به من می گفتند تو ادامه فتنه‌ای! / آمدن خاتمی و هاشمی را تکذیب می‌کنم

به گزارشافکارنیوز،کواکبیان تاکید کرد: دست به دست هم دهیم و حماسه پرشوری مثل حضور در انتخابات سال ۸۸ در مقابل چشم جهانیان بیافرینیم.

انتقاد از شعار انتخاباتی احمدی‌نژاد در ۲۲ بهمن
کواکبیان با اشاره به سخنرانی احمدی‌نژاد در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: معنایی ندارد یک مقام اجرایی و دولتی در راهپیمایی مقدس ۲۲ بهمن، از شعارهای انتخاباتی خویش استفاده کند.

وی ادامه داد: ما یک انتخابات آزاد، عادلانه و پرشور را پیش رو داریم و باید با رعایت اخلاق انتخاباتی و سیاسی به نحو احسن اجرا شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری، طرفداران نامزدها، مجریان، معتمدان سر صندوق‌های ریاست جمهوری و حتی صاحبان نفوذ باید بیطرفانه اقدام کنند و باید رعایت قانون اخلاق انتخابات را اولویت کار خودشان قرار دهند.

صدا و سیما باید بیطرفانه عمل کند
کواکبیان با اشاره به تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بحثتبلیغات در این دوره حیاتی و حساس است و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است برای اینکه یک انتخاب کاملا پرشور داشته باشیم، ‌ بیطرفانه عمل کند و همچنین باید زمینه را برای اجرای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، فراهم کند و امکانات را در اختیار آنها قرار بدهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، گفت: در خصوص برنامه‌های دولت آینده یک سری اسناد فرادستی داریم از جمله سند چشم‌انداز ایران در افق ۱۴۰۴ که ایران باید در این افق قدرت اول منطقه شود و همچنین قانون برنامه پنج‌ساله را داریم که تقریبا یک سال از اجرای آن می‌گذرد.

حوادثبعد از سال ۸۸ ریشه در بی‌اخلاقی و بداخلاقی داشت

وی تصریح کرد: روح حاکم برنامه‌های دولت باید اجرای قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

کواکبیان در خصوص اینکه چرا شعار «دولت اخلاق» را انتخاب کرده‌ است؟ گفت: حوادثبعد از سال ۸۸ ریشه در بی‌اخلاقی و بداخلاقی داشت؛ علی‌الخصوص در مناظره‌های تلویزیونی که شاهد آن بودیم که این مسئله بهانه دخالت قدرت‌های خارجی در ایجاد فتنه شدند.

با «دولت اخلاق» بسیاری از مشکلات حل می شود

وی ادامه داد: کما اینکه تا امروز هم در عرصه‌های حاکم سیاسی کشور متاسفانه نوعی بد اخلاقی داشتیم، همان یکشنبه سیاه مجلس که در کشور شاهدش بودیم لذا اگر یک «دولت اخلاق» داشته باشیم بسیاری از مشکلات را نداریم.

کواکبیان ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی ما بر این باور هستیم که مردم به زمامدارانشان بیشتر شبیه هستند تا به پدر، مادرشان، اگر اخلاق را رعایت کنیم الگوی خوبی را برای همه دولت‌ها و کشورها داریم.

وی در خصوص اداره کشور نیز گفت: حتی اگر در جامعه این همه ناهنجاری، رشوه خواهی‌های متعدد، فساد اقتصادی زیاد، کاهش سن اعتیاد، سرقت‌ها و … هزاران مشکلات دیگر در مسیر راه این ملت است، همه در بی‌اخلاقی‌ها گنجانده می‌شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: اگر دولت اخلاق را داشته باشیم تمامی مسائل حل می‌شود.

کواکبیان همچنین شعار «اقتصاد پیشرفته همراه با توسعه پایدار و سازندگی متواضع» را یکی از شعارهای خود عنوان کرد و گفت: متاسفانه در شب عید بدترین‌ شرایط را ملت ایران دارند می‌گذرانند و حق این ملت است که عید باستانی را با خوشحالی آغاز کنند، نه با گرفتاری و ناراحتی.

