دیدار سفیر ترکیه با محمد نجار

وزیر کشور با اشاره به تلاش دولت و ملت ترکیه برای کمک به مردم مظلوم فلسطین، اعزام کاروان آزادی به غزه را قابل ستایش و تقدیر دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصطفی محمد نجار در دیدار با اومیت یاردیم؛ سفیر ترکیه در ایران با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت سطح روابط دو جانبه تهران و آنکارا را در سطح عالی توصیف کرد و افزود: زمینه های گسترش بیشتر روابط همه جانبه دو کشور با توجه به زمینه های فراوان همکاری وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی این گسترش روابط را دارد.
نجار با اشاره به هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور، اظهارکرد: گسترش مبادلات مرزی، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و مبارزه با قاچاق و تروریست می تواند در تحقق این هدف گذاری مؤثر باشد.
وزیر کشور با اشاره به موضع ترکیه درخصوص استفاده صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران از مواضع مناسب و مستقل دولت ترکیه در این خصوص تقدیر کرد و بیانیه تهران را فصل جدیدی از آغاز به کار کشورهای مستقل در عرصه جهان برشمرد.
وی همچنین عملکرد دولت و ملت ترکیه در اعزام کاروان آزادی به غزه را قابل ستایش دانست و گفت: با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه که حامل کمک های امدادی مردم مظلوم غزه بود دنیا بیش از پیش به جنایات این رژیم آگاه شد.
محمد نجار همچنین گسترش و توسعه مبادلات مرزی را مورد اشاره قرار داد و خواستار فعال تر شدن بازارچه ها و گسترش مبادلات مرزی شد.
وزیر کشور با اشاره به سیزدهمین نشست امنیتی ایران و ترکیه که در آینده نزدیک برگزار می شود، خواستار همکاری بیشتر و دو جانبه برای مبارزه با تروریسم، قاچاق و جرایم سازمان یافته شد.
اومیت یاردیم؛ سفیر ترکیه نیز در این دیدار با اعلام اینکه حضور در ایران را افتخار بزرگی برای خود می داند، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و ارزشمند در سطح منطقه و جهان است و ما خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط همه جانبه با تهران هستیم.
وی با اشاره به دیدار خود از استان های مرزی ایران با ترکیه، از هر گونه همکاری جهت تسهیل در مبادلات مرزی دو کشور خبر داد و اظهار کرد: همکاری مرزی مطمئناً تأثیر مطلوبی بر گسترش روابط در دیگر زمینه ها خواهد داشت و در واقع این همکاری ها موتور محرک برای فعالیت های همه جانبه بیشتر است.
سفیر ترکیه با تقدیر و تشکر از مقامات و مسئولان ایرانی به دلیل گسترش فعالیت های مرزی بین دو کشور خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط دو جانبه تهران و آنکارا در تمامی زمینه ها شد و از اعلام آمادگی دولت متبوعش در این زمینه خبر داد.
وی همچنین از مهیا شدن زمینه های گسترش حضور گردشگران ترکیه ای برای سفر به ایران خبر داد.