اهل مذاکره با کشوری در لباس ابرقدرت نیستیم

افكار نيوز - آيت الله لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي: تصميم مذاکره با امريکا فقط با رهبر انقلاب
رئیس قوه قضائیه گفت: آمریکا با فریبکاری همزمان با تهدید و تحریم، از مذاکره حرف می‌زند.
به گزارش افکار به نقل از روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام را بسیار روشن توصیف کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری تصویر روشنی از وضعیت نظام اسلامی و پاسخ بسیار محکم و قاطعی به تهدیدات همیشگی آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که تمام مسئولان نظام باید به آن توجه کنند.
وی با اشاره به این نکته که تهدیدات کشورهای غربی و رژیم غاصب صهیونیستی در هفته‌های اخیر شدت گرفته است، افزود: گر چه این تهدیدات جدید نیست و در طول بیش از ۳۰ سال گذشته وجود داشته اما باید بدانند که اگر این تهدیدات عملی شود همان گونه که مقام معظم رهبری بیان کردند؛ مقابله ایران محدود به مرزهای کشورمان نخواهد بود.
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: آمریکا با فریبکاری در عین حالی که تهدید نظامی می‌کند و تحریم‌های یک جانبه را نیز اعمال می‌کند سخن از مذاکره به میان می‌آورد و این مسئله غیرعقلایی قطعاً مورد قبول ایران نیست و ما همان گونه که در سخنان رهبر معظم انقلاب ترسیم شد اهل مذاکره منطقی و عقلانی هستیم اما اهل مذاکره با قدرتی که در لباس ابرقدرتی پشت میز مذاکره بنشیند نیستیم.
وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد که برخی در داخل کشور وضعیت مربوط به مذاکره یک طرفه و همراه با زورگویی آمریکا را پذیرفته‌اند و حتی برخی دلالان سیاسی خارج کشور را برای مطرح کردن برخی سخنان در این زمینه، می‌پذیرند، اما همگان باید بدانند که سیاست ما در مذاکره با آمریکا از اموری است که تنها مقام معظم رهبری شرایط آن را ترسیم و اعلام می‌کنند و چیزی نیست که کسی بخواهد در هر یک از قوا به صورت شخصی درباره آن تصمیم بگیرد.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با تأکید بر حفظ وحدت مسئولان نظام اسلامی افزود: طبیعتاً در میان مسئولان اختلاف سلیقه وجود دارد اما این اختلاف سلیقه نباید دامن زده شود و بهانه به دست اجانب داده شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار کمک و توجه بیشتر دولت و مردم مسلمان ایران به سیل زدگان پاکستان شد و گفت: امیدواریم کمک‌های مناسب و در حد توان به سیل زدگان پاکستان از سوی کشورمان و سایر کشورها و نیز از سوی سازمان‌های بین المللی صورت گیرد.
آیت الله لاریجانی همچنین با اشاره به ایام مبارک ماه رمضان از تمام مسئولان و نهادهای ذیربط خواست نسبت به مسئله روزه‌خواری حساسیت بیشتری به خرج دهند و متناسب با شأن و حرمت رعایت ارزش‌های دینی در یک جامعه و حکومت اسلامی با این مسئله برخورد کنند تا این شائبه ایجاد نشود که در این زمینه بی‌توجهی وجود دارد و نسبت به وقوع منکرات تسامح می‌شود.
در ادامه این جلسه گزارش کمیسیون بررسی مشکلات دادگستری‌ها و ارائه راهکارها و خدمات مناسب به مردم مطرح و بررسی شد.

/ب.