* من اگر انتخاب شوم طوری برنامه ریزی می کنم که قدرت خرید بالا برود

وی گفت: اعتقاد من بر این است با مصرف بیش از اندازه نقدینگی، قطعا تورم بالای ۳۵ درصد را تجربه می‌کنیم ولی آمارهای رسمی کمتر از آن چیزی را که وجود دارد، نشان می‌دهد.

کواکبیان در خصوص بودجه سال آینده نیز گفت: بودجه سال ۹۲ که در دست تنظیم است تمام شد و رفت، ولی من اگر انتخاب شوم، در بودجه سال ۹۳ طوری برنامه‌ریزی می‌کنم که قدرت خرید ملت را بالا ببرم.

وی گفت: طبقه متوسط شهری به شدت سرکوب شده‌اند، اگر مفهوم عدالت اجتماعی فقر باشد پس عدالت واقعی کجا رفته است؟

در دولت آینده هیچ نشانه‌ای از فسادهای مالی شاهد نیستیم

دبیر کل حزب مردم سالاری تاکید کرد: در دولت آینده هیچ نشانه‌ای از فسادهای مالی و بانکی شاهد نیستیم، دولتی که مدعی بود پاک است، یک رقم کوچک آن ۳ هزار میلیارد تومان در تاریخ اقتصادی و سیاسی ایران به جا گذاشت.

کواکبیان ادامه داد: در دولت نباید برای اطرافیان خود خط قرمز درست کنیم بلکه هر کس خطا کرد دستگاه قضایی برای او عدالت را اجرا کند.

وی با بیان اینکه در همین بودجه سال ۹۲ نیز اتکاء به درآمدهای نفتی بیشتر شده است، تصریح کرد: اگر قرار است مالیاتی تنظیم شود به نفع طبقات ضعیف باشد؛ باید انواع تحریم‌ها برداشته شود.

طرفدار برقراری رابطه ایران و آمریکا هستم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه طرفدار برقراری رابطه ایران و آمریکا هستم یادآور شد: کینه‌توزی‌های آمریکا دلیل این تحریم‌هاست و تا زمانی که ما مشکلاتمان را حل نکنیم نمی‌توان لغو تحریم‌ها را داشته باشیم اما بنده معتقدم در حال حاضر زمان مناسبی نیست.

وی درباره اصلاحات نیز گفت: اصلاحات بر اساس خط امام(ره) و مطالبات مردم نه تنها متوقف نخواهد شد بلکه باید به سرعت بیشتر در همه ارکان دولت ایجاد شود؛ امر به معروف فقط برای آستین کوتاه نیست، بلکه همه زمامداران باید در مقابل ملت پاسخگو باشند.

باید کانال‌های خصوصی تلویزیون را در کشور راه‌اندازی کرد

وی تصریح کرد: باید کانال‌های خصوصی تلویزیون را در کشور راه‌اندازی کرد و با اطمینان به افراد مطمئن دیگر نیازی به شبکه‌هایی همچون VOA نیست.

کواکبیان بر همین اساس به اصلاحات در چارچوب قانون اساسی اشاره و اضافه کرد: اعتقاد نداریم برخی اصلاح‌طلبان را با فتنه‌گران یکی بدانیم.

دولت آینده فرزند مجلس است

نامزد ریاست‌جمهوری انتخابات یازدهم با تأکید بر اینکه دولت آینده فرزند مجلس است، گفت: ‌ در عین قاطعیت اجرایی باید قانونمداری داشت؛ باید هیئت منصفه در دادگاه‌های ما حضور داشته باشند. بنده حاضر نیستم یک روزنامه در دولت آینده توقیف شود؛ اگر تخلفی باشد مدیرمسئول باید توقیف شود. از این رو بارها گفته‌ام دولت به جای اشتغال جدید اشتغال موجود را حفظ کند.

بنده افتخار می‌کنم جزء جوانترین نامزدها هستم

وی در ادامه سخنان خود به ۱۰ ویژگی دولت آینده اشاره کرد که مفاهیم دوگانه و متضاد در آن به یکدیگر می‌رسند و گفت: برداشته شدن شکاف بین نسل اول و نسل‌های بعدی و بنده افتخار می‌کنم جزء جوانترین نامزدها هستم.

