عباس جعفری دولتآبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ۲ دو در جمع خبرنگاران در مورد پرونده هتاکی نسبت به خانواده آیتالله هاشمی رفسنجانی گفت: همانطور که در رابطه با این پرونده قول داده بودیم اقدام کرده و دستور شناسایی متهمان را صادر کردیم.

به گزارش ایلنا، دادستان تهران با بیان اینکه دو متهم شناسایی و پرونده برای آنها تشکیل و به زودی به دادسرای تهران ارجاع خواهد شد، اظهار کرد: چند موضوع در این پرونده هست که ما بر روی آنها نیز کار می‌کنیم. در این نوع پرونده‌ها که هم برای نظام فضاسازی کرده و هم برخی فکر می‌کنند با هتاکی آزاد بوده و کسی با آنها برخورد نمی‌کند که این‌طور نیست و همانطور که بارها گفته‌ام کسی که مرتکب جرمی می‌شود باید هزینه آن را نیز پرداخت کند.

پرونده سقوط هواپیما در دست بررسی است

عباس جعفری در مورد پرونده سقوط هواپیمای تبریز که در دادسرای فرودگاه در حال رسیدگی است، گفت: ‌ اصولاً رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها از لحاظ کارشناسی طولانی خواهد بود و در پرونده سقوط هواپیما در قزوین نیز شاهد همین مسئله بودیم.

دادستان تهران ادامه داد: برای بررسی کارشناسی سقوط هواپیما حداقل ۶ ماه فرصت نیاز است تا علت کارشناسی سقوط اعلام شود.

وی در مورد پرونده تئاتر هدا گابلر نیز گفت: در رابطه با این پرونده افرادی به دادستانی احضار اما هنوز تصمیم قضایی در رابطه با آنها گرفته نشده است.

کهریزک دو نداریم

خبرنگاری به اخبار برخی از سایت‌ها مبنی بر راه‌اندازی کهریزک دو در اتوبان بابایی اشاره و از دادستان تهران در مورد صحت این مسئله سوال پرسید که وی اظهار کرد: ما از کهریزک خبری نداریم و چنین مسئله‌ای هم صحت ندارد و اگر افرادی مدعی وجود چنین بازداشت‌گاهی هستند می‌توانند دلایل خود را به دادستانی ارائه دهند.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده ترور دکتر شهریاری و علی محمدی نیز گفت: در این دو پرونده افرادی از شبکه صهیونیستی که نقش داشتند و همچنین تعدادی از متهمان بازداشت شده‌اند و کماکان در رابطه با این دو پرونده افرادی تحت شناسایی و تعقیب قرار دارند که به دلیل برخی مسائل نمی‌توانیم جزئیات بیشتری ارائه دهیم.

وی در مورد پرونده فرزند آقای هادوی نیز گفت: در رابطه با این فرد کیفر خواست صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

فقط دو نفر در ۲۵ بهمن کشته شده اند

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه در صحبت‌های خود اعلام کردید که فتنه‌گران به دنبال پروژه کشته‌سازی بوده و در روز ۲۵ بهمن ماه تنها ۲ نفر کشته شده‌اند، برخی رسانه‌ها مدعی هستند که فرد دیگری به نام تهرانچی کشته شده آیا این مسئله صحت دارد که وی گفت: کشته شدن فرد دیگر در این روز تکذیب می‌شود و طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این فرد در ۲۵ بهمن به طور عادی فوت کرده است و اخبار رسمی ما نیز فقط کشته شدن همین دو فرد را تایید می‌کند.

موسوی و کروبی در منازل خود هستند

دادستان تهران در رابطه با مواضع فرزندان آقایان کروبی و موسوی مبنی بر اینکه پدران و مادرانشان در خانه‌های خود نیستند، گفت: همانطور که در مصاحبه قبلی گفتم این آقایان در منازل خود حضور دارند و اخباری که در رابطه با آنها ذکر می‌شود کذب است.

کشته شدن یک روحانی در منطقه فشافویه

دادستان تهران در رابطه با انتشار خبری مبنی بر اینکه یک فرد روحانی را در منطقه فشافویه و در کنار امامزاده هاجر آتش زده‌اند گفت: اگر چه این پرونده در حوزه کاری بنده نیست، اما این پرونده در منطقه پیشوای ورامین رخ داده است. در رابطه با این پرونده دو روایت مطرح است که یکی حاکی از آن است که فرد قصد رفتن به امامزاده هاجر داشته و دیگر اینکه این روحانی را برای خواندن نماز برده‌اند و براساس تحقیقات به عمل آمده خودکشی و یا قتل عمد در این پرونده مطرح شده است.

وی افزود: براساس گزارش مرجع قضائی بحثخودکشی بوده، اما گزارش‌هایی مبنی بر قتل وجود دارد. در این رابطه نظر پزشکی قانونی گرفته شده و دادگستری تهران نیز برای بررسی بیشتر پرونده، هیاتی را به منطقه اعزام کرده است.

مردم اجازه نمی دهند فتنه پا بگیرد

دادستان تهران در رابطه با اخبار برخی سایت‌های ضد نظام مبنی بر اینکه عصر امروز و همزمان با روز جهانی زن عده‌ای از بانوان در سطح شهر تهران مبادرت به کشف حجاب خواهند کرد، گفت: مردم ما اجازه نخواهند داد که فتنه بار دیگر پا بگیرد. فرض کنید چند نفر مکشفه شوند. در دوره رضا خان هم عده‌ای این کار را کردند مگر چه شد؟

دادسرا یا پاساژ؟

خبرنگاری با اشاره به اینکه نمای ساختمان دادسرای سعادتآباد شبیه یک مرجع قضایی بوده اما داخل آن یک پاساژ است و شعب به صورت مغازه هستند، گفت: جانا سخن از دل ما میگوئی. قوه قضائیه با کمبود امکاناتی مواجه است و برای تامین ساختمان نیز با مشکل بودجه مواجه بوده و از پاساژ استفاده میکند. امیدواریم که در سال آینده دولت بودجه مناسبی را برای دستگاه قضایی تخصیص دهد تا مشکلات این دستگاه مرتفع شود.