کلیات لایحه بودجه با نوعی جبر تصویب شد

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه در مجلس گفت: در حالی بودجه سه دوازدهم برای کشور مضر بوده و بهره‌وری امکانات بودجه را از بین می‌برد، دولت دهم در سال پایانی خود در تاخیر ارائه بودجه به مجلس رکورد شکسته است.

نایب رئیس مجلس گفت: بودجه سه دوازدهم مانند این است که دولت فقط بودجه را بگیرد اما نداند که باید با آن چه کند، در حالی که این پول طبق برنامه‌ریزی می‌تواند در جهت اشتغال، پروژه‌های عمرانی، ارتقا آموزشی و سلامت به کار گرفته شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون بودجه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه را رد کردند اما اقدام آن‌ها به معنی رد بودجه در صحن علنی نبود بلکه می‌خواستند با این اقدام اشکالات بودجه را اعلام کنند.

نماینده تهران ادامه داد‌: کمیسیون تلفیق باید در مورد بخش‌هایی مانند صنعت و معدن که بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده، بررسی‌های لازم را انجام دهد.

باهنر در پايان خاطرنشان کرد: دولت براي تنظيم بودجه دستکم ۱۰۰ هزار نفر نيرو در اختيار دارد در حالي که نيروها و امکانات ما براي بررسي جزئيات به اندازه دولت نيست، با اين حال کارشناسيهاي مهمي از سوي مرکز پژوهشها و نماينگان مسلط مجلس براي اين کار صورت گرفته است.