عدم تحقق وعده‌ها دلیل لغو سفرهای استانی

به گزارش افکارنیوز، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: سفرهایی که هم اکنون به استانها انجام می‌شود دیگر مثل سابق نیست و بیشتر برای گشایش طرح و یا افتتاح پروژه‌هایی مانند مسکن مهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای اخیر دولت به استنها صرفا برای افتتاح پروژه صورت می گیرد و مثل شیوه گذشته نیست، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی مردم و مشغله‌های دولت نوع سفرها را عوض کرده و باعثشده دیگر دولت دیگر به آن شکل قدیمی نتواند سفر کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور بخواهد دوباره به سفرهای استانی برود با استقبال کمی مواجهه می‎‌شود، اظهار داشت: عدم تحقق تحقق پروژه‌ها و مصوبه‌های عمرانی سفرهای قبلی از دلایل مهم نیمه تمام ماندن ادامه دور چهارم سفرها است.

نماینده اصفهان در مجلس به بیان دلایل عدم تحقق پروژه‌های عمرانی پرداخت و گفت: امسال دولت با کسری بودجه و عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده مواجه شد همچنین بوجود آمدن نوسانات ارزی نیز از دیگر دلایل محقق نشدن این مصوبات بود.

وی خاطر نشان کرد: قطعا مشکلات مدیریتی و ساختاری دولت نیز در عدم تحقق پروژه‌های عمرانی دولت در استانها دخیل بود.

به گزارش مهر، رئیس جمهور در آستانه آغاز در یکی از سفرهای پایانی دوره سوم سفر های استانی درخرداد سال ۸۹ در چهارمحال و بختیاری خبر داده بود که در دور چهارم سفرها به همه شهرهای استانها سفر خواهد کرد، دور چهارم سفرهای استانی پس از لغو آخرین سفر دور سوم به قم در پی خانه نشینی ۱۱ روزه رئیس جمهور آغاز شد، اما بعد از انجام چهار سفر در اردیبهشت ماه امسال متوقف شد.

در این مدت بارها رئیس جمهور و اعضای هیات دولت وعده از سر گیری سفرها را داده اند، یک بار آن را به بعد ماه رمضان در اواسط تابستان، بار دیگر به پس از اجلاس عدم تعهد در شهریور ماه، و چندین بار نیز به بعد از سفرهای خارجی پیاپی موکول کرده اند.

در آخرین اظهار نظرها درباره این سفرها هفته گذشته موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگارن گفته بود دلیل تعطیلی دور چهارم سفرها بدی آب و هوا بود و مجموعه دولت می‌خواست مردم کمتر اذیت شوند. وی تاکیدکرده بود که به محض مساعد شدن هوا سفرها از سر گرفته خواهد شد. همچنین همزمان حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس درباره اینکه سفرهای استانی به دلیل عدم استقبال مردم متوقف شده است گفت: ایشان باید استدلال خود را در این باره مطرح کند و چگونه این مسئله را حساب کرده‌اند آیا نظرسنجی کرده‌اند؟ اینطور که نمی‌شود صحبت کرد. حالا که آقای رئیس‌جمهور هر هفته دو سفر پروژه‌ای می‌روند و این هم به نوعی سفر استانی محسوب می شود.