آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز(چهارشنبه) در بخشی از سخنان خود در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با تاکید بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی در قلم و بیان، گفت: در چند روز گذشته مساله ای اسباب گفت و گو شد که شنیده شده بعضی ها فحش های رکیک و ناموسی داده بودند.

به گزارش مشرق، وی گفت: طرف هر کس می خواهد باشد ما در نظام اسلامی زندگی می کنیم، برادرها، خواهرها و به ویژه کسانی که خود را منتسب به حزب الله می کنند باید خیلی مراقب زبانشان باشند. من فیلم این قضیه را دیدم که بسیار زننده بود.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نشانه ایمان انسان این است که زبان و قلم او چاک و بند داشته باشد تاکید کرد: این برادرها مراقب باشند زبان خود را حفظ کنند تا مبادا چیزی بر زبانشان جاری شوند که مخالف اسلام و آموزه های دین باشد.

وی ادامه داد: اختلاف های سیاسی سبب نمی شود قلم و زبان روی حساب و کتاب نباشد، قلم و زبان ها باید روی حساب و کتاب باشد، ما باید مراقب باشیم که نگویند در نظام اسلامی این مسائل رخ می دهد، افراد نیز باید مراقب باشند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما معتقدیم قیامت و حساب و کتابی در کار است و کوچکترین حرف های ما نیز نوشته شده و روزی به آن رسیدگی خواهد شد.

وی بیان داشت: من امروز شنیدم دادستان تهران هم روی این مساله اقدام کرده است و بنده نیز در این باره مطالبی را در این جلسه عرض کردم و باید مراقب باشیم جو اسلامی حفظ شود.