انتقاد لنکرانی از برگزاری همایش دولت

به گزارشافکارنیوز،کامران باقری لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری صبح امروز پنجشنبه ‌در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره معرفی کاندیدای نهایی این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری و معرفی اعضای کابینه ‌اظهار داشت: ‌سیاست جبهه پایداری این است که تلاش دارد ‌دایره مدیریت خود را گسترده‌تر کرده و در این بین از کسانی که تاکنون در صف قرار گرفته‌اند، در ستاد استفاده کند.

وی ادامه داد: من، آقای جلیلی و فتاح با هم قرار گذاشتیم که هر کس از ما به عنوان کاندیدای جبهه پایداری معرفی شد، از ظرفیت دیگر افراد در ایجاد دولت کارآمد در جهت خدمت به انقلاب اسلامی ایران استفاده شود.

وی تاکید کرد: ‌کاندیدای نهایی جبهه پایداری به‌زودی و در هفته آینده معرفی می‌شود.

باقری لنکرانی در پاسخ به سوالی درباره سیاست کاندیدای این جبهه درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌ای بر اساس اصولی تنظیم شده است و طبق آن دولت‌های مختلفی که روی کار می‌آیند، مانند دولت دهم باید آن سیاست‌ها را پیگیری کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: ما برای رشد و توسعه کشور به انرژی هسته‌ای نیاز داریم و تلاش می‌کنیم مسئله هسته‌ای کشور را با شتاب بیشتری دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای اصل بر حفظ حقوق ملت است ‌بنابراین ما بر اساس این اصل مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

باقری‌لنکرانی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران ‌خاطرنشان کرد: به اعتقاد من در تصمیم‌گیری برای مراکز دانشگاهی که به بیش از هزار دانشجو، ۷۰۰ عضو هیئت علمی و کارکنان آن مجموعه در ارتباط است، باید از کارهای عجولانه پرهیز کرد زیرا اینگونه تصمیمات براساس خرد‌جمعی نیست و ‌اقدامات آن دوره درست نبود همانطور که احیای آن نیز نباید با عجله انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان، دانشجویان و کارمندان باید در تنظیمات مجموعه خود دخیل باشند، گفت: این امری است که باید در این مسئله نیز به آن توجه شود.

باقری لنکرانی در پاسخ به سوال دیگری درباره مراسم امروز استادیوم آزادی نیز گفت: باید از هر کاری که فضا را به نوعی دچار ابهام می‌کند، دوری کرد.

وی تاکید کرد: دولت در این برهه خاص نه تنها باید از انجام کارهای ابهام‌دار جلوگیری کند بلکه خود نیز باید از آن پرهیز کند زیرا برخلاف وظیفه آن است.

باقری لنکرانی در پایان تاکید کرد: در وضعیت اقتصادی امروز و در حالی که مردم در زمینه معیشت خود دچار مشکل هستند، برگزاری چنین مراسم‌هایی درست به نظر نمی‌رسد.

****
جشن ورزشگاه آزادی همانند مدال دادن به کاندیدای مطرح دولت است

کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گویی با فارس در پاسخ به سؤالی در خصوص میتینگ انتخاباتی دولت که قرار است امروز در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی برگزار شود، اظهار داشت: بنده نمی‌دانم واقعا چه تصمیم و اراده‌ای برای برگزاری و یا عدم برگزاری جلسه امروز وجود دارد اما چیزی که درک می‌کنم این است که ما در شرایطی هستیم که تحریم سنگینی را تحمل می‌کنیم و هر نوع مخارجی که دولت متحمل می‌شود باید مخارجی باشد که به نوعی با منافع ملی ارتباط داشته باشد و مردم بویژه اقشار ضعیف از آن بهره‌مند شوند.


لنکرانی تصریح کرد: اگر اینطور که می‌گویند جشن امروز میلیاردها تومان هزینه داشته باشد، روا نیست درحالی که برخی اقشار تحت فشار اقتصادی قرار دارند چنین هزینه‌هایی صورت گیرد.

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری درباره جنبه‌های سیاسی همایش امروز گفت: نکته بعدی این است که تقدیر از زحمات کارکنان دولت خوب است اما این تقدیر نباید پر هزینه باشد و به نوعی انجام شود که در آن منویات خاصی را دنبال کنند و از این رو این موضوع همانند مدال دادن به برخی افراد است.


وی ادامه داد: اگر کسی کارش خوب بوده و زحمت کشیده باشد، افتخاری نیست درحالی که قدرت در اختیارش است به وی «نشان» بدهند چراکه اگر خیلی خوب باشد، بعدی‌ها به آنها نشان خواهند داد، لذا کار درستی نیست وقتی افراد در مسند قدرت هستند به هم «نشان» بدهند، از یکدیگر تعریف کرده و فرش قرمز پهن کنند.

لنکرانی افزود: نباید خدمتگزاری به مردم را با هیچ چیز دیگری عوض کرد و یک لحظه از این خدمتگزاری را خرج کارهای دیگر کرد و این پیمانی است که خداوند متعال از امرا برای خدمتگذاری به مردم گرفته است.

لنکرانی به سوگند رئیس جمهور برای اجرای قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: توقع مردم نیز همین است و اگر خلاف این اتفاق بیفتد، پیش مردم و خداوند متعال به عنوان امتیاز مثبت تلقی نخواهد شد.

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در خصوص میزان رای‌آوری گزینه جریان انحرافی در انتخابات اظهار داشت: تلقی غلطی پیش آمده و برخی خیال می‌‌کنند اگر مردم به آنها اقبالی دارند به این معناست که اگر هر کاری انجام دهند، مردم گوش می‌کنند؛ برخی می‌گویند فلان کاندیدا ۳۵ درصد آرا دارد و یک کاندیدای دیگر نیز ۲۵ درصد رای دارد و حساب می‌کنند آنها روی هم ۶۰ درصد رای خواهند داشت و فکر می‌کنند دیگر به پاستور می‌روند.


وی تاکید کرد: این نوع تحلیل‌ها از یک نوع ساده‌انگاری و عدم شناخت عمیق جامعه برخوردار است؛ واقعیت این است ذائقه بسیاری از مردم و اقشار متوسط رو به پائین از خدمت‌رسانی دولت نهم و دهم شیرین است و قدردان زحمات دولت هستند، اما به این معنی نیست که هر کس را دولت معرفی کند، مردم به عنوان کاندیدا به وی اعتماد کنند و رای دهند بلکه اتفاقا این وقتی خود را بیشتر نشان می‌دهد که کاندیدایی که گفته می‌شود برخی در حاشیه دولت به دنبال وی هستند تا او را به عنوان نامزد خود معرفی کنند، کاندیدایی است که در صحنه‌های خدمت‌رسانی حضور چشمگیری نداشته است و عمدتا در سفرهای خارجی، تشریفات، کنفرانس‌های مطبوعاتی و عرصه‌هایی که کمتر با خدمت‌رسانی به مردم تحت فشار مربوط بوده، همراهی کرده است.

لنکرانی افزود: برداشت بنده این است که عموم مردم صرفاً به توصیه افراد توجه نداشته و فردی که در حال حاضر به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح است این ظرفیت را ندارد که بتواند اعتماد حامیان دولت را جلب کند، چرا که اعتماد آنها به تلاش بیمزد و منت و معطوف به مردم با نگاه خدمتگزاری بوده است نه اعتماد به کسی که خود را در مقام اشاعه افکار واخورده اومانیستی قرار داده است.