هرگز از اصلح غیرمقبول حمایت نمی‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، صادق محصولی وزیر سابق کشور و عضو شورای مرکزی و کمیته سیاسی جبهه پایداری با حضور در خبرگزاری فارس به سوالات متعدی از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری، شاخص‌های رئیس‌جمهور انقلابی، سازوکارهای انتخاباتی جبهه پایداری و ائتلاف‌های اصولگرایی پاسخ داد که متن کامل آن در ادامه می‌آید:

* فارس: باتوجه به اینکه شما حدود ۳۰ سال با آقای احمدی‌نژاد آشنا بوده‌اید و دوران‌ مختلفی را تجربه کرده‌اید می‌دانید که جامعه امید زیادی به احمدی‌نژاد داشت و در سال ۸۴ قدرت عملاً دست حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها افتاد. اما چه اتفاقی افتاد که یک ظرفیت بزرگی از انقلاب در زمان دولت‌سازی دچار چنین سرنوشتی شد. این چرخش طبیعی بود یا غیرطبیعی؟ تحلیل شما چیست؟

محصولی: این موضوع غیرطبیعی نبود علتش نیز این است که بشر دارای پیچیدگی است؛(إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ‎) یعنی هوای نفس دائم انسان را به زشتی دستور می دهد مگر اینکه خداوند متعال به ما رحم کند. در واقع اینگونه نیست که یکی چون امروز از انقلاب و ولایت دفاع قاطعی می‌کند تضمینی وجود داشته باشد که در آینده هم در این مسیر بماند. وقتی شیطان می‌بیند که یکی دفاع محکمی از اسلام و انقلاب دارد زنجیر خود را برای منحرف کردن و به دام انداختن اینگونه افراد محکمتر و طولانی تر می‌کند. بنابراین اینطور نیست که انسان از همه تله‌های شیطان به سلامتی عبور کند از این رو بحثعاقبت‌بخیری یکی از مهمترین و شاید، مهمترین دعاهاست و سقوط انسان می‌تواند در حد یک چشم به هم زدن باشد و همانطور که در روایات آمده اگر انسان غافل شود خداوند انسان را به خودش وا می‌گذارد و اگر خداوند انسان را به خودش واگذارد نتیجه‌اش این می‌شود که انسان خودش را و موقعیت ممتاز خودش را هم فراموش می کند و اگر توفیق توبه پیدا نکند سقوط حتمی است.

برخی می‌گویند آقای احمدی‌نژاد از اول همینگونه بود اما در حالی که بنده در جبهه دیدم که او تا مرز شهادت پیش رفت. لذا من نمی‌توانم بگویم وی از اول چنین بوده است. برخی افراد به دلیل اینکه از ابتدا مخالف احمدی‌نژاد بودند امروز می‌گویند دیدید که ما می‌گفتیم؛ واقعیت این است که بشر تغییر می‌کند. برخی مراجع تقلید که حدود ۵۰ سال قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) شنیده و گفته بودند مورد طمع و طعمه شیطان قرار گرفته و در اوایل انقلاب سقوط کردند حال چه برسد به دیگران؛ واین برای همه ما درس بزرگی است.

*فارس: ما درحال حاضر یک تجربه ۸ ساله را پشت سر گذاشته‌ایم و در حالی که جریان حزب‌الله سال ۸۴ این دولت را روی کار آورد امروز به یکی از منتقدین اصلی دولت تبدیل شده لذا با توجه به تاکید جبهه پایداری بر ورود گفتمانی به عرصه انتخابات آیا پایداری گفتمان سوم تیر را در انتخابات پیش رو مبنا قرار خواهد داد یا بر آن اصلاحیه خواهد زد؟

محصولی: جبهه پایداری معتقد است طبق آیات شریفه قرآن کریم، دین، تنها اسلام است و بنابراین ما تنها یک گفتمان ناب اسلام محمدی(ص) داریم. جبهه پایداری معتقد است حضرت امام(ره) گفتمان جدیدی غیراز گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) را مطرح نکرد در حالی که طی قرون گذشته این گفتمان زنگارها و غبار‌ زیادی گرفته بود حضرت امام آن را پاک و شفاف کردند. حضرت آقا نیز این گفتمان حضرت امام(ره) را دنبال می‌کنند و جبهه پایداری معتقد است که در سوم تیر گفتمان دیگری غیر از گفتمان انقلاب اسلامی طرح نشد؛ و اگر فرضا کسی مدعی است در آنجا ابداع جدیدی غیر از گفتمان انقلاب و گفتمان اسلام ناب مطرح شد ما آن را بدعت می‌دانیم نه ابداع. به فرض اگر کسی مدعی بود در سوم تیر از ۱۰۰ تا شاخص مطروحه حتی یک شاخص غیر از گفتمان انقلاب و گفتمان اسلام ناب بوده، از نظر ما آن یک مورد نیز بدعت بوده است چرا که اسلام دین دیروز، امروز و فرداست و متعلق به همه ایام و برای سعادت بشر است لذا ما در جبهه پایداری معتقدیم با همان گفتمان انقلاب اسلامی باید پیش رفت.







** جبهه پایداری به دنبال ابداع گفتمان جدیدی نیست

جبهه پایداری به دنبال ابداع گفتمان جدیدی نیست بلکه به دنبال ترویج هرچه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی و حاکمیت این گفتمان در سطوح مختلف و در تمام اندیشه‌ها و عمل جامعه و افراد جامعه است. یعنی توجه و عمل به این گفتمان به عنوان انجام تکلیف فردی و اجتماعی در تمامی سطوح مثل شخص، خانواده، دانشگاه، شهر و کشور و امت اسلامی است. بنابراین ما به دنبال طرح و ترویج این گفتمان هستیم اما متناسب با شرایط روز سعی داریم ابعادی را که از اهمیت بیشتری برخوردار است مورد تاکید بیشتر قرار دهیم و این به معنای ابداع جدید نیست چرا که همه این موارد در منابع وجود دارد.

در عین حال حضرت آقا نیز بسیار عالی به تبیین این گفتمان پرداخته‌اند. صحیفه نور امام(ره) هم رفرنس اسلام ناب محمدی در عصر حاضر است. نکته قابل توجه این است که ما در طرح مسائل گفتمانی می‌خواهیم این نکته را خطاب به برادران، خواهران و جریانات مختلف و نامزدهای انتخابات تاکید کنیم که ما باید اول طبق مدل گفتمان انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری ببینیم که افراد و جریان ها چه اندازه با این گفتمان تطابق داشته و چقدر در این مسیر قرار دارند و یا بر عکس، چقدر از این مسیر فاصله گرفته‌اند لذا ابتدا باید دقیقا گفتمان را مطرح کرد و افراد و گروه ها و جریان ها را با شاخصه‌های گفتمانی سنجید وگرنه صحنه قدرت آنقدر جذاب و فریبکار است که انسان را با خود می‌برد.

