دبیر کل مجمع روحانیون چگونه دور خورد؟

به گزارش افکارنیوز،رسول منتجب نیا که پس از تشکیل حزب اعتماد ملی توسط کروبی به وی پیوست و قائم مقام این حزب شد، درباره علت جدایی کروبی از مجمع روحانیون در سال ۸۴ می گوید: انتخابات دوره هشتم ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که آقای کروبی از مجمع روحانیون مبارز کاندیدا شده بود، ایشان دبیر کل مجمع روحانیون مبارز بودند، و من در جلسه ای که برای کاندیداتوری ایشان رای گیری شد، بودم. با کاندیداتوری ایشان با رای بالایی موافقت شد. بعد از آنکه آقایان معین و هاشمی هم اعلام کاندیداتوری کردند، بعضی از اعضای مجمع در حمایت از آقای کروبی مردد شدند و در ایام تبلیغات انتخابات، مجمع حاضر به حمایت از کروبی نشد، ابتدا اعلام کردند که کروبی کاندیدای ما است ولی بعد هیچ حمایتی از ایشان نکردند.

وی همچنین به روزنامه اعتماد گفته است: بعد از انتخابات آقای کروبی به شدت از دوستان مجمع روحانیون مبارز گله مند شد، و گفت دیگر در مجمع نمی مانم و هرچه اصرار کردند ایشان قبول نکردند. حتی در جلسه ای در دفتر آقای موسوی خویینی ها در جماران، ایشان با رفتن آقای کروبی مخالفت کردند و گفتند که شما موسس این مجمع هستید و به هیچ عنوان خروج شما از مجمع صلاح نیست اما آقای کروبی زیربار نرفتند و از مجمع خارج شدند.

وی با بیان اینکه اصلاحات تعریف و لیدر ندارد، خاطر نشان می کند: مشکلی که ما در دوران اصلاحات داشتیم و هنوز هم رفع نشده این است که اصلاح طلبان نیامدند تعریف روشنی از اصلاحات ارائه کنند. من بارها در دوران اصلاحات از دوستان اصلاح طلب خواستم که تعریف دقیقی از اصلاحات ارائه دهند.
منتجب نیا در پاسخ این سوال که «شما به عنوان فردی که سال ها فعالیت اصلاح طلبانه انجام داده هم نمی دانستید چه می کنید؟» می گوید: ما خودمان می دانستیم چه می کنیم، مجموع فکر و اندیشه ما هویت ما را مشخص می کرد، اندیشه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی منش و تفکر ما بود، منتها ما باید یک جریان را تعریف می کردیم، جریان همواره فراتر از فرد است.

وي پس از بيان اينكه جريان اصلاحات يك جريان مواج و سيال است كه ليدر ندارد، با اين سوال مواجه مي شود كه وقتي جرياني ليدر ندارد چطور مي تواند مرزبندي مشخصي داشته باشد يا اهدافش را تبيين كند؟ و در پاسخ مي گويد: نه اينكه ليدر نداشته باشد، ليدر شخصي ندارد يعني يك فرد در راس آن وجود ندارد، عرض كردم يك مجموعه تاثيرگذار و مقبول مي تواند جنبه رهبري جريان اصلاحات را داشته باشد به اين شرط كه اينها كنار هم باشند و مشورت بگيرند و با هم رقابت نكنند يكي از مشكلات ما اين است كه هسته تاثيرگذار اصلاحات در انتخابات هاي مختلف با هم رقابت داشتند اتفاق نظر نداشتند.