تعدد کاندیداها هم فرصت است، هم تهدید

به گزارش افکارنیوز، میرزابابا مطهری‌نژاد اظهار کرد: ‌ در صورتی تعدد کاندیداها یک فرصت محسوب می‌شود که احزاب و جریان‌ها به اجماع روی بیاورند و بهترین نیروی خود را وارد میدان رقابت کنند ولی چون احزاب انسجام خود را پیدا نکرده‌اند، تعدد نامزدها پیش می‌آید.

وی با بیان اینکه " اجماع هم تعداد نامزدها را کم و هم انتخاب را برای مردم ساده می‌کند "، تصریح کرد: اگر اجماع صورت نگیرد، تعدد نامزدها می‌تواند تهدید به شمار آید. تعدد نامزدها موجب می‌شود اختلاف‌های درون‌گروهی شکل بگیرد. از سویی اگر نظام این افراد را تایید صلاحیت نکند، متهم به ایجاد محدودیت در انتخابات می‌شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در صورتی که اجماع شکل نگیرد، آرای نامزدها خرد می‌شود، بنابراین رییس‌جمهور منتخب از پشتیبانی مردمی کمی برخوردار خواهد بود.

مطهری‌نژاد در ادامه با بیان اینکه " نتایج غیرمنتظره انتخابات ریاست جمهوری در برخی دوره‌های قبل، در حضور افراد غیرشاخص در انتخابات سال آینده تاثیرگذار است "، اظهار کرد: با این وجود بدترین کار سیاسی این است که به جای کار علمی، سرنوشت کشور به تصادف سپرده شود. نامزدها باید مقبولیت درونی جامعه را ارزیابی کنند و منتظر تصادف نباشند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری افزود: عده‌ای از نامزدهای غیرشاخص نیز به امید به اجماع رسیدن و مورد حمایت قرار گرفتن از سوی گروهها و جریانها برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در پایان گفت: اگر اجماع صورت بگیرد، دیگر مساله شاخص یا غیرشاخص بودن مطرح نمیشود زیرا مردم به نامزد جریانها و احزاب رای میدهند.