* فارس: یکی از مشکلات ما این است که جریانات مختلفی هستند که پرچم انقلاب اسلامی را در دست دارند و صرفاً مدعی آن هستند؛ راه شناخت پرچم صحیح انقلاب اسلامی کدام است؟ و نکته دیگر اینکه باید چه کنیم که این تکثر باعثضربه خوردن جریان انقلاب اسلامی نشود؟

محصولی: گروه‌های زیادی ادعا دارند که گفتمان انقلاب را دنبال می‌کنند اما باید از کجا تشخیص دهیم که ادعای آنها صحت دارد؟ البته ما معیار و شاخص های دقیقی داریم. یکی از این شاخص‌ها نظرات مقام معظم رهبری به عنوان مقام ولایت است. متاسفانه برخی جمله‌ای که حتی حضرت امام(ره) فرموده را بعضا طوری تفسیر می‌کنند که مطابق نظر خودشان باشد، خب فرمایشات مقام معظم رهبری در کشور جاری است. بنابراین با سنجش ادعاهای مختلف با نظرات مقام معظم رهبری دُز و میزان اخلاص در این ادعاها مشخص می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت ایام بحرانی است؛ یعنی در مقاطع حساسی که پیچ و نقطه عطف انقلاب محسوب می‌شود عملکرد افراد و گروه‌ها مهم است. بعنوان مثال، در فتنه‌ای همچون سال ۸۸ شاهد بودیم برخی افراد رفوزه شدند. اما از این دسته افراد همواره به ما می‌گویند چرا شما دائم از فتنه و یا ساکتین فتنه صحبت می‌کنید؟ در صورتیکه حضرت آقا پس گذشت بیش از سه سال، همچنان به موضوع فتنه اشاره داشته و در مورد آن تبیین می فرمایند بنابراین نمی‌توان گفت که ما ولایت‌مدار هستیم اما حالا که سه سال از فتنه گذشته نباید از فتنه صحبت کرد در صورتی که برای پیشگیری از فتنه جدید باید بدانیم که در فتنه ۸۸ چه گذشت و افراد چه امتحانی پس دادند تا بتوانیم در فتنه‌‌های آینده موفق بیرون بیاییم و غافلگیر نشویم.

انتخابات نیز یکی دیگر از این مقاطع تاریخی است؛ اینکه افراد در انتخابات دنبال قدرت هستند یا به دنبال خدمت به نظام؛ بسیار مهم است. این موضوع از رفتار افراد مشخص است. اگر ما منیت خود را کنار بگذاریم و بگوییم که دنبال وحدت هستم و به دنبال ریاست و وزارت و وکالت برای خود نیستم آیا مردم به این بیشتر اعتماد می کنند یا به کسی که بگوید من خودم یک نامزدم و کسانی که با آنها ائتلاف کرده‌ام نیز نامزد هستند و شما هم بیایید با ما وحدت کنید چرا که وحدت بسیار خوب است! و اگر دیگران نیایند تا با ما ومطابق میل ما وحدت کنند موجب وحدت شکنی خواهند شد!

**‌کسی که دنبال کار برای نظام باشد ابتدا از خود می‌گذرد

اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که کسی که دنبال این باشد که برای نظام کار کند ابتدا از خود می‌گذرد تا مشخص شود در نیت خود صادق است. و اگر هم نمی‌خواهد از خود بگذرد حداقل نباید ادعا کند که دنبال وحدت هستم؛ وقتی شما ادعا می‌کنید دنبال وحدت هستید مردم باید در عمل این را از شما ببینند.

** برخی با علم به اینکه رایشان از آرای باطله هم کمتر است نامزد می‌شوند

مقاطع تاریخی بسیار مهم است. برخی افراد با اینکه می‌دانند رای ندارند اما در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند شاید از آرای باطله هم رای بسیار کمتری داشته باشند. اما با این حال اعلام نامزدی می‌کنند و چه بسا برخی به دنبال پست و مقام باشند و لذا با مراکز قدرت و ثروت می‌بندند تا در کابینه بعدی پستی داشته باشند و در نهایت بنفع نامزد نهایی آنها اعلام انصراف کرده و خودشان را هم فدایی وحدت معرفی کنند.



** شرکت سهامی قدرت از نظر پایداری سقوط است

این رویکرد شرکت سهامی قدرت است و بین همدیگر کسانی که اهل بده و بستان هستند قدرت را تقسیم می‌کنند. این از نظر جبهه پایداری سقوط محسوب می‌شود و نمره مردودی به ادعای اصولگرایی است اما اگر در رفتارشان طوری عمل کنند که نشان‌دهنده از خود گذشتگی باشد و اینکه کسی در دفاع از خود و نظام ببیند که اگر از نظام دفاع کند خودش خراب خواهد شد، اما به این کار تن دهد، بسیار مهم است. یک زمانی برای نظام جان می‌دادند و امروز هم باید آبرو گذاشت بر همین اساس این روحیه را باید در عمل دید.

باید در افراد شاخصه‌ای باشد که نشان دهد این فرد دلش برای نظام می‌سوزد و بدنبال عمل به مواردی است که درباره اصولگرایی ادعا می‌کند در حال حاضر در مجلس دو گروه وجود دارد که یکی به عنوان رهروان ولایت فعالیت دارند و دیگری بنام اصولگرایان، که مغایر یکدیگر تصمیم‌گیری می‌کنند وجود دارد. البته رهروان نیز کلمه اصولگرایان را اضافه کرده‌اند و خودشان را به عنوان اصولگرایان رهرو ولایت معرفی می‌کنند که احیانا کسی به آنها نگوید که شما اصولگرا نیستید. و در اغلب موارد مهم بین این دو گروه اختلاف هست، بنابراین در ادعا عموما همه اصولگرا هستند ولی باید دید تصمیم‌گیری آنها چقدر با نظرات مقام معظم رهبری تطبیق داشته است. چرا آنها باید تصمیمی بگیرند که بعد از آن، فرمایش آقا این باشد که اقدام آنها کار غلطی بوده است. بنابراین در مقاطع حساس همچون انتخابات و فتنه‌ها می‌توان رفتار و عملکرد افراد را با ادعا هایشان و مخصوصا با شاخص ها سنجید.

