بی بی سی خود زنی کرد!

افكار نيوز - پزشک متخصصی که جسد دیوید کلی، کارشناس تسلیحاتی وزارت دفاع بریتانیا، را کالبد شکافی کرده بود، گفته است که مرگ وی نمونه بارز یک خودکشی بوده و تمام ویژگی های آن را دارد.

گروهی از پزشکان نسبت به نتیجه تحقیقات نیکلاس هانت در سال ۲۰۰۴ در مورد مرگ دیوید کلی، ابراز تردید کرده و خواهان تحقیقاتی دیگر در این باره شده اند.

اما نیکلاس هانت می گوید که مرگ این دانشمند، که پس از برملا شدن هویت او به عنوان منبع یکی از خبرهای بی بی سی درباره تسلیحات کشتار جمعی عراق، صورت گرفت " نمونه بارزی از آسیب رساندن یک فرد به خودش بود ".

اما آقای هانت در مصاحبه ای با هفته نامه ساندی تایمز لندن گفت که از انجام یک تحقیقات کامل در این زمینه استقبال می کند.

در سال ۲۰۰۳ اسم دیوید کلی به عنوان فردی فاش شد که اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار داده بود که ادعای دولت بریتانیا در مورد توانایی نظامی عراق را زیر سئوال می برد. در آن زمان دولت بریتانیا ادعا می کرد که عراق دارای سلاح های کشتار جمعی است که در عرض ۴۵ دقیقه می تواند آنها را بکار بگیرد.

کمی پس از برملا شدن نام دکتر کلی، جسد او در بیشه ای در نزدیکی خانه اش در آکسفوردشایر پیدا شد.

در آن زمان تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا، به جای آنکه دستور بدهد پزشکی قانونی در مورد مرگ دیوید کلی تحقیق کند، از لرد هاتن خواست که این تحقیقات را انجام بدهد. نتیجه این تحقیقات نشان داد که دکتر کلی به دلیل خون ریزی زیاد پس از بریدن رگ مچ دستش با یک چاقوی کند آشپزخانه، جان سپرده است.


این در حالی است که نیروهای آمریکایی هنوز بدنبال یافتن سلاح‌های کشتار جمعی در عراق که علت اصلی حمله‌شان به این کشور بوده، هستند.

/ ب +