به گزارش افکارنیوز، مرتضی تمدن اظهار داشت: تصویب طرح انتقال پایتخت اداری کشور با امضای ۱۵۲ نماینده مجلس موجب شد تا با جانمایی صورت گرفته در شهر جدید پرند رباط کریم تعدادی از وزارتخانه‌ها به این شهر منتقل شوند.



وی ادامه داد: هم اکنون مکان‌یابی جهت انتقال وزارتخانه‌ها به شهر جدید پرند انجام شده و امروز ۴۰۰ هکتار زمین در پرند برای انتقال و ایجاد پایتخت اداری دیده شده است.


این مسئول با اشاره به این که این طرح موضوعی فانتزی و خیالی نیست، افزود: بر اساس این تصمیم‌گیری ساختمان وزارتخانه‌ها به شهر پرند منتقل می‌شود و بر اساس مطالعات و جانمایی شکل گرفته این اقدام باید هر چه سریع‌تر صورت پذیرد.


تمدن در پاسخ به این که آیا شما اعلام می‌کنید که وزارتخانه از امروز می‌توانند ساختمان خود را در پرند بنا کنند گفت: بله قطعأ همین است مثلا وزارت نفت می‌تواند برود، زمین را ببیند و جانمایی کند؛ امروز پرند به مترو، فرودگاه و بزرگراه‌ها دسترسی دارد و با توجه به این که هر وزارتخانه در تهران چندین ساختمان دارند تمامی ساختمان‌های وزارتخانه‌ها تجمیع می‌شوند.


استاندار تهران درباره رفت و آمد کارکنان دولت پس از اجرایی شدن این طرح عظیم اعلام کرد: با راه اندازی مترو و حمل و نقل عمومی این مسئله خیلی سخت نیست و سبک سازی به آن جهت است که وقتی فرد یا گروهی برای جلسات یا کارهای اداری از تهران و سایر استانها به وزارتخانهها مراجعه میکنند دیگر سرازیر به تهران نمیشوند و مستقیم به پرند میروند.