ترکیه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران را رد کرد

به گزارش افکار به نقل از مهر روزنامه زمان نوشت: مقامات آمریکایی و ترکیه ای تایید کردند که یک هیئت نمایندگی از ایالات متحده متشکل از مقامات وزارت خارجه و خزانه داری هفته گذشته برای گفتگو درباره تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران به آنکارا سفر کردند و با وزیر خارجه و معاون وزارت خزانه داری ترکیه در این باره گفتگو کردند.

این دیدار پس از آن صورت گرفت که دولت ترکیه با بی اعتنایی به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران حمایت خود را از شرکت های خود برای فروش بنزین به این کشور اعلام کرد.

در همین حال یک مقام مسئول سفارت آمریکا در آنکارا به رویترز گفت: به گفته مقامات وزارت خارجه ترکیه هیئت نمایندگی آمریکا جزئیاتی را در رابطه با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مطرح کرد اما پاسخ این کشور منفی بود.

این مقام مسئول افزود: مقامات وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که به غیر از تحریم های اعمال شده توسط شورای امنیت به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران پایبند نیستند.

بر اساس این گزارش امروز دوشنبه یک هیئت نمایندگی از مقامات ترکیه به نمایندگی " فریدون سینیرلیوگلو " معاون وزارت خارجه این کشور با مقامات آمریکایی در واشنگتن در خصوص شمار زیادی از مباحثاز جمله برنامه هسته ای ایران مذاکره می کند.

یادآور می شود که رئیس جمهوری آمریکا دهم تیرماه تحریمهای یکجانبه خصمانه کشورش علیه ایران را که پیشتر به تصویب کنگره رسیده بود، امضا کرد.

به موجب این قانون داخلی که مغایر با قوانین بین المللی است دسترسی ایران به محصولات پالایش شده نفتی از جمله بنزین و سوخت جت محدود می شود.