** نظر دشمنان درباره نامزدهای انتخاباتی مهم است

امام می‌فرمود که هر گاه دشمن از کار شما خوشش آمد بدانید که آنجا اشتباه کرده‌اید و نباید آن کار را انجام می‌دادید. اما هر وقت که متوجه شدید دشمن از کار شما ناراحت شد بدانید که تیر را به هدف زده‌اید. اکنون باید دید آمریکا، انگلیس و اسرائیل که دشمنان اصلی ما هستند نظرشان درباره این نامزدها و جریانات مختلف چیست؟ و باید دید آنها از کدام گروه و جریان بیشتر ناراحت می‌شوند. ما می‌بینیم که در تخریب امثال جبهه پایداری و جریانات ولایی و حزب‌اللهی برخی افراد همان حرف‌های صدای آمریکا و بی‌بی‌سی را می‌زنند. این نکته بسیار قابل تامل است.

ما وظیفه داریم که تلاش خود را انجام دهیم و برای بهتر شدن اوضاع کار و تلاش جدی کنیم و امید وافر داشته باشیم که این امام(یعنی رهبر معظم) و این امت، این نظام مقدس را به صاحب اصلی آن یعنی حضرت حجت(عج) تحویل می‌دهند و انشاءالله در رکابشان مجاهدت کرده و به فیض عظمای شهادت برسیم. تلاش ما برای اقتدار و پیشرفت هر چه بیشتر نظام باید به صورت مجاهده باشد یعنی برای چیزی که به آن اعتقاد داریم نباید کم‌فروشی کرد و برایش باید وقت بگذاریم و از جان و مال و آبرو دریغ نکنیم اگر نسبت به وظیفه خود کم‌فروشی نکنیم خیالمان راحت می‌شود چرا که بناست ما به تکلیف خود عمل کنیم. و اگر اینگونه باشد خداوند بهترین نتیجه را حاصل می‌کند. ولی اگر به تکلیف خود عمل نکنیم و بظاهر هم در انتخابات پیروز شویم اما از روش‌هایی که در دین توصیه نشده استفاده کنیم این نه تنها پیروزی نیست بلکه شکست محسوب می‌شود.

*فارس: این مسائل که گفتید مطالب مفید و اصول کلی است اما می‌دانیم که کار کردن در فضای سیاست نیاز به یک مکانیزم دارد، جبهه پایداری قرار است با چه مکانیزمی وارد عرصه سیاست شود. در حالیکه به نظر می‌رسد برخی از گروه‌ها فقط به کار خود مشغول هستند. بنابراین پیش‌بینی شما از مکانیزمی که بتواند موثر واقع شود چیست؟

محصولی: ما وقتی می‌توانیم به مکانیزمی برسیم که طی آن یک سری اصول مشترکی را قبول داشته باشیم. آنچه در انتخابات به عنوان اساس کار مطرح است توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و رفتن به سراغ نامزد اصلح است. این بحثبسیار مهم است لذا اگر گروه‌های دیگر از دوستان اصولگرا هم قائل به این باشند می‌توان درباره نحوه رسیدن به این امر به توافق رسید. یعنی ابتدا باید بر مبنای یک اصل پیش برویم. شما ببینید که مقام معظم رهبری چند بار کلمه اصلح را به کار برده و چند بار کلمه صالح را لذا می‌بینیم که مقام معظم رهبری همواره بر اصلح تاکید دارند.

ما پیش از این خدمت مرحوم آیت‌الله خوشوقت رضوان‌الله تعالی علیه بودیم و به ایشان گفتیم که ما وقتی به سراغ برخی افراد برای نامزدی در انتخابات می‌رویم آنها از پذیرش مسئولیت گریزان هستند. و می‌گویند شما به سراغ بقیه بروید ما هم برای آنها تبلیغ و کمک می کنیم.

آیت‌الله خوشوقت فرمودند که اتفاقا باید به دنبال اینگونه افراد بروید. چرا که کسانی که خود را عرضه می‌کنند و برای پست می‌دوند به درد مسئولیت نمی‌خورند بلکه آنهایی که از پست و مقام فراری هستند باید به سراغشان رفت.

آیت‌الله خوشوقت فردی است که حضرت آقا درباره ایشان فرمودند که عارف بالله و سالک الی‌الله. یعنی اینها واژه‌هایی نیست که بتوان به راحتی برای کسی به کار برد. حضرت آقا حتی در سخنرانی‌های خود نیز بهترین کلمات و دقیق ترین واژه های مورد نظر را بکار می برند چه برسد به متن یک پیام درباره یک عالم بزرگوار. چنین شخصیتی به ما می‌گوید که شما باید دنبال اصلح باشید و اگر شما به دنبال این شخص نروید چه کسی به دنبال او برود؟ و در این صورت دیگر اصلح به مصلحت نمی‌بیند که به میدان بیاید. بنابراین شما باید به دنبال فرد اصلح باشید و مسئولیت را به او تحمیل کنید. همانطور که به حضرت امیر(ع) رهبری جامعه تحمیل شد. که ایشان فرمودند بگذارید من مشاورتان باشم نه امیرتان. اما وقتی ایشان می‌بینند که همه برای بیعت آمده‌اند حجت را بر خود تمام ‌شده می بیند. بحثبر سر این است که ما باید به سراغ اصلح برویم و اصلح را برای آمدن متقاعد کنیم. بنابراین کسانیکه این قاعده را قبول کنند تازه می‌توانیم با آنها صحبت کنیم که اصلح چه کسی است؟

** ائتلاف سه‌گانه ظرفیت خود را به گزینه «اصلح» منتقل کند

بعضی از نامزد ها هم در صحبت‌هایشان گفته‌اند پایداری به دنبال اصلح است و ما هم از فرد اصلح خوشمان می‌آید ولی اگر اصلح رای نیاورد چه کار کنیم؟ جواب ما این است که مگر خود شما نمی‌گویید که ما شصت درصد رای داریم و طبق گفته خودتان هر سه نفر شما نامزد نخواهید شد. و تاکید دارید که این آرا را به دیگری منتقل خواهید کرد. شما که قائل به این هستید که می توانید رای دو نامزد را به نفر سوم یعنی نامزد نهایی منتقل کنید چرا این کار را در رابطه با اصلح انجام ندهید؟ همه باید این آرا را به نامزد اصلح منتقل کنیم تا او ببیند که همه می‌خواهند که او به عرصه بیاید و بنابراین احساس تکلیف کرده و به میدان بیاید. اگر این قاعده صحیح را قبول نکنیم و فقط به دنبال رسیدن به هدف خودمان باشیم درست نیست چرا که پیروزی در انتخابات از هر طریقی به صلاح نیست. در مورد نحوه کار، برخی دوستان در گروه های دیگر در انتخابات مجلس می‌گفتند شرط اول پیروزی است! درحالی که ما باید در وهله اول به دنبال ادای تکلیف باشیم. نمی‌شود اسم خود را اصولگرا بگذاریم و بگوییم که شرط ما این است که حتما پیروز باشیم. به عقیده ما اگر تکلیف گرا باشیم چنانچه در ظاهر پیروز هم نباشیم باز هم در حقیقت پیروزیم.







