باهنر: فتنه‌گران در کابینه من جایی ندارند

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئولان اجرایی در اوایل سال ۹۲ باید کنترل بیشتری برای جلوگیری از تورم داشته باشند، اظهار داشت: تمهیدات خوبی برای کنترل هزینه‌ها و تامین کالاهای مورد نیاز مردم اندیشیده شده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در یک روز برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم می‌خورد که الزامات و شرایطی برای هم‌افزایی دارد و فدا شدن هرکدام برای دیگری مضر است.

وی افزود: کسانی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باید انتخاب شوند که خدمت‌رسانی کنند و در مورد رئیس جمهور جدید هم باید از خداوند بخواهیم تا با تعریف‌های قانون اساسی فردی مدیر، مدبر و رجل سیاسی، مذهبی و معتقد به قوانین کشور با استفاده از خرد جمعی انتخاب شود تا بتواند تهدیدهای داخل و خارج از کشور را به فرصت، چهش و پیشرفت تبدیل کند که نیاز به برنامه‌ریزی، تلاش، همفکری و کار جدی کارشناسی دارد.

باهنر انتخابات را با حضور اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و کاندیدهای دولت سه قطبی معرفی کرد و گفت: اصلاح‌طلبان با وجود اختلاف‌ نظرهایی که دارند در نهایت با تفاهم یک کاندید را معرفی می‌کنند.

وی افزود: در قطب اصولگرایان به‌طور فردی کاندیدهای زیادی داریم و به ۱۵ نفر هم می‌رسند، اما تاکنون دو گروه با عنوان «۱ + ۲» و «پیروان خط امام و رهبری» با هماهنگی‌های روحانیت اعلام حضور کردند که معتقدیم اصولگرایان با وحدت باید صحنه را حمایت کنند و حضور افراد متفرق و مستقل دور از انتظار نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سیاست راهبردی خود را پیروزی اصولگرایان دانست و ابراز داشت: اهل دادن شعار انتخاباتی نیستم و نگاه ما باید به آینده باشد، تمام پیشرفت‌های کشور نتیجه خدمات ارزنده دولت‌های پیشین است؛ برای روی کار آمدن نباید گذشتگان را زیر سئوال برد در دولت آینده عدم کارآمدی نسبی را نباید بر گردن گذشتگان انداخت.

وی متذکر شد: انتخابات ریاست جمهوری نشان داده که تغییر افکار در زمان نزدیک شدن به انتخابات شدیدتر است و ۶۰ درصد از ذهنیت مردم به زمان تبلیغات اختصاص دارد که روی تصمیم‌ها اثر جدی می‌گذارد و لذا پیروز میدان را قاطعانه نمی‌شود از اکنون مشخص کرد.

باهنر با بیان اینکه در نظرسنجی‌ها رای طرفداران دولت رو به کاهش است، گفت: آرای مثبت را نباید ملاک ارزیابی‌ها قرار داد در جبهه پایداری اختلاف نظرهایی است که طرفدار ۱۰۰ درصد به دولت وجود ندارد، اما احتمال گرایش به سمت دولت و یا اصولگرایان می‌رود.

وی در مورد مذاکره با امریکا خاطرنشان کرد: تکلیف برخورد با امریکا روشن است و نباید زیر دستکش حریر پنجه بوکس داشته باشد از دیپلمات‌های رسمی باید علت تحریم دارو و مواد غذایی را جویا شد در حالی‌که این نوع از تحریمات در جنگ هم وجود ندارد و آنها می‌دانند به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و تمام این برنامه‌ها بهانه است.

باهنر اذعان داشت: طی ۳۰ سال رشد اقتصادی کرمان بیش از کشور بوده و برای تولید ۴ میلیون تن فولاد در کرمان برنامه‌ریزی شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با به کارگیری افراد در کابینه خود تصریح کرد: مجموع مدیران سیاسی کشور از جمله وزرا، سفیران، استانداران و غیره به ۲۰۰ نفر می‌رسند و نباید با عوض شدن دولت ۵۰۰ هزار نفر در کشور جابه‌جا شوند، بلکه تعویض مخالفان نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در چیدمان کابینه فتنه‌گران به‌دلیل وارد کردن هزینه سنگین به نظام هیچ جایی ندارد و اگر توبه هم کنند به‌عنوان یک شهروند اجازه زندگی دارند.

وی افزود: اشکال دولت نهم و دهم علاوه بر تغییر ساختاری، تعویض وزرا بود به حدی که از اول انقلاب تاکنون به این اندازه وزیر عزل نشده بود از تمام نیروها استفاده می‌کنم، اما برای فتنه‌گران و جریان انحرافی مرزبندی‌هایی دارم، اگر کسی فتنه‌گران را جمعیت ۱۳ میلیونی بداند که به موسوی رای دادند، قبول ندارم، زیرا شورای نگهبان فردی را معرفی کرده و مردم رای دادند.

باهنر اذعان داشت: رقابتها درون جناحی است و صلاحیت کاندیدا باید احراز شود و عدم تایید به منزله ناشایستگی افراد نیست، سیستم اطلاعاتی و مدیریتی کشور به اوضاع مسلط است تا هیچ خواب آشفتهای تعبیر نشود.