کواکبیان در عین حال به جمع بین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی اشاره کرد و ادامه داد: بین آزادی مشروع و قانونی ضدیتی در پرتو عدالت نمی‌بینم و آرمان‌گرایی و واقع‌بینی تضادی با یکدیگر ندارد.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم همچنین یادآور شد: در مسئله سیاست خارجی استکبار ستیزی و تنش‌زدایی در تضاد نیستند و توسعه سیاسی با توسعه اقتصادی باید صورت پذیرد.

وی به توانمندسازی طبقات فرودست با تقویت طبقه متوسط شهری اشاره و اضافه کرد: مشروعیت الهی حکومت با مشروعیت مردمی با یکدیگر دیده شوند.

سطح تحصیلات در دولت آینده باید بالاتر از کارشناسی ارشد باشد

کواکبیان با بیان اینکه سطح تحصیلات در دولت آینده باید بالاتر از کارشناسی ارشد باشد، گفت: عناصر دانشگاهی باید در دولت ما حضور داشته باشند؛ سن وزیران نیز بین ۳۵ تا ۵۰ سال است و حداقل سه نفر از خانم‌ها در کابینه عهده‌دار وزارتخانه‌ها می‌شوند.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه تفکر منسجم و هماهنگ گذرا برای ما اصل است، گفت: اینگونه نیست که حتماً وزرا در بین حزب‌ باشند.

یک سوم اسامی کابینه‌ام را اعلام می‌کنم

وی همچنین گفت: ‌ یک هفته قبل از رأی‌گیری یک سوم اسامی کابینه‌ام را اعلام می‌کنم و در یک جزوه مفصل برنامه‌هایم را در خصوص روابط بین‌الملل، مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تحولات اداری و بحثسیاسی داخلی منتشر خواهم کرد.

بنده برای پیروزی آمده‌ام و تا آخر هستم
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بسیاری از گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب منتظر نظر خاتمی هستند، اما شما پیش‌قدم شدید و همچنین در انتخابات مجلس نیز شرکت داشتید حال ارزیابی شما از این مسئله چیست، اظهار داشت: ‌ بنده برای پیروزی آمده‌ام و تا آخر هستم مگر اینکه اجماع بین اصلاح‌طلبان حاصل شود و ما هم مطرح کردیم اگر اجماعی باشد تابع آن هستیم. وگرنه اگر اجماع نباشد تا آخر ایستاده‌ایم؛ برای گرم کردن فضا نیامده‌ام چرا که به اندازه کافی اصولگرایان فضا را گرم می‌کنند.

به من می گفتند تو ادامه فتنه‌ای!
نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شما که در حوزه انتخابیه خود رأی نیاورده‌اید با چه محاسبه‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندید شدید، گفت: ‌ بسیاری به بنده گفتند از تهران کاندید شوم اما اصرارم این بود که در حوزه انتخابیه‌ام باشم؛ آرای بنده ۳۰ درصد افزایش یافت اما عده‌ای در تهران هجمه عجیبی داشتند و در آن منطقه می‌گفتند وی ادامه فتنه است؛ آقای احمدی‌نژاد هم در شورای شهر تهران هم رأی نیاورد اما بعد رئیس‌جمهور شد.

وی با تأکید بر اینکه من معتقدم اصلاح‌طلبان بیشتر توجه کنند اظهار داشت: قهر کردن با صندوق انتخابات نتیجه‌ای برای ملت ندارد؛ حتی اگر پیروز نشویم اما به هر حال همه اصلاح‌طلبان اگر دست به دست هم دهند اجماع حاصل خواهد شد.

کواکبیان با بیان اینکه برخی از اصلاح‌طلبان می‌گویند چه اشکالی دارد که خود نیاییم و به اصولگرایان رأی دهیم، تصریح کرد: این توهین به اصلاح‌طلبان است که کاندیدای استیجاری داشته باشد. به هر حال در میان اصولگرایان ۳۰ نامزد وجود دارد اما اصلاح‌گرایان ۴ نامزد دارند و اجماع راحت‌تر است.

بنده به عنوان تکلیف حزبی‌ آمده‌ام
در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تا الآن چه گروه‌هایی از شما دعوت کرده‌اند، افزود: بنده به عنوان تکلیف حزبی‌ آمده‌ام؛ با وجود ۱۸ گروه اصلاح‌طلب رایزنی‌هایی داشته‌ایم و در نهایت آنها خود تصمیم می‌گیرند و با اقشار مختلف دانشگاهی نیز مشورت کرده‌ام و فعلا در عرصه حاضرم.

