جایزه ره‌آورد سرزمین نور را به همسر اوباما!

به گزارش افکارنیوز، سردار نقدی جایزه نشست نهایی ستاد جشنواره فرهنگی‌هنری ره‌آورد سرزمین نور عصر روز گذشته در محل ستاد سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این نشست مصوب شد که در جشنواره امسال با توجه به نقش خانم میشل اوباما در کمک به ارتقای بصیرت جهانی و افشای رسمی سرسپردگی سینمای آمریکا و هالیوود به کاخ سفید و اثبات عینی سیاسی بودن جایزه اسکار و فقدان ارزش هنری آن، جایزه ویژه این جشنواره به وی اعطا شود.

در این نشست، سردار نقدی رئیس ستاد جشنواره با اشاره به اعلام نام بهترین فیلم جایزه اسکار توسط همسر رئیس جمهور آمریکا یادآور شد: البته کار خانم اوباما خیلی عالی بود و اگر صدها میلیارد خرج می‌کردیم که این طور با وضوح سرسپردگی سینمای هالیوود و جایزه اسکار را به کاخ سفید برای مردم دنیا ثابت کنیم، نمی‌توانستیم چرا که آنها انکار می‌کردند و ژست استقلال‌طلبانه می‌گرفتند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های عظیم این جشنواره مردمی برای رساندن پیام شهدا به نسل‌های آینده گفت: امروز دشمن از همه توان خود برای مقابله با فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده می‌کند، جایزه‌ای مانند «اسکار» چند سال است که صریحاً به ابزاری برای کوبیدن ایران و اسلام تبدیل شده است و ما هم باید از حضور گسترده مردم در این جشنواره برای جریان‌سازی مثبت و ارزشی استفاده کنیم و از ارزشهای‌مان جانانه دفاع کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سالانه میلیون‌ها نفر به زیارتگاه‌های دفاع مقدس مشرف می‌شوند و هزاران اثر هنری و فرهنگی توسط زائران راهیان نور تولید می‌شود و جشنواره مردمی ره آورد سرزمین نور فصتی بی‌نظیر برای جهانی کردن پیام شهدا با ظرفیت هنر مردمی است.

در این نشست مقرر شد: زمان برگزاری اجلاس‌های این جشنواره مردمی در نوروز هر سال تثبیت شود و مکان آن از این به بعد مناطق عملیاتی و در جوار زیارتگاه های دفاع مقدس باشد.

همچنین تصویب شد جشنواره امسال از اول فروردین سال ۹۲ در خرمشهر آغاز و ضمن افتتاح در محل قدمگاه امام رضا(علیه‌السلام) واقع در منطقه‌ای بین خرمشهر و آبادان، با حضور هنرمندان در میان زائران راهیان نور و زیارتگاه‌های دفاع مقدس ادامه یابد. اختتاحیه جشنواره نیز در روزهای هشتم، نهم و دهم فروردین ۹۲ در خرمشهر برگزار شود.

در این جشنواره قرار است از فرج‌الله سلحشور کارگردان برجسته و هنرمند فیلم‌های دفاع مقدس و دست‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار تجلیل شود.

جشنواره فرهنگی هنری ره‌آورد سرزمین نور، هر ساله برای رقابت بین آثار هنری زائران راهیان نور در هفت رشته هنری برگزار می‌شود و زائران راهیان نور برداشت‌های خود را از منطقه و شهدا در قالب فیلم، عکس، شعر، داستان، خاطره و فیلم نامه ارائه می‌کنند.

نشانی اینترنتی دبیرخانه جشنواره www.rahavard.koolebar.ir ، شماره دبیرخانه برای دریافت آثار ۳۵۹۴۹۸۳۱-۰۲۱ و صندوق پستی ۱۹۶۷-۱۵۸۱۵ است.