اگر رای نیاوردم بر دست مردم بوسه می‌زنم

به گزارش افکارنیوز، محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم، در حاشیه همایش هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت که امروز پنجشنبه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با ائتلاف پیشرفت چگونه است، گفت: همه دوستانی که در فضای اصولگرایی و این گفتمان قرار دارند با توجه به احترامی که به جامعه مدرسین قم و جامعه روحانیت مبارز دارند در چارچوب مشخصی حرکت می کنند و با توجه به شرایط پیش رو تصمیم خواهند گرفت و بسته به موقعیت اصولگرایان نظرم نسبت به همکاری با ائتلاف پیشرفت مثبت است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره برنامه های اقتصادی در دولت احتمالی آینده خود، گفت: ما در کشور بحران اقتصادی نداریم. زیرا هر کشوری به این تحریم ها دچار می شد تمام سازمان ها و نهادهای اجتماعی و اقتصادی اش به هم می ریخت ولی کشور ما نیاز به ترمیم اقتصادی دارد و نمی شود با تزریق پول پرقدرت کشور را اداره کرد زیرا تزریق پول باعثایجاد تورم و رکود می شود.

ابوترابی ادامه داد: باید نفت را پشتوانه تولید قرار دهیم و به مرحله ای برسیم که به دنیا بگوییم حتی یک بشکه نفت برای فروش نداریم. نفت را به فراورده نفتی تبدیل کنیم و بعد بفروشیم زیرا ما هم ظرفیت علمی داریم و هم نیروی انسانی و نباید درآمدهای نفت را صرف هزینه های جاری کنیم. ما در سال ۸۹ و ۹۰، صندوق توسعه ملی را راه اندازی کردیم که در عرض ۲ سال نزدیک ۴۰ هزار میلیارد در آن ذخیره شد که از این مبالغ می توانیم برای توسعه تولید استفاد کنیم.

ابوترابی فرد در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اگر شما در انتخابات رای نیاورید چه می کنید، گفت: من اگر رای نیاوردم بر دست ملت ایران بوسه می زنم.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سئوال دیگری درباره سخنان مقام معظم رهبری که در مورد تکنوکرات ها در اول فروردین بیان فرمودند، گفت: در اصل این نگاه مربوط به زمانی می شود که افرادی اعتقاد داشتند نمی توانیم کشور را بدون درآمد نفت اداره کنیم. و آن افراد امروز باید پاسخگو باشند ما باید درآمد نفت را از تامین هزینه جاری پیدا کنیم و نباید برای اداره کشور به فروش سرمایه دست بزنیم

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اتفاقات مجلس و اینکه چرا مقابل سخنان عثمانی نماینده بوکان اعتراض نکردید، گفت: آقای عثمانی و تمام نمایندگان سنی مذهب مجلس در جهت وحدت دنیای اسلام تلاش می کنند و اگر حساسیتی نسبت به سخنان وی ایجاد شد به خاطر مسئله سیاه نمایی بود و مخصوصا شعر آقای عثمانی که عنوان کردند وضعیت کشور طوری است که مردم ممکن است سفره های خود را بفروشند وگرنه آقای عثمانی به تشیع هیچ توهینی نکرده است.