** هیچ‌گاه از اصلحی که می دانیم رای ندارد حمایت نمی‌کنیم

اگر آن دوستان هنوز معتقد باشند که در انتخابات ریاست جمهوری هم صرفا وارد می شوند که پیروز انتخابات باشند ما این را رد می‌کنیم و می‌گوییم ما به انتخابات برای عمل به تکلیف وارد می‌شویم البته هیچ‌گاه از اصلحی حمایت نمی‌کنیم که می دانیم رای ندارد. چرا که این را کار لغوی می‌دانیم اما اینکه از اول بگوییم اصلح رای ندارد درست نیست. عده ای در سال ۸۴ می‌گفتند آقای احمدی‌نژاد طبق نظرسنجی‌ها رای ندارد، وی گفته بود که می‌گویند رای تو ۱.۵ درصد است. و خودش تاکید داشت اگر ۱.۵ درصد باشد این رقم که در آرا اصولگرایان تاثیری ندارد که شما می‌گویید رای اصولگرایان می‌شکند. و شما ناراحت هستید! بحثاین است این نظرسنجی‌های اعلامی جای بحثزیادی دارد.

حال اگر همه ما انرژی خود را برای روی کار آمدن فرد اصلح به کار بگیریم به راحتی وحدت حاصل می‌شود. نباید به خاطر اینکه بگویند اصولگرایان بردند یا شکست خوردند خوشحال یا ناراحت شویم بلکه باید به تکلیف عمل کنیم. و اگر چنین باشد قطعا اصولگرایانه عمل کرده‌ایم و در حقیقت پیروز می‌شویم.

* فارس: با توجه به اینکه شما تاکید داشتید که هدف اصلی جبهه پایداری انتخاب گزینه اصلح است اما برخی معتقدند انقلاب اسلامی از این مرحله که چه کسی رئیس‌جمهور شود عبور کرده و هر فردی که روی کار بیاید خدشه‌ای به نظام وارد نخواهد شد و مهم این است که مردم با رقم خیلی بالایی یک مشارکت حداکثری را رقم بزنند. این در چارچوب گفتمان پایداری چگونه تعریف می‌شود؟

محصولی: وقتی می‌گوییم نامزد اصلح در اولویت است هیچ تعارضی با مشارکت حداکثری ندارد؛ شما چه استدلالی برای این دارید که پیگیری نامزد اصلح موجب کاهش مشارکت می‌شود. در انتخابات مجلس نهم برخی دوستان می‌گفتند اگر با ما اتحاد نکنید اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند در حالی که ما تاکید می‌کردیم اصلاح‌طلبان حضور فعال ندارند و انتخابات را در عمل تحریم کرده‌اند اما آنها می‌گفتند چنانچه اصولگرایان شکست بخورند و شما با آب زمزم هم غسل کرده و توبه کنید پذیرفته نخواهد بود! ما به آنها گفتیم باید ببینیم رهبر معظم انقلاب چه می‌گویند، آنها می‌گفتند که ایشان بر لیست واحد تاکید دارد. ما می‌پرسیدیم ایشان کجا چنین چیزی فرموده اند که آنها پاسخ می‌دادند حضرت آقا در گوشی این موضوع را بیان کرده‌اند!

حضرت آقا هیچگاه حرف درگوشی نداشته است و خودشان هم بر این نکته تاکید دارند و این در حالی است که ایشان در فرمایشات مهم و علنی خویش بر انتخابات رقابتی تاکید فرموده است. بنابراین اگر فرض کنیم ایشان حرف درگوشی هم داشته‌اند حتما در تائید صحبت‌های علنی‌شان ایراد شده است.

در آن انتخابات جبهه پایداری با همان روند حمایت از نامزد اصلح در انتخابات وارد شد و موجب مشارکت حداکثری شد. یعنی زمانی که اصلاح‌طلبان در زمان انتخابات مجلس هشتم مشارکت فعالی داشتند در تهران ۳۰ درصد مشارکت کردند و در دوره نهم که اصلاح‌طلبان مشارکت فعال نداشتند با رقابتی که جبهه پایداری بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ایجاد کرد نتیجه مشارکت در تهران به ۴۸ درصد افزایش یافت.

این ۶۰ درصد افزایش مشارکت در زمانی که حتی دوم خردادی‌ها نیز در انتخابات حضور نداشتند یک رکورد جدید محسوب می‌شد بنابراین اینطور نیست که بگوییم دنبال اصلح رفتن با مشارکت حداکثری تعارض دارد.

در سال ۸۴ که جبهه پایداری حضور نداشت باز هم وحدت موجب افزایش مشارکت نمی‌شد؛ حضور سلیقه‌های مختلف تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات را بالا می‌برد از این رو چنانچه جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم به ۸ + ۷ می‌پیوست و با جبهه متحد یک لیست واحدی در تهران ارائه می‌داد که بفرض در نهایت این لیست رای هم می‌آورد دنیا می‌گفت «خود گویی و خود خندی / عجب مرد هنرمندی!»

آن زمان دشمنان این کشور ادعا می‌کردند که نظام اسلامی یک گروه درست کرده و خودش نیز آن را برنده اعلام کرده است. بنابراین حضرت آقا دقیقا این موضوع را با تاکید بر انتخابات رقابتی مدیریت کردند.

** علت نهایی نکردن گزینه نهایی جبهه پایداری

اینکه ما هنوز نامزد جبهه پایداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری را انتخاب نکرده‌ایم به این دلیل است که احساس می‌کنیم مقام معظم رهبری نکاتی را درباره نامزدهای ریاست جمهوری بیان خواهند کرد که برای معرفی گزینه نهایی مد نظر قرار داده و الان نباید عجله کنیم. برخی می‌گویند که دیگر دیر شده است در حالی که ما معتقدیم نباید به هر قیمتی این کار را انجام داد چرا که ما به دنبال این هستیم دل رهبر انقلاب را شاد کنیم.

