تلاش کاندیداهای اصلاح طلب برای ایجاد اجماع

به گزارش افکارنیوز، محسن بهرامی با اشاره به دیدارهای محمد شریعتمداری با دیگر کاندیداهای جریان اصلاحات، گفت: شریعتمداری به بهانه بازدیدهای نوروزی با برخی دیگر کاندیداهای جریان اصلاحات دیدارهایی دارد که بحثانتخابات به صورت در حاشیه تمام دیدارها مطرح می شود.

سخنگوی ستاد انتخاباتی شریعتمداری، با اشاره به دیدار شب گذشته شریعتمداری با عارف افزود: با توجه به اینکه شریعتمداری با شعار اجماع در جبهه اصلاحات به میدان آمده است، تلاش دارد با مذاکره با دیگر کاندیداهای این جبهه اجماع و وحدت ایجاد کند.

وی با اشاره به نزدیکی دیدگاههای حسن روحانی با شریعتمداری تصریح کرد: آقای روحانی هم مانند شریعتمداری با شعار عدالت خواهی و اعتدال به میدان آمده است و با توجه به نزدیکی مواضع میان این دو، می توانند همفکری هایی با یکدیگر داشته باشند.

بهرامی، با بیان اینکه هنوز در جریان اصلاحات فضا روشن نیست، گفت: هنوز بحثحضور خاتمی و هاشمی در انتخاب مشخص نیست و نمی توان تصمیم درست و قاطعی برای چگونگی حضور در انتخابات گرفت. آقای هاشمی در اظهارنظر اخیرش هم گفته است " که ۹۰ درصد شرکت نمی کنم اما اگر مطالبات مردمی برای حضورم شکل گیرد در انتخابات شرکت می کنم. " بنابراین ۱۰ درصد احتمال حضور ایشان در انتخابات وجود دارد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی شریعتمداری، با بیان اینکه نوع آرایش صحنه انتخابات بستگی به قطب های انتخابات دارد، گفت: بعد از مشخص شدن صف بندی ها و روشن شدن حضور و یا عدم حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات؛ اصلاح طلبان هم متناسب با آرایش اصولگرایان تصمیم گیری می کنند و به سمت ائتلاف پیش خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شنیده شده است در صورت عدم حضور خاتمی و هاشمی به انتخابات کاندیداهای جبهه اصلاحات در تلاشند با با تشکیل ائتلافی به سمت اجماع پیش روند که تاکنون نیز رایزنی هایی در این خصوص میان عارف، روحانی و شریعتمداری انجام شده است.