جدیدترین مواضع عسگراولادی، بادامچیان و آل اسحاق

به گزارش افکارنیوز، حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح پنجشنبه در همایش سراسری این جبهه با عنوان نگاه به آینده که در مجموعه فرهنگی آموزشی رفاه برگزار شد، به فرازی از فرموده خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: در این فراز آمده است «به اهل ایمان بگو با هم حرف می‌زنند بهترین را انتخاب کنند» در مذاکرات ما ماموریت‌مان این است که انتخاب احسن داشته باشیم.

* در انتخابات آینده حداقل ۳ و حداکثر ۵ قطب فعالیت می‌کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در انتخابات آینده حداقل ۳ و حداکثر ۵ قطب فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: باید دانست که شیطان همواره در درون تشکیلات‌ها وجود دارد و کسانی که در درون یک تشکل هستند بدانند که شیطان در آنجا هست.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب هوای نفس و منیّت‌ها بود، اظهار داشت: در بحثعرفی سیاسی هیچ فردی با دیگری تفاوت ندارد نباید غفلت کرد از اینکه شیطان در ردیف ما نشسته است.

عسگراولادی با تاکید بر اینکه نباید این تصورات صورت گیرد که ما تشکل سابقه‌دار و طویلی هستیم، چرا که دشمن همواره در کمین نشسته است.

* با آهنگ جامعتین به دنبال ائتلاف هستیم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: در حال حاضر که با آهنگ جامعتین بویژه آیت‌الله مهدوی کنی به دنبال ائتلاف هستیم؛ شیطان در جهت متفرق کردن حرکت می‌کند. وقتی ما در ۵ قطب در انتخابات می‌خواهیم حضور داشته باشیم مباحثی مثل مناظرات صورت خواهد گرفت و شیطان آنها را به سمت منازعات پیش می‌برد.

عسگراولادی با بیان اینکه در مناظرات باید بر روی ۲۰ درصد اشتراکات تکیه کرد، گفت: نباید طرف مقابل را صددرصد مثل خود کنیم؛ برخی نقدهایی به ۲ مناظره بنده داشتند که برخی از آنها را جواب دادم و به برخی نیز اشاره می‌کنم؛ اگر بنده بخواهم در مناظره نفی مطلق کنم، دیگر مناظره نخواهد بود. بلکه باید نقاط مثبت را پذیرفت و در خصوص نقاط ضعف صمیمانه بحثکرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دلیل اینکه در شرایط پیچ تند و امتحان بزرگ قرار داریم و به ۵ قطب تبدیل شده‌ایم در واقع باید گفت که در این زمینه شیطان بی‌تقصیر نبوده چرا که باید یک قطب می‌شدیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه ما در زیر خیمه جامعتین حرکت می‌کنیم افزود: اگر مراجع نسبت به مسائل اشکالی داشته باشند، ما زیر خیمه آنها خواهیم بود.

* به نظر مراجع تقلید درباره کاندیداهای جبهه پیروان تمکین می کنیم

عسگراولادی با بیان اینکه مقام مصلحت مقام معظم رهبری در این نیست که درباره گزینش و انتخابات موضع بگیرند، گفت: بدون اینکه انتظار داشته باشیم مراجع درباره نامزدهای ما اظهارنظر کنند مسلم است که به آنها تمکین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بنده مطلع‌ام که این ۳ نامزد جبهه پیروان خدمت رهبری برای اجازه گرفتن نرفته‌اند، گفت: به این دلیل که معتقدند که نباید از امامت امت خرج کرد و باید مردم، علما و مراجع اظهارنظر کنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه اگر این ۳ نامزد به ۹ نامزد افزایش یابند باید نسبت به اظهارنظرهای آنها دقت داشت، افزود: در واقع اینکه آنها دچار افراط و تفریط نشوند و در واقع به طور خصوصی مطالب را به آنها برسانیم و زیر دید همه اصولگرایان سراسر کشور باشند.

