به گزارش افکار نیوز ، دویچه وله در گزارشی نوشت: مراسم تجلیل از "خادمین ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی"، با سخنرانی محمود احمدینژاد و همراهی وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان میراث فرهنگی، استاندار تهران و رییس دفتر احمدینژاد در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

به نوشته رسانه‌های داخلی، اتوبوس‌های متعددی از صبح زود در اطراف ورزشگاه آزادی مستفر بودند و بیشتر حاضران در محل را اعضای " جمعیت جوانان هلال احمر " از استان‌های مختلف تشکیل می‌دادند. این مراسم با اجرای زنده‌ی موسیقی و رقص همراه بود و از جمعیت با آب، ساندیس و ساندویچ پذیرایی می‌شد.

خبرگزاری مهر، جمعیت حاضر در استادیوم را بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر برآورد کرده است. سایت " بازتاب " در گزارشی انتقادی از این مراسم نوشته که دولت با وجود هزینه کردن ده‌ها میلیارد تومان و آوردن جمعیت از استان‌ها و شهرهای مختلف، توانست تنها حدود ۴۰ هزار نفر را در استادیوم جمع کند. " بازتاب " در ادامه آورده است که این اولین مراسم " مختلط " در استادیوم صد هزار نفری آزادی بود. آن گونه که در خبرها هست، زنان و مردان در طبقه اول ورزشگاه در قسمت‌های جداگانه استقرار یافته بودند اما در طبقه بالا چنین نبوده است.

سخنرانی احمدی‌نژاد محمود احمدی‌نژاد که در ساعت ۱۵و ۴۵ دقیقه وارد استادیوم شد، در سخنرانی خود هیچ نامی از اسفندیار رحیم مشایی بر زبان نیاورد و در شعارهایش نیز از گفتن " زنده باد بهار " خودداری کرد. احمدی‌نژاد گفت که ثبت ۱۴۰ میلیون نفرسفر در کشور در نوروز یک رکورد تاریخی است و آب پاکی روی دست بدخواهان ریخت که " فکر می‌کردند درپایان یک سال فشار اقتصادی و جنگ روانی، یاس و عبوسی بر چهره ایران می‌نشیند. "

رییس جمهوری ایران در پایان سخنرانی خود تاکید کرد که سال ۱۳۹۲ سال حماسه‌های پی در پی برای ایران است: «باید بگوییم زنده باد عشق و محبت و زنده باد ملت ایران و برافراشته باد پرچم بزرگ ملت ایران.» پس از سخنرانی احمدی‌نژاد، سرود ای ایران، ای مرز پرگهر از سوی ارکستر حاضر در استادیوم نواخته شد.

سایت " بازتاب " می نویسد که با وجود چند هفته تبلیغات و جنجال برسر میتینگ دولت، این برنامه با سردی و با حضور یک سوم جمعیت پیش‌بینی شده انجام شد و مشایی نیز در آن حضور نیافت. این سایت، به نقل از برخی حاضران در این مراسم نوشته است: «بهتر بود هزینه جشن را به خود مردم می‌دادند تا قسمتی از مشکلاتشان را حل کنند».

این سایت از نحوه نامناسب توزیع غذا بین مردم و از پرتاب کارتن‌های ساندیس و غذا بر سر جمعیت انتقاد کرده است. تارنمای " بازتاب " خاطرنشان کرده که پرنشدن استادیوم آزادی و انتخابانی نکردن این همایش، احتمالا ناشی از انتقادات و هشدارهای گسترده‌ی رسانه‌ها و مقامات مسئول بوده است: «ممکن است برخی از دعوت‌شدگان هم به دلیل احتیاط از حضور در این مراسم خودداری کرده باشند.»

این سایت در ادامه آورده که کار عوامل دولت با وصف مراسم ورزشگاه آزادی و سفر سمنان، بسیار سخت‌تر از سال ۸۸ خواهد بود که همه ارگان‌ها پشت سرش بودند و همه برنامه‌های خود را اجرا می‌کردند.

" جشن چهل هزار نفری با فریاد ناهار ناهار " سایت " تابناک " نزدیک به محسن رضایی نیز می‌نویسد که از ساعت یک ظهر به بعد، شعار " ناهار، ناهار " حاضران شروع شد تا جایی که بالاخره مسئولان به توزیع غذا میان مردم پرداختند. این سایت تعداد جمعیت را ۴۰ نفر تخمین زده است.

تابناک نیز در گزارش خود از عدم رعایت " تفکیک جنسیتی " در ورزشگاه انتقاد کرده است. این سایت نوشته که تنها سکوی گرد مستقر در وسط ورزشگاه برای اجرای مراسم هنری، هزینه‌ای پانصد میلیونی داشته است. سایت یادشده، پیش‌‌تر برآورد کرده بود که هزینه جشن دولت، معادل یارانه نقدی ۲۲۲ هزار نفر است.

تابناک نوشته بود که زلزلههایی چون زمینلرزه ورزقان به این دلیل خسارات مادی و جانی در بر دارند که هزینههای میلیاردی اینگونه جشنها در مسیر توسعه و عمران شهرها و روستاهای کشور به کار گرفته نمیشود. دولت احمدینژاد، مناسبت مراسم ورزشگاه آزادی را"تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای کشوری” اعلام کرده بود اما مخالفان دولت آن را "میتینگ انتخاباتی دولت” نام نهادند.