مصوبه مجلس درباره ری را می‌پذیریم

به گزارش افکارنیوز،امیرحسین باقرنژاد با انتقاد از کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: این کمیسیون بر خلاف آئین‌نامه داخلی مجلس مصوبه‌ای را با دو گزارش و با دو تاریخ متفاوت تقدیم صحن علنی مجلس کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس که با تائید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد را می‌پذیریم، گفت: اما بعد از این مصوبه و تشکیل شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات به جای شورای شهر تهران یک سری مراتب دیگری هم بر این قانون مترتب است.

وی در تشریح این مهم عنوان کرد: به‌دنبال تشکیل شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات از این به بعد شهرداری ما دیگر شهرداری شهر تهران نخواهد بود بلکه شهرداری تهران هم به شهرداری تهران، ری و شمیرانات تبدیل می‌شود.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: بنابراین انتصاب شهردار منطقه ۲۰ باید با تایید فرماندار ری و انتصاب شهردار شمیران با تایید فرماندار شمیرانات صورت بگیرد و نیز آنچه که در شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات به‌عنوان مصوباتی که مربوط به منطقه ۲۰ باشد باید در کمیته انطباق فرمانداری ری بررسی شود و پس از تصویب در این کمیته برای اجرا از فرآیند شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات به شهرداری تهران، ری و شمیرانات و بعد به شهرداری منطقه ۲۰ برای اجرا ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این موضوع شامل شهرستان شمیرانات خواهد بود. یعنی آنچه که در شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات در خصوص شهرداری شمیران باید به تایید کمیته انطباق فرمانداری شهرستان شمیرانات برسد.

ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی شهرری تا ابلاغ رسمی وزارت کشور ادامه دارد

فرماندار ویژه شهرستان ری در ارتباط با کیفیت ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرستان ری گفت: تا عصر امروز حدود ۹۰ نفر در مجموع شهرستان ری برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان ری ثبت‌نام کردند.

باقرنژاد افزود: ثبت‌نام از داوطلبان برای شورای اسلامی شهرری علی‌‌رغم مصوبه مجلس که با تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد تا ابلاغ رسمی این قانون از طرف وزارت کشور ادامه می‌یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر تعداد از افرادی که تا دریافت ابلاغ اجرای قانون به‌عنوان شورای اسلامی شهرری ثبت‌نام کرده‌اند پرونده همه آنها به لیست کسانی که به عنوان عضویت در شورای اسلامی شهر تهران سابق و شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات جدید ثبت‌نام کرده‌اند می‌پیوندد و این تعداد خود به خود به آن لیست اضافه می‌شود.

حق ثبت‌نام کنندگان عضویت در شورای اسلامی شهرری ضایع نمی‌شود

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: این افراد پس از تایید هیئت نظارت به‌عنوان کسانی که مردم می‌توانند بین نامزدها آنها را انتخاب کنند در آن لیست قرار می‌گیرند.

معاون استاندار تهران در پایان تصریح کرد: بنابراین حقی از هیچ یک از افرادی که برای عضویت در شورای اسلامی شهرری ثبتنام کردند ضایع نمیشود.