وی اضافه کرد: باید بر روی دو چیز مطالعه داشت اول دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دوم مطالبات مردم؛ ما در انتخابات‌های گذشته از اینجا آسیب دیدیم.

* در انتقال مطالبات به ناطق نوری در سال ۷۶ غفلت کردیم

عسگراولادی بر همین اساس به دوم خرداد اشاره کرد و گفت: ناطق نوری بسیار شایسته این کار بود و کاملا مورد قبول اصولگرایان قرار داشت اما ما غفلت کردیم که به وی بگوییم مطالبات مردم و دغدغه رهبری چیست از این رو رقیب توانست شعارهای مردم را از آن خود کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ نیز احمدی‌نژاد برخلاف همه نامزدها و همه سامانی که در اصولگرایی داشتیم به مطالبات مردم توجه کرد.

بادامچیان: تمرکز اصلاح طلبان و جریان انحرافی برای شوراها

اسدالله بادامچیان رئیس ستاد انتخابات شوراهای اسلامی نیز طی سخنانی در همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری، اظهار داشت: امیدواریم انشاالله بتوانیم مدیریت مقتدرانه ویژه با هماهنگی مرکزیت داشته باشیم و این مسئولیت سنگین را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان و جریانات انحرافی به شدت مشغول کارند و پولشان و قدرتشان و وقتشان بیشتر از ما است، گفت: در مسئله تبلیغات باید بگویم که ما پول زیاد نداریم و اصلا پول کم هم نداریم و به اجبار گفتیم که نمک در آش است، از این رو باید به سمت محتوا و شکل در تبلیغات پیش برویم، باید فعالتر باشیم و باید از فرصت هشت هفته‌ای که پس از آغاز سال جدید در اختیار ما است نهایت استفاده را داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات شوراها تصریح کرد: فهرست مورد نظر هر تشکیل در جبهه پیروان درباره انتخابات شوراها اخذ شده و این فهرست در اختیار همه تشکل‌های عضو جبهه و همراه قرار داده شده است.

بادامچیان ادامه داد: تصمیمات بر این است که در تهران به یک فهرست واحد برسیم که از همه نیروهای اصولگرا با همه سلایق در آن حضور داشته باشند.

به گفته وی تجربه سه دوره گذشته شورای اسلامی شهر تهران نیز در این دوره از انتخابات قابل استفاده است، دور اول شورای اسلامی تهران در اختیار اصلاح طلبان بود با همه مشکلاتی که داشتند، برخورد، دعوا، نسبت به شهرداری که انتخاب کرده بودند منتقد بودند و آمدند و تظاهرات کردند و می‌گفتند که این مشکل «م» دارد، گفتیم منظورتان چیست؟ گفتند منقلی است، گفتیم اگر مشکل دارد بی سر و صدا او را کنار بگذارید، چرا تنش ایجاد می‌کنید؛ دور دوم شورای اسلامی تهران تقریبا در اختیار اصولگرایان بود که خیلی خدمت کردند و دور سوم هم اکثریت اصولگرا هستند. و برخی که آنجا حضور دارند، گر چه همکاری می‌کنند اما اگر اکثریت عکس شود، این کار را انجام نمی‌دهند.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: احتمال دارد نمایندگان مجلس رای دهند که تعداد اعضای شوراهای اسلامی افزایش نیابد، این موضوع در کمیسیون امور شوراها به تصویب رسیده است، هفته گذشته ۵۴ نفر از وکلای ملت در نامه‌ای به هئیت رئیسه خواستار تغییر دستور صحن علنی برای بررسی طرح اختیارات و وظایف شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران شدند، بنابراین احتمال اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی افزایش نیابد، وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات شوراهای اسلامی در خاتمه سخنانش خواستار همکاری و همفکری متصدیان موضوع انتخابات شوراها در زمینه شعار سراسری شد.