اگر ما بخواهیم به این قیمت که از سایر احزاب و گروه‌ها عقب نمانیم صرفا یک نامزدی را قبل از صحبت‌های رهبری معرفی کنیم درست نیست چرا که ممکن است ملاکی برای نامزدها مدنظر رهبری باشد که احیانا ما آن را رعایت نکرده باشیم و در آنصورت نمی‌توان به راحتی نامزدی را که معرفی کرده‌ایم تغییر دهیم.

اگر با نگاه گفتمانی وارد انتخابات پیش رو شویم حتی درباره مشارکت حداکثری نیز به حد مطلوب نزدیکتر خواهیم شد. در انتخابات ۸۸ بنده وزیر کشور بودم؛ در آن زمان ما سه شعار مشارکت حداکثری، اخلاق انتخاباتی و رقابت قانونی را برگزیدیم در حالیکه تا به حال هیچ وزارت کشوری در دولت‌های مختلف از شعار مشارکت حداکثری استفاده نکرده بود. بنده آن موقع می‌دیدم که از برخی از نامزد ها از قانون دم می‌زنند اما می‌دیدیم که دارند زیر آن می‌زنند. لذا تاکید بر رقابت قانونی کردیم دوم اینکه برخی از دوستان حزب‌اللهی می‌گفتند اگر مشارکت حداکثری رقم نخورد آبروی شما به عنوان وزیر کشور زیر سوال می‌رود در حالی که من پاسخ دادم ما باید از روی اخلاص به این سمت برویم و انشاءالله خداوند نیز کمک خواهد کرد چرا که اگر قله را هدف قرار ندهیم دامنه را هم نمی‌توان فتح کرد لذا ما دیدیم که در آن انتخابات با کمک خدا مشارکت ۸۵ درصدی رقم خورد. بنابراین اگر ما همواره به تکلیف خود عمل کنیم انشاءالله مشارکت حداکثری و با عظمتی هم رقم خواهد خورد.

* فارس: پس از تخریب‌هایی که با پیروزی نسبی جبهه پایداری در انتخابات مجلس رقم خورد اخیرا شاهد بودیم که برخی افراد گفته‌اند که جبهه پایداری هنوز دم نکشیده است و آن را منتسب به جریان انحراف می‌دانند. نظر شما در خصوص این اظهار‌نظرها چیست؟

محصولی: ما همان روزی که همایش افتتاحیه و اعلام موجودیت جبهه پایداری بود گفتیم که این تخریب ها تازه شروع کار است و از این به بعد بیشتر خواهد شد و همین طور هم شد یعنی هر روز که پیش می‌رویم این تخریب‌ها نیز بیشتر می‌شود. دشمن بهترین جایی که هزینه می‌کند رسانه‌ها است و برخی از رسانه‌هایی که گفتمان انقلاب را برنمی‌تابند، و در عین حال نمی‌توانند صریحا بگویند ضد انقلاب هستند و چه بسا ظاهر خود را طرفدار نظام نشان می‌دهند اما در عین حال حرف خود را می‌زنند و مردم شاهدند که این رسانه ها تخریب جریانات و نیروهای اصیل انقلاب را در دستور کار خود قرار می دهند.

بنابراین تخریب‌ها بیشتر هم خواهد شد، نکته دیگر اینکه با جملاتی همچون دم نکشیده اگر بخواهیم بحثکنیم به دور از شأن افرادی است که خود را در حد نامزد ریاست جمهوری می‌دانند، مثلا کسی اگر در مقابل به حزب آنها بگوید که ته دیگشان هم سوخته است خوبست؟ حالا دم نکشیده می‌ماند و دم می‌کشد ولی آن که ته‌دیگش سوخته چه؟! بنظر می‌رسد این الفاظ و واژه‌ها در شان کسی که در نظام اسلامی کار سیاسی می‌کند نیست و این کلمات نشان‌ دهنده این است که چیزی ندارند که بر علیه جبهه پایداری بگویند.

برخی به نقل از ویکیپدیا که کاربران خودشان در آنجا مطلب می‌گذارند مدعی می‌شوند که محصولی امسال سرمایه‌دار اول کشور است و منبع مقاله مورد نقل از ویکیپدیا هم یک سایت آمریکایی است که بخاطر مواضع ضد ایرانی اش از طرف جمهوری اسلامی ایران فیلتر بوده است. و جالب این است که زمان تولید این خبر همزمان با جریان انتخابات قبلی ریاست جمهوری و جریان فتنه ۸۸ یعنی ۴ سال پیش می باشد و نه امسال. و در آن مقاله علاوه بر بنده که آن سال وزیر کشور و مسئول برگزاری انتخابات بوده ام به مسئولان دیگری از جمهوری اسلامی نیز اتهاماتی وارد شده است یعنی معلوم می شود که منبع خبر فاسق و طبق دستور قرآن کریم که می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ - سوره حجرات آیه ۶ –(ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر فاسقی برایتان خبری آورد تحقیق کنید، مباد از روی نادانی به مردمی آسیب برسانید، آنگاه از کاری که کرده اید پشیمان شوید.) نباید به صرف خبر یک فاسق و بدون تحقیق لازم موجب زدن تهمت به دیگران و دچار گناه شوید. و وقتی بنده این موضوع را در جلسه ای شرح دادم باز بعضی از سایت‌های وابسته به مراکز قدرت و ثروت و برخی روزنامه‌ها مثل همشهری با تحریف مطالب بنده سعی کردند بجای درج پاسخ اینجانب که در بعضی از سایت ها از جمله در خبرگزاری فارس منتشر شد با شیطنت خاصی درصدد ادامه تخریب اینجانب و عملا تایید خبر سایت فیلتر شده آمریکایی در مورد بنده برآمدند بدون اینکه به تاریخ انتشار خبر یعنی تعلق خبر به زمان فتنه و آمریکایی بودن سایت داشته باشند و البته اینگونه رفتارها از فتنه گران و ساکتین فتنه، نشان دهنده عدم توبه آنها و ادامه رفتار سابق آنهاست.
** افراد باید فدای گفتمان شوند

من تاکنون بارها این رقم‌های افسانه‌ای را تکذیب کرده‌ام چرا که این ادعای ثروت افسانه ای دروغی بیش نیست، آنها چون در صدد آسیب زدن به گفتمان هستند می‌ خواهند از طریق تخریب افراد به گفتمان ضربه بزنند در حالی که ما افراد باید فدای گفتمان بشویم و اگر برای اعتلای گفتمان لازم باشد که امثال محصولی‌ها تخریب شوند هیچ اشکالی ندارد البته بنده هم با این حرف‌ها از میدان بیرون نمی‌روم، در حالی که اگر کسی خرده شیشه داشته باشد به این عرصه مقابله با کانون های قدرت وثروت یعنی جبهه پایداری نمی آید و جریان مخالف گفتمان انقلاب اسلامی را به چالش نمی‌کشد، چرا که کسی که دچار مشکل باشد پی زندگی خود می‌رود و این یک نکته روشنی است.

