انتقاد الهام از تنگ نظری برای استخدام

به گزارش افکارنیوز، غلامحسین الهام، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در چهارمین جشنواره «رسانه، آموزش عالی، علم و فناوری» با اشاره به عملکرد روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی‌ها در جایگاه یک پست سازمانی تعریف نمی شود، ساختار آنها را مانند ساختار خانواده و پست‌های آنها را مانند پست زن، شوهر، خواهر و برادر می‌بینم که تمام وجودشان حساسیت برای دفاع از کیان خانواده است. با یک پست سازمانی نمی‌توان به اهدافی که در این زمینه در نظر گرفته شده است رسید.

وی با تاکید بر اینکه نقطه تعامل و ارتباط با مردم روابط عمومی‌ها هستند گفت: متاسفانه در برخی از مراکز روابط عمومی‌ها در حد تشریفات عمل می‌کنند و به همین حد اکتفا دارند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با بیان اینکه کارکردن در دانشگاه‌ها حوصله ویژه می‌خواهد گفت: روابط عمومی قلب دستگاه‌ها است و روابط عمومی دانشگاه‌ها قلب روابط عمومی دستگاه‌های دولتی است. روابط عمومی‌ها باید باورمندی ایجاد کنند و کارنامه روشن و شفاف و واقع بینانه‌ای از دانشگاه‌ها ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز بر شاخص‌های رشد و کارآمدی در دولت‌های نهم و دهم در حوزه علم است خاطر نشان کرد: عمده ترین رکن نظام ولایت است، کسانی که به دنبال تجزیه نظام هستند بی راهه می‌روند و روند کار آنها جز آسیب به کلیت نظام نیست.

وی با بیان اینکه کارنامه دولت نهم و دهم علمی است گفت: کارنامه این دولت ها علمی است هر چند که بدخواهان، عوام گرایانه و کارشناسی نشده آن را توصیف کنند.

الهام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مهاجرت علمی گفت: مهاجرت حق انسانی است و باید توجه داشت در میان جوانان ما غیرت ملی و حمیت کار کردن در کشور بسیار بالا است. ایرانی هر کجا خارج ا ز کشور کار کنند هویت اسلامی خود را شاخص و بارز می‌کند. و دولت باید توجه داشته باشد که جایی برای آنها در نظر بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با تاکید بر اینکه کارمندان دولت باید افرادی با مهارت‌های بالا باشند، تاکید کرد: پست‌های استخدام در دولت باید رو به پالایش باشد. اینکه برخی تنگ نظرانه جلوی استخدام را می‌گیرند اشتباه است استخدام باید نظام مند و توانمند گرا باشد.

به گفته وی در دو حوزه میتوان محصول دانشگاههای کشور را جذب کرد، یکی بخش خصوصی و دیگری بخش دولتی است. باید بخش خصوصی در این زمینه فعال شود نباید بورسیه فقط در بخش دولتی صورت بپذیرد و بخشهای خصوصی و دولتی باید ظرفیتهای جذب را پویا کنند.