آل اسحاق: دغدغه اصلی داخلی ما حوزه اقتصاد و معیشت مردم است

در این همایش، یحیی آل‌اسحاق نامزد احتمالی جبهه پیروان در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی از لحاظ داخلی، منطقه‌ای و جهانی در یک شرایط ویژه قرار داشته و ماموریت ویژه‌ای هم قرار دارد، اظهار داشت: اگر این مسئولیت به درستی شناخته نشود، هر طرح و برنامه‌ای نمی‌تواند مثبت باشد و آثار منفی دارد.

آل‌اسحاق با بیان اینکه جهان با یک سیستم مهندسی اداره می‌شود که دارای ارکان جهت‌سازی و ورودی و خروجی مشخصی است، افزود: در حال حاضر جهان در حال پوست انداختن است و استخوان‌سازی منطقه نیز شکسته شده است و قرار است نظام جدیدی در جهان حاکم شود، بنابراین امید طراحان جهانی این است که این منطقه چگونه شکل گیرد.

این نامزد احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه با عنایات الهی جمهوری اسلامی در منطقه بسیار تاثیرگذار بوده و حرف اول را می‌زند، ادامه داد: کسی که می‌خواهد در این مقطع تاریخی مسئولیت ریاست جمهوری را قبول کند، باید اهداف و آرمان‌ها را سامان دهد و برای این امر لازم است که افراد اقتضائات را بخوبی بشناسد و به سخنان مقام معظم رهبری توجه کند.

وی اولین قدم برای هر نامزد را داشتن برنامه مشخص دانست و خاطرنشان کرد: عمده‌ترین تهدید ما در خارج در حوزه اقتصادی و دشمنان ما جمهوری اسلامی را تهدید اول خود به حساب می‌آورند.

آل اسحاق با اشاره به اختصاص بودجه کلان حوزه دفاعی آمریکا برای ایران یادآور شد: دغدغه اصلی ما در حوزه داخلی، اقتصاد، تولید و معیشت و اشتغال مردم است.

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه هر گروهی باید ضمن توجه به تمام حوزه‌ها نیروهای پیش برنده خود را از افراد اقتصادی قرار دهد، گفت: گستره اصولگرایی این توان را دارد که با وجود محدودیت‌ها از پس این مسائل بر بیاید.

به گزارش فارس، در ادامه جلسه پرسش و پاسخ آل‌اسحاق اشتغال و گرانی را دو مسئله بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما سالانه به یک میلیون شغل جدید احتیاج داریم درحالی که خالص شغل‌های ایجاد شده منفی و صفر است.

آل‌اسحاق تصریح کرد: کشوری که با یک میلیون نیازی شغلی در این سطح از رشد و توسعه قرار دارد حتما باید میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال خود را تغییر دهد.

این نامزد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بین سرمایه‌گذاری و اشغال رابطه مستقیمی وجود دارد، افزود: با این وجود میزان سرمایه‌‌گذاری متناسب با برنامه چهارم و پنجم نبوده و فاصله دارد.

آل اسحاق مبنای اقتصاد دولت نهم و دهم را اقتصاد توزیعی دانست و یادآور شد: بر همین اساس ما شاهد هستیم که نقدینگی در حال حاضر ۴ برابر شده از این رو کسی که می‌خواهد دولت بعدی را در دست بگیرد باید در ساختار اقتصادی کشور بازنگری کند. چرا که اگر این روند ادامه‌دار شود هر دولتی که روی کار آید نمی‌تواند بیش از ۱۰ درصد تغییر ایجاد کند.

وی افزود: اگر مسائل اقتصادی حل و فصل نشود، ممکن است با چرخش به مشکلات اجتماعی تبدیل شود از این رو باید به آن رسیدگی کرد و این کار شدنی است چرا که ما در زمان جنگ توانستیم تورم ۴۰ درصدی را کنترل کنیم.