** برخی افراد برای تخریب جبهه پایداری دست به‌ دامان یاران خاندان هاشمی می‌شوند

برخی افراد برای تخریب بنده به حرف‌های ۷ سال پیش یک نماینده دو دوره قبل که در دوره های اخیر بخاطر حمایت بیدریغ از خاندان هاشمی موفق به اخذ رای مردم شریف مشهد نشد متوسل می‌شوند که این امر آبروی خود آنها را نیز زیر سوال می‌برد. اینگونه است که کسانی که ادعای اصولگرایی دارند ولی در عمل ساکت فتنه بوده اند برای تخریب جبهه پایداری دست بدامان یاران خاندان هاشمی می‌شوند و همین کارشان افشاگر عدم صداقت در ادعای اصولگرایی‌شان است.

در حکومتداری هم، هیچکس کاملتر از امام علی(ع) نیست اما نسبت به ایشان نیز آن قدر تخریب بود که می‌گفتند مگر ایشان نماز هم می‌خواند که در محراب شهید شد! آیا این چیزی جز تخریب نبود؟ و جز نتیجه فعالیت رسانه های وابسته به مراکز قدرت وثروت بود؟ لذا نباید از تخریب‌ها بترسیم، درست است که جبهه پایداری ماهنامه و هفته نامه و روزنامه ندارد و فقط یک سایت گفتمانی دارد ولی به کسانی که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند خداوند آنقدر بصیرت می‌دهد که تشخیص دهند این خط کدام است، چرا که اگر این بصیرت نبود در انتخابات مجلس نهم ۱۶نفر از لیست ۳۰ نفره جبهه پایداری در حوزه تهران رای نمی‌آورد.

این گفتمان پیش‌رونده است بنابراین در مرحله اول به کسانی که اشتباه می کنند و قصد سوءئی ندارند نصیحت می کنیم که به فکر آخرت خود باشید و کسانی که اهل این نیستند که به فکر آخرت خود باشند می‌گوییم: ان الله یدافع عن الذین آمنوا – در حال حاضر که بنده از دولت بیرون آمدم نزد حزب اللهی‌ها آبرویم کمتر شده یا بیشتر؟ چرا که ملاک خدا و حزب اللهی‌ها هستند و اگر ملاک ما پست و مقام باشد که معطل هستیم، این کسانی که در پست فعلی شان که شاید یک صدم قدرت ریاست جمهوری را دارند برعلیه نیروهای اصیل انقلاب این همه تخریب می‌کنند، این‌ها اگر فردا بخواهند رئیس جمهور شوند چه کار خواهند کرد؟! و حتی شماها به عنوان رسانه نیز نمی‌توانید دیگر حرفی در نقداین آقایان بزنید، انشاالله امیدواریم بتوانیم فضا را به سمتی ببریم که اخلاق و تقوا، فقط برای توصیه به دیگران نباشد و خودمان اول از دیگران به آن عمل کنیم.

*فارس: به نظر می‌رسد طیف تخریب‌ها علیه جبهه پایداری علما را نیز مورد هدف قرار می‌دهد که نمونه آن نیز حضور آیت الله علم الهدی در همایش جبهه پایداری بود.

محصولی: مخالفین جبهه به دلیل اینکه همایش بسیار موفق بود پایداری را مورد هجمه قرار دادند البته به آیت الله علم الهدی نمی‌توانستند توهین کنند و به جای ایشان به اعضای جبهه توهین کردند! انصافا ایشان در سخنرانی مهمشان در همایش، تبیین دقیقی در مورد فتنه و انحراف داشتند. علمای بزرگوار و ولایی مدافع جبهه پایداری هم بید هایی نیستند که از این باد ها بلرزند.

*فارس: برخی می‌گویند که در انتخابات آینده کشور از نظر فتنه و انحراف در خطر است، بنابراین این احتمال وجود دارد که در صورت روی کار امدن صالح مقبول جبهه پایداری به خاطر مسائل نظام سکوت کند؛ ‌تحلیل شما چیست؟

محصولی: من فکر می‌کنم ما نباید از حالا فرض را بر این بگذاریم. ما نباید آن فرضیه‌ای را دنبال کنیم که خودمان بخاطر اینکه درست عمل نکرده‌ایم محقق شده است، این نکته بسیار مهمی است چرا که اگر ما به تکلیف خود عمل کنیم این گونه نخواهد شد، کسانی که دلشان برای انقلاب می‌سوزد و واقعا نگران فتنه و انحراف هستند طوری عمل نمی کنند که فضا برای فتنه و انحراف فراهم شود. برخی می‌گویند اگر جبهه پایداری با ما وحدت نکند دچار خطر از سوی فتنه و انحراف می‌شویم اما باید از آنها پرسید وحدت حول چه چیزی؟ وحدت به خودی خود نه خوب است نه بد الان دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی وحدت دارند این وحدت قاعدتا چیز خوبی نیست اما اگر مومنین حول ریسمان الهی و دستور اسلام و ارتقای نظام وحدت کنند خوب است و ما آماده‌ایم و دست آنها را می‌بوسیم حتی ما به دوستان حزب اللهی در مجلس گفتیم که بیایید با هم تجمیع شویم و حضرت آیت الله مصباح نیز به آنها فرمودند که شما با غیر خودی‌ها جمع شده اید چرا نمی‌روید با دوستان خودتان(جبهه پایداری) جمع شوید در حالی که آنها جواب ندارند چرا که هدف به قدرت رسیدن بود و در این حالت آنها جبهه پایداری را رقیب خود می‌دانند.