من به شدت آمدن خاتمی و هاشمی را تکذیب می‌کنم
کواکبیان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که خاتمی حضور داشته باشد آیا شما به نفع وی کنار می‌روید، افزود: درباره اینکه گفته می‌شود هاشمی و خاتمی در انتخابات حضور خواهند داشت، قطعاً در آن شرایط شورای مرکزی تصمیم لازم را خواهد گرفت اما من به شدت آمدن خاتمی و هاشمی را تکذیب می‌کنم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما تابع نتیجه‌گیری‌های حزب هستیم وگرنه به صرف اینکه دیگران هستند باید گفت: آنها به نفع ما کنار بروند چرا ما کنار برویم.

خبرنگاری از کواکبیان پرسید در حال حاضر گفته می‌شود جریان حامی دولت و اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها نامزدهای واحد خواهند داشت، نظر شما در این زمینه چیست، گفت: بنده اولین نفری بودم که راجع به رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور صحبت کردم؛ همکاری بین دولت و اصلاح‌طلبان وجود نخواهد داشت، چرا که ما معتقدیم این دولت باید تغییر کند.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در پاسخ به این سؤال که اگر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به نامزد واحد برسد شما کناره‌گیری می‌کنید، اظهار داشت: بنده می‌گویم در مجموعه اصلاح‌طلبان باید اجماع صورت گیرد و این شدنی است چرا که ما در شرایط سال ۸۸ نیستیم.

وی در پاسخ به سؤال مجدد یک خبرنگار که گفت اگر خاتمی بیاید شما کنار می‌روید، افزود: ما اعلام کردیم کاندیدای اول ما خاتمی است و اگر نشد طرح مناسک را اعمال می‌کنیم و اگر باز هم لطیفه‌ای حاصل نشد کاندیدای اقتصادی حزب معرفی می‌شود با این حال تابع نظر شورای مرکزی حزب هستیم.

وی پاسخ خبرنگاری مبنی بر اینکه منابع مالی شما چگونه تأمین می‌شود، گفت: به هر حال ما در تمام کشور فعالیت حزبی و تشکیلاتی داریم که بخشی از هزینه‌ها را تأمین می‌کند؛ باید دانست اگر کسی با آلودگی بیاید دیگر نمی‌تواند دولت اخلاق تشکیل دهد.

کواکبیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آقای جنتی دیروز اعلام کردند رسانه‌ها باید کمک کنند و صدا و سیما با کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه نکنند، افزود: ما چند برنامه در نوبت داشتیم و این مسئله هم مسئله درستی است و بنده آن را قبول دارم اما همین که نوبت به ما رسید اینگونه شد.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم ادامه داد: بی‌طرفی باید برای همه باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما به نفع آقای عارف کنار خواهید رفت، ‌ افزود: ما تابع اجماع هستیم اما اگر اجماع نباشد تا آخر ایستاده‌ایم.

دبیرکل حزب مردم سالاری در مورد اینکه آیا به نفع کسی کنار می‌کشید؟ اظهار داشت: بقیه به نفع من کنار بکشند و اگر اجماعی صورت نگیرد به نفع هیچ کس کناره گیری نمی‌کنم.

وی درباره مطرح شدن شایعاتی در مورد رایزنی و همکاری جریان انحرافی و اصلاح‌طلبان گفت: من تکذیب می‌کنم؛ من آمده‌ام دولت را تغییر بدهم چه همکاری می‌خواهم با دولت انجام دهم؟

کواکبیان ادامه داد: در سال ۸۷ اولین نفری بودم که در مجلس علیه رئیس دفتر رئیس جمهور صحبت کردهام و در مورد آوردن قرآن همراه با دست زدن و شرکت در مجلسی در ترکیه و دوست خواندن مردم اسرائیل موضعگیری داشتم. اصلاحطلبان هیچ گونه همکاری با دولت که اصولگرایان آنها را انحرافی میخوانند نخواهند داشت و رقابت اصلی ما نیز با دولت است.