تشریح برنامه‌های سفر احمدی‌نژاد به آفریقا

به گزارش افکارنیوز، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران ظهر امروز(یکشنبه) و پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر خود به سه کشور غرب آفریقا گفت: توسعه روابط با آفریقا جزو سیاست‌های اصولی و قطعی جمهوری اسلامی ایران است و از جهات گوناگون توسعه روابط دارای اهمیت فوق العاده‌ای است.

وی افزود: همکاری با کشورهای مستقل برای پیشرفت و تقویت همکاری‌های دو جانبه هدف بسیار مهمی است، تشکیل جبهه‌ای از کشورهای مستقل در برابر استعمارگران و سلطه طلبان و تقویت همکاری‌های سیاسی از اهداف اصلی سفر و رابطه با کشورهای آفریقایی است.

رئیس جمهور ادامه داد: روابط ایران و آفریقا دارای سابقه بسیار خوبی است و به سرعت در حال گسترش است.

احمدی‌نژاد با اشاره به سفر خود به سه کشور نیجر، غنا و بنین گفت: ما به دعوت رسمی روسای جمهور این سه کشور به آنها سفر خواهیم کرد و در جریان آن یادداشت تفاهم‌های مختلفی در زمینه اقتصادی، سرمایه گذاری، نیرو، تجارت، فرهنگ و گردشگری و همچنین توسعه روابط در زمینه‌های بهداشتی و درمانی به انجام خواهد رسید.

احمدینژاد با اشاره به برنامههای خود در این سفر گفت: در جریان این سفر علاوه بر دیدار دو جانبه با روسای جمهور و مقامات این کشورها و دانشگاهیان و نخبگان کشورهای افریقایی نیز دیدار خواهیم کرد.