ما در جبهه پایداری عضو گیری به معنای احزاب غربی نداریم. مهم پرچم انقلاب است که باید بلند شود ما هم اگر خطا کنیم رسانه‌ها و مردم نباید اجازه دهند و باید تأکید کنند که بنا بر شخص‌گرایی نیست و این پرچم همانی است که در اوایل این گفتگو در رابطه با گفتمان سوم تیر عرض کردم. چیزی که احیای گفتمان امام و آرمان‌ های انقلاب ۵۷ بود. کژروی های برخی، از آنجا شروع شد که از این راه مستقیم منحرف شدند، لذا تا وقتی که در این صراط مستقیم یعنی مسیر انقلاب و مسیر اسلام ناب محمدی(ص) و مسیر ولایت باشیم باکی از مشکلات نخواهیم داشت.

** فارس: شما تاکنون برای ائتلاف ۱ + ۲ پالسی فرستاده اید؟

محصولی: قضیه پالسی نیست، بلکه باید ببینیم که آیا این افراد اعتقادی به این نوع رفتار دارند یا خیر، آنها اول از همه می‌گویند که «انا رجل».

** فارس: البته برخی از آنها هم همچون آقای حداد بارها گفته‌اند که همه دوستان انقلاب می‌توانند به ائتلاف بپیوندند.

محصولی: بله، می‌گویند که به ما بپیوندید! بحثبر سر این است که آیا این درست است که بگویند که ما هستیم، ‌ شما هم به ما بپیوندید؟ حال اگر افراد دیگری نیز مانند ایشان عمل کنند، و در مقابل ایشان حرف آنها را تکرار کنند کار درستی است؟ اینگونه نمی‌توان ادعا کرد که ما به دنبال گفتمان هستیم. اگر قرار باشد هر گروه فکر کند که خودش محور اصولگرایی است درست نیست و اینطور نمی‌شود. در حالی که ما می‌گوییم باید به دنبال اصلحی برویم که حاضر نیست وارد عرصه شود و باید برای ورود او به رقابت انتخابات تلاش کرده و با یکدیگر وی را انتخاب کنیم. در این زمینه برای تشخیص فرد اصلح، شاخصه‌های مقام معظم رهبری مشخص است، اما شرط این است که ما طبق این شاخص‌ها عمل کنیم.

دوستان می‌گویند ما سه نفر ائتلاف کرده‌ایم و تنها چیزی که به عنوان شاخص اصلی می‌گویند این است که منتظریم ببنیم رأی کدامیک بیشتر است. اینجاست که مرز ما از آنها جدا می‌شود. جبهه پایداری معتقد است می‌توان رای‌ها را با نظرها و اعتقادات تغییر داد، همچنان که احمدی‌نژاد در سال ۸۴ و خاتمی در سال ۷۶ این کار را انجام داد. در سال ۷۶ تا یک ماه به انتخابات اکثریت مردم آقای ناطق را پیروز می‌دانستند درحالی که در ماه آخر فضا تغییر کرد، ‌ بنابراین نمی‌توان گفت چون فضا به این شکل است نتیجه نیز به همین شکل باقی خواهد بود. چرا ما نیاییم و این تغییر فضا را در رابطه با اصلح انجام دهیم؟ اگر آن دوستان اعتقاد به این داشته باشند که می‌توانند فضا را به نفع اصلح تغییر دهند و آبروی خود را برای انقلاب و نه برای به قدرت رسیدن بگذارند، قطعا مورد تایید خداوند متعال است و در غیر اینصورت جای ابهام جدی وجود دارد. البته معرفی تیم ریاست جمهوری اشکالی ندارد اما نه اینکه مشخص کنند هر کس چه سهمی می‌برد، ‌ بلکه تشکیل تیم باید به این شکل باشد که افراد بگویند هر کس که رئیس جمهور شود ما کمکش خواهیم کرد و لازم نیست که پست داشته باشیم.

** فارس: یعنی مانند همین تیمی که جبهه پایداری تشکیل داده‌ است؟

محصولی: بله؛ اگر بخواهم در باره تدوین برنامه‌های جبهه پایداری برای دولت یازدهم توضیح دهم، باید بگویم ما دوستانی را که اشراف کامل داشته‌اند، جمع کرده‌ایم در واقع کسانی که گفتمان انقلاب را قبول دارند و در الگوی ایرانی اسلامی و برنامه پنجم توسعه نقش داشته‌اند را جمع کرده‌ایم و تیمی بسیار قوی که بیش از ۲۰ نفر هستند، مشغول فعالیت هستند. آنها برای دولت یازدهم برنامه‌نویسی می‌کنند و به صورت یک تیم فعال هستند و هر کس رئیس جمهور شود، آنها حمایت برنامه ای می‌کنند. جبهه پایداری به دنبال تیم است چرا که هیچ رئیس جمهوری یا نامزد ریاست جمهوری وجود ندارد که در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگی و امنیتی کاملا متخصص باشد، اما وقتی به صورت تیمی باشد یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند. از این رو اگر ما به این شکل عمل کنیم این برنامه که تدوین شود، برنامه خوبی خواهد بود، حتی اگر نامزد جبهه پایداری رأی نیاورد، ما این برنامه را در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار خواهیم داد.

**‌نیمی از برنامه دولت یازدهم تدوین شده است

* فارس: آیا در حال حاضر این برنامه به اتمام رسیده است؟

محصولی: بیش از نیمی از این برنامه ها تدوین شده است.

** افراد گفتمانی ولع قدرت و مسئولیت ندارند

* فارس: برخی اخباری مبنی بر اینکه جلیلی کاندیداتوری خود از سوی جبهه پایداری را نپذیرفته و در دیدارش با کمیته سیاسی این جبهه گفته که من به این جریان کمک می‌کنم و نکته دیگر تیم ۵ نفره نامزدهای احتمالی جبهه پایداری است.

محصولی: این تیم بیش از این تعداد است؛ در واقع تیم محدود به رتبه‌های یک تا ۵ نیست چرا که می‌تواند افرادی باشند که حتی گفته باشند اسم ما را در بررسی این ۳۵ نامزد قرار ندهید اما در عین حال در تیم هستند. این امر به این معناست که برخی از آنها به هیچ عنوان حاضر نیستند به عنوان رئیس جمهور نامزد شوند اما حاضرند رئیس جمهور منتخب را کمک دهند. بنابراین تمام افرادی که این گفتمان را قبول دارند و ولع قدرت و مسئولیت ندارند بلکه به دنبال خدمتگذاری هستند و برخی از آنها بطور مشخص در تدوین برنامه نیز کمک می‌کنند و برخی سابقه وزارت داشته‌اند. حتی اساتیدی که در قم تدریس می‌کنند و علاوه بر دروس حوزوی، در دانشگاه سابقه تحصیل و تدیس نیز دارند در تیم تدوین برنامه جبهه پایداری عضو هستند. برخی از افراد در برنامه پنجم بسیار زحمت کشیدند و سوابق بسیاری دارند و در عین حال افراد بدون ادعایی هستند. اینها افرادی بسیار با سواد و با تجربه هستند که گفتمان را قبول دارند و نامزد و تیم منتخب جبهه پایداری را یاری خواهند کرد.

