پیشنهاد بودجه‌ای دولت برای هدفمندی؛ مغایر جلسات شبانه قوا

به گزارش افکارنیوز، غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا طبق تاکید رئیس جمهور در اجرای هدفمندی یارانه ها با کسری بودجه مواجه نبوده ایم، اظهارداشت: هم گزارش سازمان هدفمندی یارانه ها و هم گزارش دیوان محاسبات و هم گزارش بازرسی کل کشور حکایت از کسری بودجه هدفمندی یارانه ها دارد.

وی افزود: نمی شود سه گزارش رسمی سه دستگاه نظارتی را نادیده بگیریم و به ادعای دولت مبنی بر نداشتن کسری بودجه در اجرای این قانون اکتفا کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال ۹۲ موافقت خواهد کرد، گفت: نمیدانم. نمی توانم قولی بدهم باید برسی کنیم.

وی گفت: پیشنهاد دولت کسب درآمد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی است. به عبارتی ۹۰ هزار میلیارد تومان به یارانه خانوار، ۱۵ هزار میلیارد تومان به تولید و ۱۵ هزار میلیارد تومان هم به سرمایه گذاری های عمرانی اختصاص یابد.

مصباحی مقدم گفت: همین تقسیم بندی خلاف قانون هدفمندی یارانه هاست که تاکید کرده ۵۰ درصد سقف یارانه خانوار، ۳۰ درصد برای تولید و ۲۰ درصد سهم دولت درنظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت و مجلس در جلسات شبانه به این توافق رسیدند که در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها، دولت طبق قانون پیش برود اما آنچه در لایحه بودجه پیشنهاد شده متفاوت از توافق صورت گرفته است. ما در جلسات شبانه توافق کردیم طبق قانون عمل شود، اما در بودجه چیز دیگری آوردند.