دولت احمدی نژاد بانک را صندوقچه خودش کرد

به گزارش افکارنیوز، یحیی آل اسحاق شنبه شب با حضور در همایش شعور انقلابی حماسه سیاسی در جمع تعدادی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر یک مقدار مغایرتی بین بنده و هاشمی وجود دارد و فکر هم نمی کنم ایشان به منظور رقابت در انتخابات وارد عرصه شود.

وی افزود: هاشمی نخواهد آمد چون آمدن به نفعش نخواهد بود و اینکه برخی می گویند هاشمی می آید بازار گرمی برای یک عده ای است. ضمن اینکه در حال حاضر تعدادی تکنوکرات اطراف هاشمی را گرفته اند.

آدم خاکستری دیگری نمی خواهیم

وزیر بازرگانی دولت هاشمی همچنین گفت: کسانی که خطوط نظام را شکستند یا باید توبه کنند یا قابل برگشت به نظام نیستند منافقان، سلطنت طلبان و فتنه گران نیز از انقلاب ترد شده اند ضمن اینکه ما آدم خاکستری دیگری نمی خواهیم.

عضو ائتلاف پنجگانه بیان کرد: یکی از مشکلات بنده با تکنوکرات ها است و از آنها تبری می جویم البته اگر فرد اصلحی در تشکیلات ما وارد عرصه انتخابات شود حاضرم به نفع وی کنار بروم.

وی افزود: آرزوی بنده این است که در بین اصولگراها رقابت وجود نداشته باشد که البته برخی می گویند این فقط یک آرزو است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه گروه تشکیلاتی و یک گروه مستقل به منظور رقابت در انتخابات حضور دارند.

عضو حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان این مسئله که ما در ائتلاف آماده هر گونه همکاری با دیگر اصولگرایان هستیم بیان کرد: ائتلاف پنجگانه آمادگی اش را به منظور همکاری با ۱ + ۲ اعلام می کند.

وی افزود: یک گروه اصولگرایان جدا از فتنه، یک گروه حامیان دولت، یک گروه مستقل و یک گروه دیگر نیز از اصولگرایان تشکیل شده است که به نظر بنده اگر با یکدیگر همکاری کنیم و رقابت ها را روی برنامه ها بگذاریم خیلی بهتر از دادن شعار های بدون پشتوانه است.

آل اسحاق بیان کرد: به عقیده دانشگاهیان نخبگان جامعه هستند و در عرصه انتخاباتی و تحقق حماسه سیاسی باید حاضر و صحنه را مدیریت کنند.

وی همچنین با اشاره به قدرت جهان اسلام و گسترش بیداری اسلامی در منطقه عنوان کرد.: امروز شاهد آن هستیم که صدای شکستن استخوان بندی منطقه به گوش می رسد و امروز غرب به شدت از گسترش جهان اسلام و بیداری اسلامی در هراس است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: به طور قطع و حتم و با اطمینان کامل می گویم آینده جهان براساس اعتقاد انقلاب اسلامی اداره خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ترس دشمنان از ارتش و سپاه انقلابی ایران خواندن سرود یا صاحب الزمان را باعثایجاد هراس در دل دشمنان ایران دانست و توضیح داد: در نظامی که آرمان‌های امام(ره) و خون شهدا و نام اهل بیت ذکر روزانه آحاد ملت شده خداوند پشتیبان و نگهدار این ملت خواهد بود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم ایران را مردمی با پشتوانه فرهنگی چندین هزار ساله دانست و بیان کرد: ما ملتی تازه به دوران رسیده نیستیم ما نژاد آریایی هستیم که چندین هزار سال سابقه داریم و آدم های ریشه داری هستیم که این وصل شده به اسلامیت ما که پایه و اساس آن اخلاق است.

وی افزود: تا زمانی که به دین و فرهنگ خودمان وصل نشویم مشکلاتمان حل نخواهد شد و نخستین کار در این راه این مسئله است که ما باید بپذیریم در فرهنگمان مشکل داریم.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ ماهواره بر علیه کشور ما فعالیت می کنند و این ما هستیم که باید توسط فرهنگ غنی دینی و اسلامی مان با این مقدار تهاجم مقابله کنیم.

وی افزود: هنر مال کشور ما است چرا باید غیر اسلامی ها در هنر از ما جلو بیفتند یا مثلا در ورزش چه اشکالی دارد ما یک فوتبالیست درجه یک نماز شب خوان داشته باشیم.

عضو ائتلاف پنجگانه بیان کرد: البته قبلا یکی از وزرا گفته آل اسحاق معتقد است اگر مسئولان نماز شب بخوانند مشکلات مردم حل می شود که این حرف با نظر بنده مغایرت دارد و برداشت صحیحی از حرف های بنده نشده است.

وی همچنین با اشاره بر لزوم حل هرچه سریعتر مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: در صورتی که مشکلات اقتصادی را حل نکنیم باید منتظر عکس العمل اجتماعی باشیم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بین کاندیداهای حاضر در رقابت ها چهره های که اولویتشان مسائل اقتصادی با ارائه برنامه باشد کمتر می بینم لذا با کلی گویی نمی توان مشکلات را حل کرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: تقوایی الهی باید محور برنامه ای برنامه ریزان کشور قرار بگیرد و به مسائل اقتصادی با اولویت پرداخته شود تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را از پیش رو برداریم.

مسئله یارانه ها نیاز به اصلاحات دارد

وی همچنین با بیان نظرش در مورد مسئله یارانه ها تصریح کرد: یارانه ها یکی از آرزوهای من بود اما در این شکلی که در حال حاضر می بینیم باید یکسری اصلاحات انجام شود.

