رضایی: هاشمی هم نامزد شود کنار نمی‌روم

به گزارشافکارنیوز،محسن رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احتمال کناره‌گیری بنده به نفع کاندیدا یا کاندیداهای دیگر صفر است.

وی قاطعیت این موضوع را تا جایی به صفر رساند که گفت حتی در صورت ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات این گود زورآزمایی برای ریاست جمهوری را ترک نخواهد کرد.

رضایی، در مورد حضورش در ائتلاف نیز اظهار داشت: به هیچ عنوان در هیچ ائتلافی برای ریاست جمهوری حضور نخواهم داشت.

این فعال عرصه سیاسی کشور، حضور در ائتلاف مردم را نقطه هدف خود عنوان کرد و گفت: در موقعیت کنونی باید با مردم ائتلاف کرد و بس.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این رویه را باعثوحدت و یکپارچگی که نیاز امروز جامعه است، دانست.

وی اضافه کرد: معتقد به یک انقلاب در اقتصاد هستم، فدرالیسم اقتصادی که توجه جدی به اقوام دارد بخشی از این انقلاب اقتصادی است چرا که در حال حاضر با این اقتصاد موجود به هیچ‌جا نخواهیم رسید.

رضایی در ادامه بیان کرد: در عین حال که باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم، باید الگو و مدل خودمان را تحت عنوان توسعه متعالی که در کتاب فدرالیسم اقتصادی به آن اشاره کردم، دنبال کنیم که توسعه متعالی، توسعه فرهنگی اجتماعی را پا به ‌پای توسعه اقتصادی در پیش می‌گیرد.

وی ضمن تاکید مجدد بر قطع نگاه‌های سیاسی از حوزه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی گفت: باید نگاه‌های فرهنگی و اجتماعی واقع‌بینانه بوده و جایگزین نگاه‌های سیاسی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی در زمینه به کارگیری نیروهای نظامی در پست‌های کلیدی کشور و استان بیان کرد: چون کادرسازی در غیر نیروهای نظامی صورت نگرفته از این رو برای پست‌های کلیدی با مشکل کادر مواجه هستیم و این در حالی است که باید کادرسازی و استفاده از نیروهای جوان در اولویت باشد.

وی در خصوص تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: باید شورای نگهبان ملاکی برای تشخیص رجل سیاسی از رجل غیرسیاسی ارائه دهد تا هر فردی نتواند برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نامنویسی کند.