وعده انتخاباتی باهنر برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی

به گزارش افکارنیوز، محمد رضا باهنر روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام اظهار کرد: دولت آینده باید دولتی باشد که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب شود که نقاط ضعف دولت جاری را برطرف کند و نقاط قوت دولت کنونی را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه دغدغه امروز ملت ایران اقتصاد خانواده، گرانی و بیکاری است تصریح کرد: رییس جمهور آینده باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرف ۱۲ ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد ارزش پولی کشور کاهش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: این مهم بر اثر برخی بی‌برنامه‌گی‌ها و نبود تدبیر لازم برای کنترل تورم بوده است.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله بیکاری در جامعه بسیار مهم است و باید به آن توجه جدی کرد تصریح کرد: در هر خانواده بیش از دو نفر فارغ التحصیل بیکار وجود دارد؛ این بسیار سنگین است، که از آن سنگین تر اینکه سرپرست خانوار بیکار یا گاهی از کار هم بیکار شده است که تحمل این بار برای همه سنگین‌تر است.

وی بنگاه‌های اقتصادی را قطب اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: امروزه سرمایه در گردش، مواد اولیه، گرفتاری در گیرو دار قیمت‌ها و از همه مهمتر مشکلات تاسیس بنگاه و گرفتاری در بروکراسی کشور است که این موانع باید رفع شود تا بتوانند به خوبی در عرصه اقتصادی کشور تاثیر گزار باشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بنگاه‌های زود بازده هزینه شده اما علاوه بر اینکه تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته‌اند بلکه بعضی از آنها بدهکار هم شده‌اند که این ناکارآمدی دولت را نشان می‌دهد.

باهنر با اشاره به وضعیت کشور در سطح کلان تصریح کرد: بعضی از چالش‌های کشور مربوط به ناکار آمدی دولت و مخصوصا سیستم برواکراسی قوه مجریه از جمله دلایل ناکار آمدی در مهار گرانی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت جاری قیمت‌ها به طور متوسط بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پید ا کرده است خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه سال ۹۱ به بیش از ۴۱ درصد رسیده که در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مشکلات کشور را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند اما تاثیر تحریم‌ها کمتر از ۴۰ درصد بوده است تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی و مسائل داخلی کشور عدم مدیریت ساختار اجرایی و جای خالی نخبگان در مدیریت اقتصادی کشور است.

باهنر پرکاری و تلاشگری، عدالت محوری و تلاش در تحقق آن، ساده زیستی دولت، دوست داشتن خدمت به مردم، صراحت لهجه اما نه به طور کامل، دلسوز بودن و احیاء بعضی از شعارهای انقلاب از جمله نقاط قوت و مثبت دولت احمدی نژاد نسبت به دولت های قبل دانست و تاکید کرد: دولت آینده باید به این موارد توجه ویژه داشته باشد.

باهنر با اشاره به آن‌چه «بهم ریختن ساختارهای قوه مجریه» خواند، نسبت به مواردی از جمله «منحل کردن سازمان برنامه بودجه» و «انحلال شوراها»، انتقاد و ابراز عقیده کرد: دولت نهم و دهم به مصلحت کشور به صورت برنامه‌ای نگاه نکرد، که نقطه ضعف بزرگی است.

وی با بیان این‌که «طرح مسکن مهر طرح خوبی بود، اما به درستی انجام نشده است» مدعی شد: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بانک مسکن به بانک مرکزی بدهکار است که تورم حاصل ره‌آورد انجام نادرست این طرح بوده است. در بعضی از استان‌ها در شش ماهه پایانی سال ۹۱ قیمت مسکن دوبرابر شد. این نشان دهنده رشد صدرصدی قیمت مسکن به خاطر نگاه پروژه‌ای دولت است.

باهنر اولین برنامه خود را در صورت رییسجمهور شدن را احیاء سازمان مدیریت و برنامهریزی اعلام کرد.