وزارت اطلاعات پایگاه جهاد در جنگ اطلاعاتی‌

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در بازديد از وزارت اطلاعات ضمن حضور در نمايشگاه فعاليتها و پيشرفتهاي مختلف سربازان گمنام امام زمان(عج)، با مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات نيز ديدار كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به محل وزارت اطلاعات بر مزار سه شهید گمنام در این وزارتخانه حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

ایشان سپس با حضور در نمایشگاه فعالیتهای وزارت اطلاعات، از نزدیک در جریان اقدامات و پیشرفتهای بخشهای مختلف وزارت اطلاعات قرار گرفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای امروز همچنین در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان وزارت اطلاعات، ضمن قدردانی از تلاشهای مخلصانه و دلسوزانه سربازان گمنام امام زمان(عج)، این وزارتخانه را از معدود دستگاههای برآمده از انقلاب اسلامی خواندند و تأکید کردند: وزارت اطلاعات به همت نیروهای با ایمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی خدمات بزرگی برای انقلاب انجام داده است و اکنون پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در عرصه‌ جنگ اطلاعاتی در دنیای امروز است.

ایشان با اشاره به نحوه شکل گیری دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بدست جوانانی مؤمن و انقلابی، خاطر نشان کردند: از امتیازات برجسته دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، بومی بودن آن، و الگو نگرفتن از هیچ مجموعه اطلاعاتی در دنیا است.

رهبر انقلاب اسلامی، این مجموعه برآمده از انقلاب اسلامی را ترکیبی از تلاش و توکل خواندند و افزودند: با توجه به ویژگیهای ممتاز این مجموعه، وزارت اطلاعات باید همواره در حد اعلای پایبندی به اصول و مبانی انقلاب و رعایت حدود شرعی و قانونی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای پایبندی به قانون و ضوابط را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: لازمه تعهد، تدین و تقوا، عمل به قانون و امید به آینده است.

ایشان با تأکید بر لزوم نگاه کلان، راهبردی و عمیق وزارت اطلاعات خاطر نشان کردند: طرح های بلند مدت خوبی در وزارت اطلاعات تهیه شده است اما باید طرح های جامع و راهبردی در دیگر موضوعات مهم تهیه و کامل شود زیرا اساسی ترین وظیفه این دستگاه تهیه طرح های عمیقِ بلند مدت است.

حفظ انسجام در وزارت اطلاعات، لزوم نگاه فرا جناحی و فراگروهی، و دقت، حساسیت در قبال نفوذ دشمن و جریانهای معیوب فکری و سیاسی و استفاده از تجارب نیروهای مجرب از دیگر نکاتی بودند که حضرت آیت الله خامنه‌ای به آنها اشاره کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنان خود مدیران، کارشناسان و کارکنان وزارت اطلاعات را به اُنس با قرآن، نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اخلاق متکی بر مبانی الهی توصیه کردند.

ایشان همچنین با قدردانی از وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود، بیداری اسلامی روزافزون کنونی در منطقه را حادثه‌ای فوق العاده عظیم خواندند و افزودند: تحولات کنونی در منطقه قطعاً در آینده جهان تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین باید این تحولات را فعالانه رصد و ابعاد مختلف آن را بررسی دقیق کرد.

ایشان بیداری اسلامی کنونی در منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران و نتیجه ایستادگی ملت ایران دانستند و تأکید کردند: جبهه استکبار و در رأس آن آمریکا به خوبی می دانند که الگوی این حرکت های مردمی، انقلاب اسلامی ایران است بنابراین تلاش دارند تا این الگو را تجربه ای ناموفق و شکست خورده جلوه دهند در حالی که در مقابل عظمت جمعیت میلیونی مردم در ۲۲ بهمن درمانده ‌اند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در سخنانی با اشاره به موفقیت های سالهای اخیر وزارت اطلاعات آنرا نتیجه حضور نیروهای مؤمن و جوان در کنار نیروهای انقلابی و با تجربه دانست و گفت: پایبندی به ارزشهای انقلاب اسلامی و بومی بودن دانش و تخصص، دو ویژگی بارز وزارت اطلاعات است که موجب تحول در ابعاد مختلف فنی و اطلاعاتی شده است. وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و همچنین تحولات کنونی منطقه خاطر نشان کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) اکنون از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و رویکرد پیش دستانه و تهاجمی در دستور کار وزارت اطلاعات است.

در اين ديدار نماز ظهر و عصر نيز به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.