموخته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به اهمیت خدمت سربازی در افزایش و تحکیم اقتدار ملی و دفاع مؤثر و همه‌جانبه از کشور گفت: جشنواره جوان سرباز برای تجلیل از جوانان غیور و غیرتمندی است که مخلصانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان دین و میهن پاسداری و حراست می‌کنند.

وزیر دفاع با گرامیداشت یاد و خاطره سربازان شهید دفاع مقدس اظهار کرد: اوج ایثار، از خود گذشتگی و رشادت سربازان عزیز را در دفاع مقدس شاهد بودیم و تقدیم هزاران شهید و جانباز گویای حماسه‌آفرینی سربازان فداکار ایران اسلامی است.

وحیدی خدمت سربازی را استحکام‌بخش پیوند نیروهای مسلح با مردم توصیف کرد و افزود: سربازان عزیز مهمترین نقش را در پیوند نیروهای مسلح با مردم ایفا می‌کنند. بخش عمده‌ای از شادابی، نشاط، تحرک و قدرت نیروهای مسلح به برکت حضور جوانانی است که با عشق خدمت به کشور در کسوت سربازی منشأ خدمات بزرگ در نیروهای مسلح هستند.

وی همچنین سربازی را یکی از نمادهای مشارکت مردم در دفاع از کشور دانست و تصریح کرد: جوان سرباز ایرانی مظهر کار، تلاش، هوشیاری و خدمت سازنده و بی‌ادعا است.

وزیر دفاع، تجلیل از جوانان سرباز را بویژه برگزیدگان آنان در چارچوب جشنواره‌ای فاخر اقدامی ارزنده توصیف کرد و گفت: این جشنواره به عنوان یک اقدام بزرگ فرهنگی باید سال به سال باشکوه‌تر و با مشارکت حداکثری سربازان وظیفه در سراسر کشور برگزار شود.

وحیدی در ادامه گفت: وزارت امروز مفتخر است که میزبان و مسئول برگزاری پنجمین جشنواره جوان سرباز است و تلاش می‌کند جشنواره پنجم به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، جذب و بکارگیری برگزیدگان جشنواره جوان سرباز را به عنوان کادر رسمی نیروهای مسلح اقدامی مفید برای بکارگیری حداکثری از توان، استعداد و نخبگی آنها دانست که باید در دستور کار قرار گیرد.

وحیدی همچنین گفت: در مرور خاطرات بسیاری از مفاخر و بزرگان ایران اسلامی و امیران و سرداران شهید مشاهده می‌کنیم که دوره سربازی را بعنوان بهترین ایام عمر خود که در آن درس زندگی، جوانمردی، رشادت و از خود گذشتگی، کمک به دیگران و دهها درس و نکته مهم دیگر آموخته‌اند یاد می‌کنند و ما وظیفه داریم آیین سربازی را به الگویی نمونه و سازنده برای جوان ایرانی تبدیل کنیم.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی از همت و تلاش دستاندرکاران این جشنواره ابراز امیدواری کرد که مسئولان و دستاندرکاران جشنواره جوان سرباز در ارایه چنین الگوی نمونه و شایستهای موفق باشند.