گردهمایی ورزشگاه آزادی شائبه سیاسی دارد

به گزارشافکارنیوز،‌محمدرضا باهنر با حضور در نشست مطبوعاتی در دفتر هفته نامه جام اصفهان به پاسخگویی به سؤالات نمایندگان خبرگزاری‌ها و مطبوعات اصفهان پرداخت.

وی در پاسخ به نخستین سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس اصفهان مبنی بر اینکه چه راهکاری برای جلوگیری از تکثر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شکسته شدن آراء و کاهش مقبولیت رئیس جمهور آتی در میان مردم دارید؟ اظهار کرد: من فکر می‌کنم که این تعدد نامزدها یک فرصت است، البته مشروط بر اینکه به تهدید تبدیل نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جامعه اصولگرایی کشور جامعه بزرگی است، افزود: در کشورهای دیگر نیز احزابی وجود دارند که به طور معمول، رقابت‌های درون حزبی برای انتخابات دارند.

وی با بیان اینکه تکثر نامزد‌ها با این دیدگاه یک فرصت است، تصریح کرد: مشروط بر اینکه با یک ساز و کاری این تکثر به یک نامزد نهایی ختم شود.

باهنر با تأکید بر اینکه ما ۵ نفر عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان اعلام عمومی کرده و اکنون نیز اعلام می‌کنیم که در تلاشیم که قبل از ثبت نام روی نامزد واحدی اجماع کنیم، تصریح کرد: از بقیه نامزدهای اصولگرا نیز دعوت می‌کنیم که به ائتلاف ما بپیوندند.

وی با بیان اینکه از ائتلاف پیشرفت نیز انتظار داریم که همین رویه را عمل کنند، ادامه داد: با تجربه‌ای که در انتخابات دارم از دوستانم در ائتلاف پیشرفت تقاضا دارم که قبل از ثبت نام بر روی یک نامزد اجماع کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه پس از ثبت نام نامزدها، اطرافیان نیز از کناره‌گیری آنها جلوگیری می‌کنند، گفت: به همین دلیل، کناره‌گیری پس از ثبت نام به سختی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر این ساز و کارهای مدنظر شما به نتیجه خوبی نرسد شما حاضرید که به نفع فرد اصلح‌تر از خود در گفتمانتان کناره‌گیری کنید، گفت: وحدت نظر بر یک نامزد باید به یک مطالبه از طرف مردم و رسانه‌ها تبدیل شود، کشور ما برای دوری از این مسائل نیاز به حزب جامع داشته و این خود یک حلقه مفقوده در کشور است.

باهنر با بیان اینکه برخی به اشتباه گمان می‌کنند که نظام حزبی با نظام ولایی در تضاد است، افزود: من معتقدم که یک نظام حزبی می‌تواند در زیر مجموعه این نظام فعالیت کرده و اکنون باید از پیشروی یک فرد تک‌رو و لجباز جلوگیری کنیم و اکنون اعلام می‌کنم که هرزمان احساس کنم که ادامه حضور من به ضرر اصولگرایی است، از ادامه کار پرهیز می‌کنم.

وی در پاسخ به سؤالی‌ مبنی بر اینکه رئیس جمهور یازدهم برای آینده سیاسی کشور باید چه فعالیت‌هایی را انجام دهد پاسخ داد و با تأکید بر اینکه در کشور ما برخی هنجار‌ها شکسته شده، خاطر نشان کرد: قدرت نفوذ از برخی از مراجع فکری ما سلب شده که این به رفتار برخی از مسئولان سطح بالا برمی‌گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت آینده باید این هنجار‌های اجتماعی را رعایت کند، افزود: رئیس جمهور آینده باید در صدد بازگردانی اخلاق به سیاست باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه اصفهان زیبا مبنی بر اینکه آینده سیاسی احمدی نژاد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: آینده وی به دست خود اوست و در ۸ سال گذشته کارهای بسیار مثبتی را انجام داده و موفقیت‌هایی داشته که برخی از این رویه‌ها باید ادامه داشته باشد که وی به عنوان بنیان‌گذار این‌گونه رفتار در دهه چهارم انقلاب می‌تواند حضور خود را در صحنه عمومی کشور حفظ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه جامعه به جمع‌بندی در مورد نقاط ضعف وی رسیده است، گفت: این وضعیت خوبی نیست که در نظام جمهوری اسلامی اکثر رئیس دولت‌ها از جایگاه خوبی برخوردار نیستند و امیدوارم که احمدی نژاد به این سرنوشت دچار نشود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری‌ مبنی بر اینکه اگر گردهمایی ورزشگاه آزادی با هدف تبلیغاتی برگزار شود، جایز نیست اما خبرها حاکی از آن است که امکان حضور خوانندگان زیرزمینی و حجاب‌های خاصی در این مراسم وجود داشته باشد، چه مقدار امکان عملی شدن این مراسم وجود داشته و در صورت عملی شدن آینده سیاسی دولت به چه سمتی خواهد رفت؟، با تأکید بر اینکه این دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی را می‌توان به گونه دیگری نیز مورد تقدیر قرار داد، تصریح کرد: برگزاری این تجمع علاوه بر خطرات جاده‌ای که دارد، اگر با اهداف انتخاباتی باشد یک نوع سوء‌استفاده از امکانات دولتی است.

باهنر با اشاره به اینکه دولت حق داشتن حزب را دارد، تأکید کرد: اما دولت حق ندارد که برای تبلیغ نامزد مدنظرش از امکانات دولتی استفاده کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری‌ مبنی بر اینکه یکی از مشکلاتی که تاکنون در کلان‌شهرها وجود داشته اختلاف میان شهرداری‌ها و استانداری‌ها بوده که با توجه به اینکه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با یکدیگر برگزار می‌شود، آیا امکان برطرف شدن این مشکل وجود دارد؟، اذعان کرد: با توجه به اینکه برگزیدگان این دو انتخابات به صورت همسو انتخاب می‌شوند، می‌توانند کمک‌های زیادی به یکدیگر بکنند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه ما انتظار داریم که شوراها بتوانند به تدریج قدرت پیدا کرده و بسیاری از اختیارات و مسئولیت‌های‌ دولتی را در درون شهرها به عهده گیرند، افزود: اگر شوراها بتوانند به قدرت لازم برسند، می‌توانند اختیاراتی از قبیل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و حتی امنیت در شهر‌ها را بر عهده بگیرند، که این یکی از فواید هم‌سویی شوراها با دولت است.

وی با تأکید بر اینکه من معتقد نیستم که شوراهای شهر و روستا سیاسی باشند، خاطر نشان کرد: شوراها باید بیشتر به مسائل کارشناسی و مدیریتی بپردازند.

باهنر در پاسخ به سؤالی‌ مبنی بر اینکه برنامه شما برای تقویت نقاط قوت موجود در سه دولت اخیر و برطرف سازی نقاط ضعف این دولت‌ها چیست؟، با اشاره به اینکه باید در اداره کشور از اشخاص توانمند و مجرب استفاده کرد، گفت: با توجه به اینکه اعضای هیئت دولت باید دارای یک کارنامه موفق باشند، یکی از وظایف کنونی ما نیرو سازی و پرورش نیرو است.

وی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیتهای بسیاری به ویژه در حوزه نیروی انسانی است، اظهار کرد: با توجه به ضریب هوشی بالای ایرانیها، ایران دارای یکی از بهترین نیروهای انسانی است که این خود یکی از ظرفیتهاست