آل اسحاق اظهار کرد: ۴۰ هزار تومان پول به مردم دادیم و ۷۰ هزار تومان تورم ایجاد کردیم بعد می گوییم می خواهیم ۲۵۰ هزار تومان به مردم بدهیم این پول از کدام منبع می خواهد تامین شود، آن هم در شرایطی که بودجه عمرانی فقط ۱۸ درصدش عملی شده است.

وی با بیان اینکه دولت یک بدهی بسیار بزرگی به بانک ها و پیمانکاران دارد خاطر نشان کرد: این بدهی بالا به پیمانکاران یعنی خوابیدن کارها در سطح کشور چرا که وقتی پیمانکار پوای نداشته باشد خود به خود کارهای عمرانی در کشور می خوابند.

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان گفت: مسائل کلان سیاست های خارجی کشور در دست مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی است که دولت هم به عنوان جزئی از کسنی که باید مجری سیاست های نظام باشد می تواند بر اساس این سیاست ها فعالیت کنند.

وی افزود: در حوزه سیاست و روابط خارجی یکی از مسائل اصلی چگونگی رابطه با جهان خارج است که در این روابط یا باید هضم شد یا حذف شد و یا با جهان در تعامل بود.

آل اسحاق توضیح داد: ما نه هضم شدن را می پذیریم چرا که اگر می خواستیم این مسئله را بپذیریم دیگر نیازی به انقلاب نبود جناب علیا حضرت همین کار را کرده بودند و نه حذف شدن را به صلاح می دانیم و بنده اعتقاد دارم ما باید در همه پیمان های منطقه ای و جهانی تا جایی که با سیاست هایمان در تعارض نباشد شرکت جدی و فعال داشته باشیم.

وی افزود: بر طبق فرمایشات و رهنمود های مقام معظم رهبری سعی خواهیم کرد راه تعامل در روابط خارجی را در پیش بگیریم و اگر آمریکایی ها همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دست از دشمنی هایشان بردارند اولین پیشنهاد کننده خود من خواهم بود.

وزیر بازرگانی دولت دوم هاشمی تاکید کرد: در سیاست ها و روئابط خارجی کشور دولت وظیفه اش همراهی با سیاست های نظام است.

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات و معایب دولت نهم و دهم بیان کرد: دولت نهم و دهم نظام پولی و مالی و اعتباری و ارزی را با هم قاطی کرد و بانک را تبدیل به صندوقچه خودش کرد و هر وقت پول کم می آورد از آنجا برداشت می کرد.

دولت هاشمی و احمدی نژاد هر دو در اقتصاد مرتکب اشتباه شدند

آل اسحاق افزود: دولت هاشمی و دولت احمدی نژاد هر دو در اقتصاد مرتکب اشتباه شدند، احمدی نژاد فقط در یک جنبه کار کرد و هاشمی نیز قط در شاخه در آمدی گام برداشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی می گویند آل اسحاق طرفدار نظام سرمایه داری و یا خصوصی سازی محض است باید بگویم این طور نیست و بنده معتقدم باید قسمتی از کارها که بیشتر مسائل کلان اقتصادی و بعد نظارتی آن است را دولت انجام دهد و کارهای اجرایی اقتصاد نیز به بخش خصوصی و مردم سپرده شود و نظر بنده یک عامل بین هر دو بخش خصوصی و دولتی است.

عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان گفت: اقتصاد یک علم است نمی شود از هر کوچه ای یک نفر را پیدا کرد گفت بیا اینجا بنشین و کار اقتصادی انجام بده لذا با آدم صفر کیلومتر نمی توان کشور را اداره کرد.

«اقتصاد دولت ملت» اولویت دولتم است

وی مهمترین و اولین اولویت دولتش را زمینه سازی برای رشد و توسعه اقتصاد کشور دانست و افزود من به اقتصاد دولت ملت اعتقاد دارم.

آل اسحاق بیان کرد: جامعه مان را شقه شقه کرده ایم و همانند جعبه مداد رنگی سبز و قرمز و زرد با رنگ های مختلف یکدیگر را صدا می زنیم در حالی که جامعه مداد رنگی نمی تواند ما را به جایی برساند و اقتدار ما در اتحاد ما است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: کسانی که خطوط نظام را شکستند یا باید توبه کنند یا قابل برگشت به نظام نخواهند بود و کسانی همچون منافقان سلطنت طلبان و فتنه گران قابل برگشت به نظام نخواهند بود ضمن اینکه ما آدم خاکستری دیگری نمی خواهیم و انقلاب اسلامی نیز میکروب زدا است.

وی افزود: یکی از مشکلات و مسائلی که باید حتما اصلاح شود همین فضای بد اخلاقی ها است که باید با خوش اخلاقی عوض شود.

عضو ائتلاف پنجگانه اظهار کرد: رشد کشور که باید سالانه هشت درصد باشد صفر است و خالص اشتغال نیز به صفر رسیده است.

وی افزود: در حالی که نظان ارزیمان نیز متلاطم است برخی ساختارشکنی های دولت نهم و دهم نیز مسئله زا بوده است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که کشور حزب قوی ندارد کسی باید روی کار بیاید که شرایط کشور و جهان را بشناسد و اگر نشناسد و بیاید خطای بزرگی مرتکب شده است.

وی افزود: من محدودیت ها و شرایط اجتماعی را خوب می شناسم ضمن اینکه معتقدم سیستم ولایت فقیهی نجات بخش جامعه ما بوده و خواهد بود.