به گزارشافکار نیوز،اعضای خانواده این راننده ایرانی که در سانحه تصادف توسط یک کارمند مست سفارت عربستان در تهران کشته شد محاکمه فرد خاطی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی را خواستار شده‌اند.

یک کارمند مست سفارت عربستان چند روز پیش در یک سانحه تصادف در شمال شرق تهران یک راننده ایرانی را به قتل رساند و یک عابر را نیز مجروح کرد.

کارمند سفارت عربستان پیش از خارج شدن خودروی خود از جاده آن را به خودروی یک راننده ایرانی کوبید که باعثشد وی در دم کشته شود.

محبوبه حبیبی، همسر قربانی این حادثه به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: «من خیلی ناراحت هستم زیرا هیچ‌کس از سفارت عربستان سعودی در تهران برای عرض تسلیت یا همدردی با فرزندان من که در این سانحه پدر خود را از دست دادند به منزل ما نیامده است. کارمند سفارت عربستان باید محاکمه شود تا دیپلمات‌های خارجی جرات نکنند در آینده بدون این‌که مجازات شوند اتباع ایران را بکشند یا در حال مستی رانندگی کنند.»

هر چند شواهد پزشکی نشان می‌دهد که کارمند سفارت عربستان در زمان وقوع این حادثه مست بوده است وزارت امور خارجه این کشور با تکذیب این موضوع می‌گوید «این‌که وی مست بوده است حقیقت ندارد.»

با این وجود، پلیس ایران ۴ بطری مشروبات الکلی در خودروی کارمند سفارت عربستان پیدا کرده است.

محدثه فراهانی، دختر قربانی این حادثه نیز گفت: «من از دولت عربستان سعودی می‌خواهم که با مقام‌های ایرانی همکاری کند و اشتباه دیپلمات خود را بپذیرد. ما به فکر دیه گرفتن نیستیم. چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که نمی‌گذاریم حقوق‌مان مورد بی‌توجهی قرار بگیرد.»

در همین حال برادر مقتول نیز افزود: «اگر مقام‌های سعودی مسلمانان واقعی هستند باید واقعیت را بپذیرند. من می‌خواهم به حق برادرم احترام گذاشته شود. ما خواهان مجازات این دیپلمات سعودی بر اساس قوانین ایران هستیم. این حق ماست و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم.»

رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت خارجه ايران ۱۹ مارس از نقض قوانين ايران، سرعت غيرمجاز و مستي راننده سعودي به عنوان عوامل وقوع اين سانحه مرگبار ياد کرد و گفت ايران قويا مراتب اعتراض خود را نسبت به رفتار کارمند سفارت عربستان به اين کشور اعلام کرده و سفارت عربستان سعودي در تهران را از شکايت خود آگاه کرده است.