* فارس: آیا جلیلی، فتاح و لنکرانی کاندیداتوری از سوی جبهه پایداری را پذیرفته‌اند؟

محصولی: باید بگویم که این دوستان این گفتمان را باور دارند و درصدد ترویج و حاکمیت هر چه بیشتر این گفتمان هستند. مشکل‌ در رابطه با این دوستانمان اینست که همگی در وهله اول از پذیرش این مسئولیت سنگین گریزان هستند آنها فقط به دنبال خدمت‌‌ بی منتند. اما وقتی یکی آنها بینند جمع بندی نهایی این شده است که وی باید در این عرصه حضور پیدا کند، دیگر شرایط فرق می‌کند. وقتی نامزدی فردی از طرف جمع قطعی شد‌ و آنها ببینند که بینی و بین‌الله به آنها اصرار می شود، چنانچه ببینند روز قیامت نمی‌توانند جواب فرار از قبول این مسئولیت را بدهند، به دلیل آنکه افراد متعهدی هستند، حتما می‌پذیرند ولی همانگونه که اعلام شد هنوز جبهه پایداری در مورد مصادیق به تصمیم نهایی نرسیده است.

** اگر شرایط به همین شکل باشد نامزد مستقل معرفی می‌کنیم

* فارس: آیت‌الله مصباح معتقدند که اگر ما فقط بر این نکته تاکید کنیم که رئیس جمهور آینده باید از گروه و جناح ما باشد یک نوع شرک است بنابراین ممکن است که جبهه پایداری در انتخابات اصلا گزینه‌ای نداشته باشد.

محصولی: ما همیشه به دنبال تکلیف‌گرایی هستیم و بسته به شرایط هر روز این نکته بسیار مهم است که تشخیص‌مان از تکلیف چیست و لذا همواره باید بر اساس حجت شرعی و شاخص‌های مقام معظم رهبری عمل کنیم. از این رو بنظر می رسد اگر وضعیت شرایط همین‌گونه باشد نامزد برای انتخابات معرفی خواهیم کرد و الزامی هم در اینکه نامزد ما حتما عضو رسمی جبهه پایداری باشد نداریم.

* فارس: در حال حاضر جلیلی، فتاح و لنکرانی به طور کامل گفتمان جبهه پایداری را قبول دارند؟ آیا به پایداری قول همکاری داده‌اند؟

محصولی: بله، آنها گفتمان جبهه را قبول دارند و اگر گفتمان را قبول نداشتند در بررسی نامزدها از طرف جبهه امتیازات بالایی نمی‌گرفتند، لذا بر مبنای اعتقادات، رفتار، عملکرد و مدت مسئولیتشان ارزیابی و باگفتمان تطبیق داده شده و آنها نمرات بالایی را کسب کرده‌اند.

* فارس: آیا آیت‌الله مصباح کاندیداتوری این سه نفر را تایید کردند؟

محصولی: هر مصوبه‌ای که جبهه پایداری و شورای مرکزی داشته باشد مطمئنا به محضر شورای فقها می ‌رسد و اگر نظری غیر از آن داشته باشند ابلاغ می‌کنند و ما هم نظر آنها را تامین می‌کنیم.

* فارس: آیا کسی جایگزین آیت‌الله خوشوقت خواهد شد؟

محصولی: بله؛ مکانیزم این موضوع در اساسنامه پیش‌بینی شده است که اگر به هر دلیلی یکی از اعضای شورای فقها نتواند در این سمت حضور داشته باشد، یعنی مثلا استعفا دهد یا بیمار شود یا فوت نماید مطابق اساسنامه جایگزین خواهد داشت.

* فارس: درباره شورای مشورتی جبهه پایداری که از ۵۰ نفر تشکیل شده توضیح بفرمایید.

محصولی: بدلیل محدودیت تعداد اعضای شورای مرکزی و یا محدودیتهای بعضی از یاران جبهه، امکان حضور بعضی از نخبگان و فرهیختگان سیاسی و فرهنگی در شورای جبهه پایداری وجود ندارد لذا شورای مشورتی جایگاهی است که در اساسنامه برای استفاده از این عزیزان پیش بینی شده است و به دو صورت ارتباطشان با جبهه ادامه دارد. یکی از طریق برگزاری جلسات شورای مشورتی با آنها ارتباط داریم و یکی از طریق تماس‌هایی که آنها خودشان برای انعکاس نقطه نظراتشان با ما برقرار می‌کنند. مثلا اگر مسئله‌ای در کشور ایجاد شود، ممکن است بگویند خوب است که جبهه پایداری بیانیه بدهد و در مجموع نظر و مشورت خود را می‌دهند و اعضای این شورای مشورتی بسته و محدود نیست و حدود ۷۰ نفر عضو دارد.

*فارس: ما خبر داشتیم که آقای مصباح از آقای لنکرانی خواسته است که بیاید و او نیز زمان خواسته که به این موضوع فکر کند می‌توان گفت که کاندیداتوری وی بالای ۵۰ درصد مطرح است؟

محصولی: هنوز موضوع مصادیق جمع بندی نهایی نشده است.

*فارس: برخی می‌گویند مشکل آقای لنکرانی تایید صلاحیت است؟

محصولی: از این حرف‌ها در جهت تخریب وی گفته می‌شود.

*فارس: مسئول ستاد انتخابات کیست و چه زمانی این ستاد فعال خواهد شد؟

محصولی: مسئول ستاد انتخابات پس از تعیین نامزد نهایی و با نظر ایشان مشخص می‌شود بنابراین باید ببینیم که کاندیدای قطعی ما چه کسی را انتخاب می‌کند.

*فارس: درانتخابات یک قطب هاشمی و یک قطب احمدی نژاد ممکن است در صورت تکثر اصولگرایان ایجاد شود، فکر نمی‌کنید وحدت آنها از ایجاد این دو قطبی جلوگیری کند؟

*محصولی: اگر اصولگرایان به اصول عمل کنند این وضعیت پیش نمیآید و اگر با عمل آنها به اصول باز چنین وضعیتی پیش بیاید لابد خداوند به صلاح ما دانسته است؛ ما به تکلیف عمل میکنیم و خداوند نیز خدایی خود را بلد است.